www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

MITAS C21 Rally a E09 Rally

autor: Haro007, 2. 4. 2015, Diskusia k článku (počet reakcií: 2) MITAS C21 Rally a E09 Rally

Intercontinental Rally 2015 neprebiehala podľa mojich predstáv. No našťastie niektoré ciele splnila. Mimo iných aj otestovanie nových pneumatík Mitas, pred posledným vylepšením a vypustením na trh.

Uvedenú dvojicu pneumatík som testoval už v novembri 2014 v Tunisku, kde sa ukazovali vo veľmi dobrom svetle. No predsa niekoľko zásahov potrebovali.

Predná C21 Rally 90/90/21 vychádza z klasickej C21-ky. Tento typ som si vyžiadal osobne po vyskúšaní všetkých podobných v ponuke Mitasu, Michelinu a Dunlopu. Napodiv, všetkými chválená Michelin Desert mi nikdy nesedela. Z nejakého neznámeho dôvodu nemám na úspešnom dezéne potrebný pocit istoty na žiadnom z povrchov. Čo stojí za obkukanie, je pevnosť konštrukciu, podobne ako u Dunlopu D908RR.

predaj 015

Navonok nie je badateľná žiadna zmena oproti klasickej C21, ako ju poznáte z predaja. Ale v Zlíne pripravili várku so spevnenými bokmi, aby ťažká motorka príliš neničila mius vo vnútri a aby kord vydržal požadovanú námahu. Hlavne na kamenných etapách diaľkových rally si podvozok vytrpí enormné množstvo neustálych kopancov, pričom pneu sú logicky prvé na rane. Vyžiadal som si „červenú“, teda stredne tvrdú zmes.

Tip bol správny. Pneumatika sa správala podľa očakávania. Stabilná na všetkých druhoch povrchov, dobre vodí a tiež brzdí parádne. Mierne treba popracovať na výdrži pevnosti bokov. Vzor nie je obojstranne symetrický, preto je nutné obúvať gumu podľa smerovej šípky. Inak na sypkých podkladoch mierne pláva a neposkytuje dostatok istoty pri rýchlom zatáčaní. Ostatné v pohode, vrátane obúvanie. Pasujú klasické miusy 90/90/21.

ktm 694

Zadná E09 Rally 140/80/18 bola pri vzniku iná káva. Klasická E09 je dobrá na cestovanie, inak nič. Je príliš tvrdá, zle sa obúva a ešte horšie má bočné vedenie. Nie je čitateľný prechod do driftu a má v náklone tendenciu nepredvídateľne ustreliť.

Nová E09 Rally má rozšírený stred o 15mm, čím vznikli širšie medzery v strede a priebežné záberové štuple tiež širšie. Zároveň sa tým neúčinné bočné štuple presunuli úplne na stranu a pomáhajú iba pri hlbokom zapadnutí kolesa do podkladu. Konštrukcia má opäť klasický počet vrstiev, pneu je dobre obúvateľná, no pasuje do nej rozšírený mius Desert! Pozor na to pri kúpe! Zmes konečne nie je žltá, super tvrdá somarina. Čo sa tým zmenilo?

Úplne všetko. Dezén výborne dopredne zaberá na všetkých povrchoch, kontrolovane a ochotne driftuje a dobre brzdí. Zároveň zaručuje veľkú kilometrovú výdrž v náročných podmienkach a tiež miusy nezmäknú po niekoľkých hodinách jazdy.

predaj 007

Dozadu som požadoval pri záverečnej vzorke tiež „červenú“ zmes. No na konci roku piekli sadu spolu pre Števa Svitka na Dakar a mne, pričom iniciatívne zvolili „zelenú“, mäkšiu zmes. Nesprávna voľba. Pneumatika mala naďalej požadované jazdné vlastnosti, no trvácnosť dezénu vplyvom odstredivej sily nebola oslňujúca. Na IR sme okrem 8. a 11. etapy nemali veľmi dlhé úseky v režime nad 160km/h, preto dopadlo všetko dobre. Našťastie riaditeľ športového oddelenia p. Špaňhel mi volal, že konečne vyvinuli novú strednú zmes. Veľmi sa teším na jej testy. Ešte mierne zmeníme dezén po stranách a hotovo.

Napriek tomu, že zranenie silne obmedzovalo moje jazdenie hlavne v počiatočných etapách, povrchom zvlášť nešetrných k pneumatikám, považujem test za úspešný. Predné pneu som menil preventívne spolu so zadnými, nedrali sa, iba mierne zmäkli boky. Zadné som opotreboval značne dve, tretia v pieskovom závere nedostala až toľko zabrať a prežila lepšie. Na 6.000km dobré výsledky. Aj v silnej paľbe stačia amatérovi 4 sady pneumatík Mitas na dvojtýždňovú rally.

Po doladení zopár menovaných detailov by sa dvojica rally pneumatík mala objaviť v bežnom predaji. K tomu možno pribudne modifikovaná C23, no tá mi nesedela a ďalej som ju netestoval. Pod akými názvami ich z fabriky hodia na trh neviem, budem moto užívateľov včas informovať.

DSC_0518

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Bratislava Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií