www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Zdakarieva sa – Honda

autor: Haro007, 25. 12. 2015, Diskusia k článku (počet reakcií: 0) Zdakarieva sa  – Honda

Okrídlená značka stále bojuje s KTM o prvenstvo. Je rozdiel v ich prístupoch. Honda berie Dakar ako číru prestíž a je ochotná angažovať kohokoľvek. Naopak KTM všetko rieši cez predaje a trhy, tak angažuje iba jazdcov z veľkých moto krajín.

Honda, podobne ako KTM, potrebuje vylepšiť svoj imidž. Po nedobrej sezóne v MotoGP by radi konečne získali titul na Dakare.

Tento rok sa takmer podaril zázrak. Speedbrain zabezpečujúci podporu pre HRC Honda kontaktoval Števa Svitka s ponukou továrenskej podpory. Na pohľad neodolateľná správa a tiež som zalapal po dychu. Lenže…

honda-goncalves

Ponuka prišla príliš neskoro, už bolo všetko kúpené, zabezpečené a zaregistrované. Tiež dohodnuté so Slovnaftom. Števo mal zmluvne odjazdiť jeden Dakar ako nosič vody Goncalvesovi a potom by sa uvidelo. Záruky poskytovali iba na dva roky, no zase nežiadali aby dotiahol silného sponzora. To sa tiež nedalo, Honda spolupracuje s Motulom, Slovnaft nepripadal do úvahy. Pre veľa nezodpovedaných otázok nakoniec zo všetkého zišlo, Števo neskočil bezhlavo na udicu a zachoval sa korektne. Čo to spôsobilo v Honde? Veľmi silné presuny. Jazdcov Svitkovho kalibru je na svete málo a tak tesne pred Dakarom už žiaden voľný. Napriek tomu dokázal Wolfie, šéf tímu, zohnať Paola Ceciho, schopného ridera z Talianska. Bol už zaregistrovaný v privátnom tíme na KTM, mal aj nosiča vody a dobré technické zázemie. Nakoniec zdrhol ku konkurencii, HRC rýchlo vybavili zmenu súpisky a Japonci všetko zaplatili. Dosť špinavý ťah, ale tak to vo veľkom športe proste chodí. Ešte zlanárili Metgeho a Brabca.

honda-02

Poďme sumarizovať. Jednotkou v tíme zostáva Španiel Joan Barreda Bort. Je najrýchlejším mužom planéty, ale zároveň robí chyby, padá a blúdi a rozbíja motorky. Preto výborne našliapnuté Dakary s prehľadom prehral. Je proste motokrosár, ktorý pozabudol, že nie je na uzavretej trati. Na víťazstvo potrebuje vyčistiť hlavu a aj trochu šťastia.

Na roveň mu stojí Paolo Goncalves, územčistý Portugalec. Je iným typom jazdca a nakoniec vždy zachraňuje situáciu. Podáva vyrovnané výkony a to ho môže dostať až hore. Dobre naviguje a nerozbíja techniku. Naposledy skončil druhý za Comom po výbornej druhej časti rally. Nejazdí agresívne ako Barreda, ale je ukrutne rýchly. Navyše je psychicky vyrovnanejší, ako bláznivý kolega.

honda-barreda

Kryť chrbát budú spomenutý Paolo Ceci (TAL), Michael Metge (FRA) a neznámy Ricky Brabec (USA). Honda zúfalo skúša všemožné kombinácie štýlov, veku jazdcov a národností. Samozrejme favoritmi na titul sú Barreda a Goncalves, po Comovom a Despresovom odchode ich šance stúpajú.

Honďaci svoju CRF 450 Rally každoročne vylepšujú, nie však novým modelom. Iba kozmicky zdokonaľujú vyvinutý model. Tento rok by mala byť nová telemetria a počet počítačov motorky zrejme stúpne na 5!!! Japonci osadzujú snímačmi na motorke úplne všetko a preto po etape vždy vymieňajú iba to, čo nasnímajú pri zbere dát. Napríklad chvejúce ložisko v kolese. A plasty a pneumatiky. Motorka je oproti KTM viac agresívna, mierne menej stabilná v rýchlosti a približne rovnako ovládateľná v technických pasážach. Nevyrábajú sa bežné produkčné série, iba továrenské a polotovárne špeciály. Tie slúžia ako prípadný zdroj dielov počas maratónskych etáp jednotkám tímov.

honda-03

Parametre nie sú známe, skôr pocitové. Števo sa vyjadril, že by v prípade hypotetickej možnosti výberu uprednostnil KTM, práve pre jej stabilitu. Na Hondu treba špecifického jazdca, aby z nej vyťažil maximum. Uvidíme, či sa jej podarí poraziť neskutočnú šnúru víťazstiev oranžovej značky a konečne vystúpiť na najvyšší stupienok.

Text: Haro, foto: internet

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Bratislava Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií