www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Rally Albania 2012

autor: Haro007, 20. 6. 2012, Diskusia k článku (počet reakcií: 1) Rally Albania 2012

Albánska rally nemá dlhú tradíciu, no stačila sa natrvalo zapísať kalendára európskych off pretekov. Jej 7. ročník pokračoval v už zabehanej obtiažnosti a stále vedie ako najnáročnejší viacdenný rally pretek starého kontinentu.

Slovensko reprezentovali Igor „Gažko“ Gažo na KTM 525, Tóno Zboran na KTM 350, Boris Vlha na Yamahe 250 a Martin Landl na KTM LC4. Gažko je ostrieľaný účastník pretekov v Afrike aj Európe, Tóno a Boris zase pravidelní účastníci domácich kantráčov. Akurát „Lanďal“ je amatérsky pretekár s malými skúsenosťami, no s veľkým nadšením.

Zaujímavé je delenie na kategórie motocyklov:

M1: Všetky motocykle s obsahom motora do 450ccm

M 2: Všetky motocykle s obsahom motora nad 450ccm

M 3: Všetky motocykle s viac ako jednovalce a s obsahom nad 550ccm

M 4: Ako M 1, vodič je narodený do 1.1.1963

M 5: Ako M 2 a 3, vodič je narodený do 1.1.1963

M 6: Všetky motocykle, ktorých vodič je žena

Samozrejme boli vyhlásené aj 3 kategórie quadov a tiež 3 pre osobné autá. Trucky neštartovali.

Pretek pozostáva z prológu a z nasledujúcich 5 súťažných dní s klasickými presunmi a časovkami a jedným dňom voľna po 4. etape.

Všetko vypuklo 9.6.2012 na hlavnom námestí v Tirane. Autor trate Edvin Kasimati je Albánec a znalec miestnej krajiny, preto od začiatku vodil jazdcov po divokých presunoch. Časovka prvej etapy mala iba 8km po piesočnatej pláži, no Laňďal dosť amatérsky podcenil technickú prípravu KTM a tento úsek ledva dokončil. Od druhého dňa sa začali povestné kamenisté etapy dlhé stovky kilometrov. Ako si počínali jednotliví slovenskí jazdci?

Igor „Gažko“ Gažo: Skúsený jazdec veľkých rally (aj púštnych), ale veľký smoliar. Po tohtoročnom úspechu na gréckej rally – 2. miesto v kategórii!!! – sa mu opäť šťastena otočila chrbtom a výborne rozbehnutý pretek zastavil nepríjemný pád v 27. kilometri 2. etapy. So zlomenou kostičkou ruky dokázal dojazdiť 130km špeciálu, no potom bol nútený pre nefunkčnosť ruky vzdať. Našťastie sa zranenie obišlo bez trvalých následkov a Gažko sa pripravuje na ďalšie dobrodružstvá.

Tóno Zboran: Jazdil vôbec prvú itinerárovú rally a treba povedať že výborne. V každej etape sa umiestňoval na popredných priečkach a výsledkom bolo celkové umiestnenie v prvej desiatke. Zaváhanie vo forme zablúdenia absolvoval v 3. etape, keď 15 minút stratil hľadaním správnej cesty. A vo poslednej etape sa konalo hromadné blúdenia asi všetkých pretekárov. Vtedy sa stretli na jednom mieste s Borisom a ten našiel konečne riešenie rébusu orientácie.

Boris Vlha: Mladý jazdec, jazdiaci ako drak. Mal našliapnuté na prvú desiatku, no v 2. etapo kúsok od Gažka rozbil dušu predného kolesa a bolo po nádejach. Oplatí sa jazdiť s miusom. Komédia nastala v poslednej etape, keď mu pripísali o hodiny(!!!) horší čas ako mal v skutočnosti. Rally je meraná manuálne a všetko závisí od zratúvania časov ručne zapísaných na kartičkách. Balkánsky spôsob s balkánskou zodpovednosťou spôsobil, že výsledovka je dosť nepresná a mnohých poškodila. Preto minimálne tento jazdec patrí úplne inde ako je oficiálne zaznamenané.

Martin Landal: Po úspešnom absolvovaní amatérskych rally sa pustil medzi profíkov do itíkovej rally. Po počiatočných technických problémoch (8km prológu mu trvalo 1:21:58) dokázal pokračovať a na LC4 aj pretek dokončiť. Na nováčika sľubné. Jeho umiestnenie v strede štartového poľa zodpovedá realite jazdeckých schopností a príprave techniky na takýto náročný pretek.

Už tradične sa hojne zúčastnili aj jazdci z Čiech, pričom najlepšie skončil Martin Foltýn celkovo 7. a Jan Mareš 9.

Všetkým zúčastneným Slovákom aj Čechom blahoželáme a držíme palce do ročníku 2013.

Oficiálne výsledky:

Tóno Zboran  – 10. celkovo (6. v kategórii M1)

Martin Landl –  71. celkovo

Boris Vlha – 74. celkovo

Igor Gažo – 102. celkovo

Text: Haro, foto: RallyAlbania

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií