Po preteku Sand Race 2015
autor: Haro007, 7. 5. 2015, Diskusia k článku (počet reakcií: 4)Kompletná foto dokumentácia:
http://rohlik660rally.rajce.idnes.cz/Piliscsev_Motoshop_Zubor_XL_Enduro_CUP_2015/
http://rohlik660rally.rajce.idnes.cz/Piliscsev_Motoshop_Zubor_XL_Enduro_CUP_2015_2/
Ešte že mám Karčiho. Verného kamoša, pomocníka, spolupijana a spolumotorkára. Prišiel ku mne už v stredu, pomohol pobaliť a naložiť dodávku a vo štvrtok ráno na motorke po osi dorazil do Maďarska. Tam všetko rozložíme, postavíme a ideme riešiť trať. Na miniatúrnej, hračkárskej štvorkolke hodiny jazdíme, zatĺkame kolíky so šípkami, klčujeme pne a rúbeme agáty. Aby bolo všetko načas hotové. Aj bolo.
Okruh som mierne modifikoval a predĺžil, ale ku koncu sa predsa len dve sekcie do neho nedostali. Boli príliš technické na hrochy a nemalo zmysel trápiť motorkárov nad prípustný limit.
Neskoro popoludní dávam prvé okruhy na motorke a vítam postupne prichádzajúcich pretekárov a návštevníkov. Objaví sa ich na počudovanie dosť. Chladnú noc vypĺňame ladením organizácie, pokynmi a spomienkami, silne prekladanými zábavnými tekutinami.
Piatok mám podporný tím pohromade. Štorkolkári Dano s Aďom pod Mišovým vedením brázdia trať, Bača s malým Bačom spojazdnili a naladili vysielačky, Juro s Radom preberajú stroje a pretekárov a Lucka s úsmevom vyberá peniaze. To má najradšej. Prominentným kamošom robím zavádzacie kolá, akože kastovníctvo naživo. Potom zúrivo skúšame KTM-ácku elektrickú srandovnú motorku z KTM BA. Ide dobre, vydrží plný gaz tri okruhy. To som nečakal, hlavne vo výjazdoch určite nie. Na pohľad smiešny stroj musíme brať vážne, dokáže nečakane veľa.
To už zarezáva aj obsluha geniálneho bufetu pod vedením Janky, pričom Adrián zabáva kemp do príchodu Lanďala. V tom okamihu jeho dobromyseľné hulákanie všetko prehluší. Inak k bufetu: je perfektný, veď dokonca do gulášu dávajú naozajstný poctivý hovädzí móčing a pravé červené víno! Dobré víno!!! Bufet je po jazdení a večernom chľastacom drístaní ďalšia rovnocenná zábava. Veď XL preteky bývajú aj spoločenskou udalosťou, plnou radosti a srandy. A bivak sa plní a plní, až počet pretekárov dosiahne vyše 60 duší. Potešila aj účasť dvoch žien (Keďa a Gábina) a jedného originál Maďara z originál Maďarska.
Je jasné, že pretek musí osud nejako zamotať. Prvé kvapky dažďa zabubnovali na stany v sobotu o tretej nadránom. Najprv váhavo, potom už nevyberane. A bubnovali stále a bez prestávky takmer do poludnia. Natoľko, že trať oslizela a zhusnela. Od šiestej ráno behám pešo po trati a sledujem postupnú deštrukciu. Pretek dva krát prekladám, viem kedy trať dosiahne bod hromadnej zjazdnosti. Netrpezlivý Awia a Vlado mi chcú dokázať opak, ale poznám pieskový pahorok dôverne a dlho. Tak mohli niektorí dokŕmiť včerajšiu opicu a následne opäť vytriezvieť.
Preto o 14:00 vyštartujeme na skrátený pretek v minútových intervaloch. Turisti na 3 okruhy a Race na 5 koliesok. O pol piatej to isté. Trať je po daždi vo výbornom stave, nepráši a ani nešmýka. Po odjazdení prvého okruhu zmizli aj posledné klzké miesta. Vznikla na parádu šľahačka v pieskovo hlinitom podaní. Dokonca v druhej runde môžem zaradiť aj časť z motokrosového okruhu. V tej prvej ukrutne kĺzal na zjazdoch, preto záver viedol po turistickej trase. Krásny pretek ku koncu komplikuje hlásenie o zlomenom členku. Edott nešťastne pred koncom zavadil nohou, nakoniec to bolo iba poriadne vyvrtnutie.
Úplne na konci sa mi zastavil krvný obeh. Niekto kričí: „No poslednej lavici leží motorkár v bezvedomí!!!“ Naozaj, 200-ka pohodená v burine a na trati čudne vykrútený Dano. Ferenc volá sanitku z Ostrihomu, nakoniec sú dve a pacienta v sprievode polovičky odvážajú. Najprv dostal hromadu infúzií a injekcií. Na konci poľného ošetrovania Dano vykúzlil úsmev, morfium je sviňa. Vďaka Bohu, „iba“ si vykĺbil rameno. Snáď 200 metrov pred cieľom!
Vraj sa ostrihomský špitál v posledných rokoch vypracoval na špičkovú úrazovku. Totiž Piliscsev produkuje toľko rozmlátených psychopatov, že vodiči sanitiek a piloti vrtuľníkov už jazdia naslepo a doktori zvládajú skrutkovanie zlomenín na počkanie.
Preto mierne mešká vyhlásenie víťazov, no predsa sa všetci dočkali. Niekoľko štamperlíkov rozpustí guču nervozity v žalúdku, odsúvam do pozadia mysle zranených kolegov a začínam trepať tak, ako ste zvyknutí. Rozdávame množstvo cien, hodnotíme, potom jeme, pijeme a zabávame sa. Ako inak…
Na Piliscsev XL Sand Race prispeli Motul (Mefosport), Dynamax (Eurovat), Mitas a KTM Bratislava. Celý XL seriál zastrešujú Motoshop Žubor, KTM Bratislava a FM Moto.
Vo výsledovke prekvapilo zopár jedincov. Okrem Černocha, ten dedo nám to znovu riadne všetkým nandal a všetci s tým rátali. Mňa najviac prekvapkali na 690-kach Jirko Vepřek a Vlado Oboňa, na hrochu Rado Žubor a na elektrickom prde Faryn. No všetky hrochy v preteku zaslúžia obdiv. Tiež tí turisti, ktorí po prvý raz nazberali odvahu a vyšli na trať.
Pretek je obrazom terénu, v akom bola namotaná trať. Bohom zoslaný pieskový pahorok núka iba dobré a lepšie možnosti. Preto aj v budúcnosti budú preteky v Piliscseve iba fajnové. A verte, možnosti zďaleka nie sú vyčerpané.
Reparát máme možnosť zložiť 12. septembra opäť v Piliscseve na pieskovom maratóne. Prípadne na niektorom z podujatí už prebiehajúceho XL seriálu.
Nakoniec naprávam jeden nedostatok z vyhlásenia víťazov. Ďakujem týmto všetkým menovaným aj nemenovaným pomocníkom a pomocníčkam. Bez nich by pretek a pretekári nemali šancu na prežitie.
Turist 1V 600
- Mikuláš Fajnor
- Michal Konečný
- Dušan Klasovitý
Turist 2V 600
- Ivan Halmeš
Turist 2V 1000
- Ján Karabinoš
- Laco Hulko
Race ženy
- Gabika Novotná
Race Dedo
- Aleš Černý
- Peter Haršáni
- Ladislav Říha
Race 1V -600
- Aleš Černý
- Róbert Bodor
- Peter Haršáni
Race 1V+600
- Jiří Vepřek
- Vlado Oboňa
- Martin Landl
Race 2V 600
- Peter Rolinec
- Vladislav Říha
- Ivan Ondrejčuk
Race 2V 1000
- Rado Žubor
- Tomáš Hajduch
- Jozef Hanzalík
Text: Haro, Foto: Rohlík, Haro, Lucia