www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

KTM Bratislava v Tlmačoch

autor: Haro007, 11. 10. 2012, Diskusia k článku (počet reakcií: 0) KTM Bratislava v Tlmačoch

Počasie praje motorkovaniu v októbri asi najviac z roku 2012. Už sa potíme iba od námahy a nie od tepla a prach tiež po daždi neotravuje. Aj z týchto dôvodov mohla prebehnúť motokrosová gulášovka zorganizovaná miestnym motokrosovým klubom s prispením KTM Bratislava. Tá totiž doniesla na predvádzačku motokrosové modely 2013.

Priznám sa, nesedel som v živote na motorke s menším obsahom ako 600 a váhou pod 150kg. Tak sa teším na novú skúsenosť. Pred týždňom nejaký chytrák uvaril 450-ku, no aj tak zostali v ponuke dvojtaktná 125-ka a štvortaktné 250-ka a 350-ka.

Na mieste niekdajšej detskej trate je teraz vybudovaný plnohodnotný okruh s lavicami, tobogánmi aj s bubnovými rovinkami. A hlavne hneď pri hlavnej ceste mimo obývanej oblasti. V noci popršalo, takže povrch má optimálnu konzistenciu. Pri našom príchode už lietajú po trati borci nad ktorými len neveriacky krútime hlavou. Radosť pozrieť.

S nedôverou sadám najprv na 350-ku a Adam na 250-ku. Potom zhltneme výborný guláš (ďakujeme!) a motorky si navzájom vystriedame. A nakoniec iba z recesie osedlám aj 125-ku, Adam znovu 250-ku. A výsledok? Silné a nefalšované prekvapenie z motorov a podvozkov všetkých skúšaných motoriek.

Napriek tomu že s výstrojom vážim toľko ako tieto stroje bol jediný problém z mojej strany. Totiž zvyknutý na ťažké motorky pracujem hlavne s ťažiskom stroja a na rýchlonohých kroskách je nutné pracovať s vlastným ťažiskom. Tak skúšam, učím sa a jazdím. Jedno je isté: okrem umenia a odvahy treba aj kondíciu. Tú mám, ostatné asi nie. Syn mi nakladá a všetci ostatní tiež.

Ale poďme k motorkám. KTM 350 je stále hitom medzi motokrosármi. Mne pripadala trochu nervózna, jednoduchšie povedané konštruktéri z motora vyžmýkali úplné maximum bez štipky rezervy a je to poznať. Podvozku nie je čo vytknúť. Motor má na objem dobrý spodok ale nad tým je už raketový nástup. Zrejme vyhovujúce pre profíkov. Zato 250-ka je iná káva! Výborne ovládateľná, s príjemným motorom a dobre odstupňovanou prevodovkou. Treba častejšie radiť ale motor potiahne bez problému aj 100 kilového chlapa a podvozok to všetko s prehľadom poberie. Motor točí do nemoty a aj v točkách sa dá udržať pod kontrolou a dávkovať plyn podľa potreby. Výborná strojovňa pre hobíka aj ambiciózneho pretekára. No a 125-ka? Hoci som sadal na ňu s dešpektom, zosadám s rešpektom. Ani som netušil že kolibrík dokáže potrápiť hrocha a potiahnuť ho v primerane vysokých otáčkach. Tu bola skôr jazda o plnom plyne a motor nie je charakteristikou stavaný na ťažkých jazdcov. Ale zase nemá s nimi problém, podvozok podobne. Pre mladých jazdcov optimálne riešenie.

Prekvapenie v sumáre predstavovalo ľahké radenie a citlivosť na plyn. Výborné sú brzdy a podvozok hlavne pri intenzívnom brzdení alebo prejazde bubnov pod plynom jazdcovi výrazne pomáha. Myslím že ktorýkoľvek z predstavených strojov by sa v garáži dobre vynímal. Mať tak za rohom motokrosovú trať neváham. Tiež aj pre endurákov považujem motokrosové tréningy za výbornú školu, ktorá sa zužitkuje pri riešení kritických situácií. A už sa krosárom nečudujem že milujú tento šport…

Vďaka Tlmače, vďaka KTM Blava!!!

Text: Haro, Foto: Mišo Bohunčák

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií