KTM 690 R Basel
autor: Haro007, 24. 11. 2013, Diskusia k článku (počet reakcií: 4)
Na Intercontinental Rally 2013 ma zaujala jedna z motoriek. Z diaľky vypadala ako moja Rally Replica 690, z bližšieho pohľadu zase pripomínala novú rally 450-ku. Sedlal ju Cristian Funck z Dánska a skončil celkovo na 11. mieste. Bohužiaľ nebolo času s ním pokecať o pôvode a koncepcii stroja, no zvedavosť ma po necelom roku priviedla na stopu. Pán Gúgl zase raz pomohol a tak uverejňujem zopár obrázkov z najvydarenejšieho kitu, aký som kedy videl.
Základ pre prestavbu pomocou montážneho kitu je KTM 690 Enduro (R). Súpravu vyrába švajčiarska firma Basel. V kompletnej dodávke je prakticky všetko na úplný prerod na relly motorku, ale komponenty sa dajú objednať aj jednotlivých skupinách. Cena full kitu je necelých 5 000€, čo považujem pri ponúkanej kvalite za primerané peniaze.
Motorka má slúžiť jazdcom na amatérske rally, no je určená aj na offroadové cestovanie. Taký univerzálny koncept.
Nádrže sú dve predné s kapacitou 2×9 litrov a jedna zadná 14 litrová. Spolu 32 litrov, čo je pri malej spotrebe 690-ky vynikajúci údaj. Všetky vyrábajú z nylonu v rotačných formách a vyznačujú sa vysokou odolnosťou.
Kapotáže z kevlaru majú účinný a veľmi estetický vzhľad, sú podobne ako na továrenskom špeciáli uchytené pomocou 4 rýchlo upínacích šnekov. Dajú sa nastriekať, alebo skrášliť pomocou objednaných polepov.
Konzola nesie základnú dosku pre uchytenie GPS navigácie a roadbooku. Zároveň sú v dodávke všetky potrebné káble a konektory. Dve halogénové svetlá sú súčasťou konzoly, ich výškové nastavenie je bezproblémové.
Výfuk nie je súčasťou kitu, iba súčiastky na nové uchytenie. Koncovku si rieši majiteľ buď sám, alebo ho vie v ladenej forme Basel dodať.
Športové sedlo z drsnej kože tvarom a materiálom kopíruje ostrú pretekársku sestru.
Motorka má po takomto vyladení zrejme dobré výkonové parametre. Po osadení „laďáku“ sa môže výkon pohybovať okolo 73 koní, čo je o 12 menej ako má Rally Replica. No nezabúdajme na váhu, nižšiu po kompletáži o 10-15kg oproti špeciálu. Vlastne zostávajú iba dve slabiny motorky: odkryté koleno výfuku (to sa riešiť širokým krytom motora) a pruženie s menšími zdvihmi a priemernou charakteristikou (kúpa nového, prípadne prerobenie a naladenie).
Rád by som vyskúšal niekedy jazdu na tomto polo špeciáli a porovnal ho s ostrou továrenskou verziou.
Text: Haro, foto: KTM Basel, Intercontinental, internet