www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

KTM 390 Adventure?

autor: Haro007, 19. 8. 2014, Diskusia k článku (počet reakcií: 1) KTM 390 Adventure?

Po spojení KTM s indickou továrňou Bajaj mnohí pochybovali o účelnosti tohto sobáša. Všetko v európskom chápaní kvality a použiteľnej škály nových modelov. Opak sa stal pravdou a nový obrovský trh priniesol dopyt po úplne novom segmente, vyhľadávanom aj na „civilizovaných“ trhoch. Modelový rad postavili okolo motorov 125 – 200 – 390. Všetko štvortakty so športovou charakteristikou a so vstrekom. Tým sú ľahko laditeľné na rôzny pomer výkonu a krútiaku, čo otvára brány pre rôznorodé použitie.

Keď na konci roku 2012 unikli z Indie informácie o plánovanom využití malých DUKE-ov na nepokryté segmenty trhu, musela KTM oficiálne zareagovať. Dôveryhodnosť zdroja tentoraz nezlyhala a nové niečo onedlho obohatí trh. Materská továreň na prelome 2012/2013 vypustila vyhlásenie, že použije motor a rám aj na iné zábavné modely, pre dve cieľové skupiny. Jednou je indický trh ako taký, tú druhú predstavujú mladí ľudia zo starého kontinentu.

Zaujímavosťou je vzájomné ovplyvňovanie sa trhov navzájom. Pokiaľ donedávna Európa uprednostňovala skôr veľké objemy, India spustila obľúbenosť malých a obratných motoriek aj v našich končinách. Naopak Indovia povedali: „Ďalšiu prosíme, a väčšiu!“. Tým dali najavo hlad trhu po nových modeloch a zároveň po mocnejších objemoch. Je na neuverenie, ako rýchlo skočil dopyt v typickej „maloobjemovej“ krajine po väčšej litráži. Teraz môžeme iba špekulovať, či požiadavky spôsobila bohatšia vrstva s vysokým egom, alebo skutočné motorkárske ambície strednej vrstvy hnedého obyvateľstva Stredného Východu.

Ale späť ku 390-ke. Továreň sa vyjadrila jasne: najprv dvojica (mestské) enduro a motard, potom možno Adventure. Lebo určite prvé dva menované kusy pôjdu viac na odbyt a zisky hýbu svetom. Ale možno priority určujú pridať do rodiny Adventure malého súrodenca. V spojitosti s Advíkom 390 je množstvo zaručených technických údajov, líšiacich sa podľa toho, koľko autor deň predtým šnupal koksu. Reálne spriemerovane by mohla motorka vážiť do 150kg, s nádržou cca 15-18 litrov, s motorom disponujúcim do 45hP a s výfukom vedeným vedľa motorky. Vizualizácie predstavujú skôr rally look, musíme si počkať na oficiálne predstavenie. Zatiaľ nie sú k dispozícii špionážne fotografie, ako v prípade chystanej 1290 Adventure.

Ak chce KTM urobiť kolekciu Adventure v rozsahu aktuálnych naháčov, máme sa na čo tešiť. Veď 2 valcový V-motor 750-800ccm je už vyvinutý, podobne V-štvorvalec. Chýba iba upravený jednobuch 500-530ccm. Našim srdciam, bijúcim v rally a off rytme tieto správy spôsobujú značné fibrilácie. Nová Afrika Twin, KTM Advíky…veľa prekvapení v krátkom čase. Už sa nevieme dočkať, len nech to súdruhovia neposerú!!!

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Bratislava Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií