www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Greta, korona, motorky a iné huncútstva

autor: Haro007, 23. 5. 2020, Diskusia k článku (počet reakcií: 0) Greta, korona, motorky a iné huncútstva

(Pravdivý fejtón, alebo smuto-komické komentovanie ľudskej hlúposti)

Tak prišli nové časy! Pomýlená mládež mení pohlavie podľa počasia, ženy slúžia v armáde a muži považujú za najvychytenejší džob kaderníka. Ani sme sa nenazdali, a už nosíme ochotne náhubky ktoré nič nezachytia, iniciatívne si nahrávame samoudavačské aplikácie a priposrane sedíme doma, trasúc sa strachom pred možno neexistujúcou hrozbou korony. Špitály pod „návalom“ nakazených zívajú prázdnotou a z telky rozdáva rozumy mierne, alebo skôr nemierne, vyšinutá copatá Grétka, ktorá si bez asistencie zrejme nedokáže ani utrieť zadok. Bomba!

Zatvorené MX trate na dolniakoch, nemožnosť tréningu v Maďarsku (až do včera), preteky v nedohľadne a iné veselosti nás trápia už tri nekonečné mesiace. Bezradný premiér blúzni pred kamerami a motorkári na Slovensku pomaly zabudli, ako sa drží rovnováha.

Väčšia časť motorkárskej komunity sú riadny chlapi (a baby) namieste. Tešia sa na ukončenie prebiehajúcich zhovadilostí a ich v podstate nespútané duše prahnú po slobode v jazdení, stretávaní sa, po pretekaní… No sú závislí na dvoch veciach: na predpisoch a na technike. Predpisy vieme, ak sú príliš blbé, obchádzať, ignorovať, prípadne svojsky vysvetľovať. Horšie je to s motorkami. Postaviť komplet vlastnú motorku je nereálne, v prípade závodných špeciálov čistá utópia. Proste sme odkázaní na ponuku a smerovanie fabrík v jednotlivých segmentoch. Skúsme si pohovoriť o rally pretekaní.

Obmedzovanie objemov a jemné náznaky, že aj pretekanie nebude také ako predtým, dlhšie predznamenávajú dobu temna. Už dnes bežne vidím zdvihnuté pästičky fanatických neduživých vegánov počas presunu do tankodrómu len preto, že idem na Replike súbežne s cyklotrasou po poľnej ceste. (Kto nepije latté so sójovým mliečkom akoby nežil a kto nenadáva na spaľovacie motory nepatrí medzi ľudí.) Zatiaľ sme agresívnou menšinou tolerovaní, no hlasným vybľakovačom nahrávajú do karát okrem neziskoviek a médií už aj samotné továrne a organizátori pretekov. Naozaj fakt.

Na Dakare vládli ešte na začiatku milénia mohutné dvojvalce a Meoni na LC8-ke valcoval konkurenciu. Nik sa nezabil, púšť neekologické útoky prežila, Gréta ešte nebola na svete a všetci boli spokojní. Neskôr prekoňované motorky nahradili jednovalce do 750ccm a dvojvalce do 450ccm, ktoré onedlho atakovali výkony predošlých monštier, no s menšou hmotnosťou. Nakoniec BMW v zákulisí (vlastnili vtedy Husqvarnu) pretlačili zníženie objemu na 450ccm. Čert to zober, aj 450-ky nakoniec konštruktéri zatlačení do kúta vyšľachtili do podoby, keď motorky dokážu ľahko prekonávať duny, vypaľovať po rovinách a výborne zvládať technické úseky. Ale dalo sa tušiť, že pod tlakom ekoterorizmu budú isté kruhy obmedzovať aj to málo, čo majú pretekári na rally k dispozícii. A stalo sa.

Po nehode a následnej smrti Paula Goncalvesa v 7. etape Dakaru 2020 bola táto smutná udalosť okamžite bohapusto zneužitá na presadenie už dlhšie pripravovaných regulácií = somarín. V podstate sa jedná o obmedzenia rýchlosti a dokonca možno aj výkonov v triede moto. Vo všeobecnosti sa očakávalo, že bude obmedzená maximálna rýchlosť elektronicky cez GPS na 170, prípadne iba 150km/h. To mi príde dosť smiešne pri spomienke na Intercontinental rally 2013, kedy sme viacerí na KTM 690RR mnohokrát na púšti prekročili 180km/h, my obyčajní amatéri. A nasledujúcich ročníkoch na 450-kach 160-ka nebola výnimočná, neskôr na novších modeloch ešte viac. No nič, pri 150-ke by rozhodovala navigácia a zručnosť v technických úsekoch.

Lenže jedna z tovární, zamestnávajúca viacej slniečkárov ako sa patrí, zašla ešte ďalej. Na karbec nasadili títo chuji restriktor, teda nástavec so zúženým hrdlom sania a takto obmedzili výkon, aby už tí hnusní motorkári nejazdili na pretekoch rýchlo. Následné merania na brzde ukázali výkon motora neskutočných celých 38 koní, slovom tridsaťosem koní !!!!!!!!! Motorky s uvedeným výkonom sedlajú 12-roční zasrani. Veľkí chlapi ako Toby Price alebo Ricky Brabec sa s takouto mašinou na dunu nedostanú, a pochybujem že aj ľahkí jazdci. Zrejme v nasledujúcich ročníkoch Dakaru prebehne bodovanie o pekný dres, prípadne o umelecký dojem z jazdy, inak nebude čo posudzovať. Kam dospeje motošport pod tlakom servilných hlupákov neviem. Zrejme sa časom stane najväčším dobrodružstvom sveta Bamaco Rally – tam stačí aj skúter, alebo stará Škodovka.

Podstatou pretekania je čo najrýchlejšie sa dostať zo štartu do cieľa v rámci dodržania pravidiel súťaže. Mám obavu, že čoskoro budeme rally jazdiť na spotrebu a nie na čas. Prípadne vyfasujeme vyvíjače na drevoplyn a odfičíme do púšte s nošou pilín na chrbte. To bude sranda!!! Nič nie je horšie ako iniciatívny blbec, ochotne napomáhajúci nepriateľovi pri vlastnom zničení. Užitoční idioti sa proste rozhodli, že zachránia svet aj keby ho mali pritom zničiť. No nič, asi sa budeme musieť vzoprieť, a to bude ešte väčšia sranda. Do prdele! Či do zatratenia? Či do zbrane?

P.S.: Na aktuálnom zábere vidíte testovacieho jazdca Alího bin Mahmúda, ktorý tajne skúša v ohni púští Arabského polostrova moto model pre rok 2025. Vraj sa im darí, Dakar bude trvať 3 mesiace a merať okolo 500km. Vrátane presunov, samozrejme.

Full Eco Wood Bike pre sezónu 2030.

ASO nenecháva nič na náhodu a v roku 2024 nasadí nové sprievodné vozidlá.

Eko cisterna.

Text: Haro, tofo: internet

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Bratislava Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií