www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Erik Vlčák #81

autor: Haro007, 25. 12. 2020, Diskusia k článku (počet reakcií: 0) Erik Vlčák #81

Erik nie je širšej motoristickej verejnosti známy, to však neplatí medzi málo početnou extrem enduro komunitou. Pravidelne už niekoľko rokov absolvuje v zahraničí súťaže, ktoré často popierajú fyzikálne zákony. Nenormálne strmé výjazdy a zjazdy na Romaniacs, Hixpanii či Sea to sky patria do ríše snov, pretože je ťažké ich vyliezť pešo, nieto na motorke.

Iba 26 ročný mladík má dosť odvahy, skúseností a sponzorov na to, aby sa po prvý raz pustil na dobrodružstvo menom Dakar.

Erik: „Myšlienka na účasť na pretekoch skrsla vo mne počas posledného dakaru. Vtedy som pôsobil ako manažér Števa Svitka a tým pádom som mal možnosť „ohmatať“ si podmienky naživo, pretože som bol členom jeho doprovodu v Saudskej Arábii. Tak som podal pred uzávierkou v strede leta prihlášku s tým, že uvidím čo sa bude diať. Usporiadatelia nakoniec akceptovali moje pretekárske skúsenosti ako dostatočné a zaradili ma do súpisky štartujúcich.

Nastala zhánka motorky a tvrdá príprava. Vzhľadom k faktu, že jazdím na značke Husqvarna, aj nová rally motorka je od tejto značky. Je prakticky totožná s KTM. Preto bolo možné pridať k tréningom na ľahkom endure aj jazdenie na dakarskom špeciáli. Na ľahkej motorke som lietal po Rumunsku, ťažká zase dostala zabrať na piesku na Záhorí. Myslím, že počet najazdených moto hodín je dostatočný. Kondične a silovo ma pripravoval osobný tréner v Námestove a ani po tejto stránke si nemám čo vyčítať.

Motorku mi skompletoval, skontroloval a pripravil Jožko Riegl. Pruženie je pôvodné, akurát dozadu išla iná pružina, lepšia na moju váhu. Predné tlmiče som si ladil sám, zadný Ľubor Kaňa. Motorka má fakt zaujímavé jazdné vlastnosti a vynikajúcu stabilitu v rýchlosti.

Na Dakare 2021 štartujem bez sprievodného tímu v kategórii Motul (bývalé Male moto).  Čiže bez asistencie. Usporiadateľ mi bude prepravovať dve kovové debny s osobnými vecami, beriem si aj nejaké súčiastky a náhradný motor. Okrem toho mám otvorený permit na odoberanie súčiastok od logistickej podpory rally, takže si mnohé môžem prevziať v prípade poruchy v bivaku. Orgas mi poskytujú aj náradie, stan a spacák. Všetku údržbu si musím robiť sám, čo normálne dokážem, vrátane repasu pruženia. Problémom bude únava a nedostatok spánku.

Sponzorsky ma zastrešujú ERIGOM, Impuls Leasing, DS Auto a 771shopzone.“

Erik je vzhľadom k veku možno prvou lastovičkou v generačnej výmene Dakaru a iných rally. Neostáva nám nič iné iba dúfať, že sa mu bude dariť a že neostane v tomto snažení osamotený.

Text: Haro, foto: internet

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií