BMW F800GS (Kalič)
autor: Haro007, 24. 2. 2013, Diskusia k článku (počet reakcií: 0)Jirko KALIČ Kalát predvádzal s mastodontom na Intercontinental Rally 2013 divy. Jazdil výborné časy, bohužiaľ rozmlátený zadný tlmič v 2. etape, nedostatok benzínu v 9. etape a vykĺbená kľúčna kosť ku koncu preteku zmarili šance na výborný celkový výsledok. Napriek tomu mu dodatočne vyslovujem obdiv. Motorka je znovu prerobená v podvozku, spoľahlivý motor zostal bez úprav.
Pretože Kalič má menej cestovateľské a viac pretekárske ambície ako univerzálny Dufino, sú medzi ich motorkami mierne rozdiely. Predné koleso je prerobené na jeden kotúč, sériový ráf samozrejme vymenený. Pruženie zaobstaráva Ohlins s plne nastaviteľnou charakteristikou. Klzné plochy chráni neoprén.
Zadné koleso dostávalo také rany, že v 2. etape sa špeciálny tlmič porúčal a musel byť nahradený novým. Ten síce vydržal, ale jazda už nebola to pravé.
Skrinka na náradie je súčasťou šusplechu, spočíva pred motorom. Ochranný plech prežil pretek značne rozbitý.
Kokpit GS-ka nesie prístroje nevyhnutné na tento typ rally, preto je roadbook demontovaný. Oranžové oné je záchranné a lokalizačné zariadenie SPOT, pod riadítkami tlmič riadenia.
Predná maska je odzobákovaná.
Za zmienku stojí, že po preteku venoval Jirko motorku otcovi Jirkovi Kalátovi st., ktorý sa v rámci sprievodu ochotne staral o naše blaho a bezpečnosť. A pomáhal kde sa dalo. Asi moment na vyronenie úprimnej slzy Kalátovci!
Text a foto: Haro