www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Umenie majstra Faryna

autor: Haro007, 25. 8. 2014, Diskusia k článku (počet reakcií: 1) Umenie majstra Faryna

Celé sa to začalo niekde medzi pretekom v Piliscéve a výletom do Rumunska. Už v Piliscéve mi podvozok dokonale kazil radosť z jazdy. Pri každom väčšom hrbe, pri brzdení dolu kopcom alebo dopade šiel predok na doraz. Ruky trpeli ako nikdy predtým a s nimi aj celá moto. Poskúšal som rôzne nastavenie struny, kompresie a odskoku, ale žiadne citeľné zlepšenie sa nekonalo. Stále sa to chovalo ako rozheganý rebrinák, na ktorom treba tlmiť všetky nerovnosti telom. Už vtedy ma teda začalo meno Faryn nahlodávať a vkrádať sa do mojej hlavy. Nechal som to zatiaľ tak a povedal si, že ešte to sezónu vydržím a potom pocestujem k nemu. Pred výletom do Rumunska, ktorý bol začiatkom júla som si ešte viac všimol utopený predok. Únava struny bola neskutočne viditeľná a tak vo mne skrsol „úžasný“ nápad, ktorý mi už ani neviem kto poradil, že dať podložky pod struny. Dal som vyrobiť zo silonu 50mm podložky a hodil ich tam. Času moc na odskúšanie nebolo a tak sa zisťovalo čo a jak až v Rumunsku. Tlmiče pracovali ešte horšie, tvrdšie a preto som opäť skúšal „ladiť“ strunu, kompres a odskok, ale rozhodne sa absolútne žiadna zmena nekonala. Tam kde mal podvozok pracovať rýchlo, tam pracoval pomaly a naopak. Lepšie povedané – nepracoval vôbec. Na každom menšom výmole dávali riadidlá rany do rúk. Po príchode domov nastala zlomová chvíľa a rozhodol som sa, že nebudem čakať, oddýchnem si nejaký čas od moto a hodím to mistrovi Farynovi čo najskôr.

Telefonický dohovor, kedy môžem priniesť pacientku na ošetrenie a o 2 dni vyrazenie do Farynšpitálu. Cesta tam po diaľnici bola už pri 110km/h nejaká nekľudná, ale pripisoval som to obutým štupľom. Po dorazení a trochu pokecu som prenechal mistrovi pacientku a pobral sa naspäť domov. Počas týždňa sme nejaké veci telefonicky dohadovali ako a o koľko napr. zdvihnúť celú moto a na aký štýl asi tak naladiť. Mistr Faryn nemá problém zavolať sám od seba a povedať ako prebiehajú práce a pod. Prístup ma ku každému klientovi ako ku kamošovi.

teplak-02

O týždeň ho s veľkým očakávaním valím opäť do Farynšpitálu a rozmýšľam či bude ten rozdiel naozaj tak markantný ako každý ospevuje. Po pár obkecoch ako si skoro Faryn rozbil držku na starom podvozku, keď bol vyskúšať pacientku, čo všetko je spravené a ako, sadáme na moto a vyrazíme smer lesné cesty. Mistr ma vysiela na okružnú jazdu a vysvetľuje smer trasy. Po pár zákrutách ma čaká kameno-blatistý výjazd ako prasa, pred ktorým som hneď stuhol, lebo som vedel, že so starým podvozkom by som nemal šancu. Teraz som podržal za vytočenú 2 a dúfal, že sa dostanem na vrchol výjazdu. V druhej tretine kopca sa predomnou zjavila mohutná skala, o ktorej som vedel, že ma vystrelí z moto a je po výjazde. Nič také sa ale nekonalo! Predok krásne všetko odfiltroval, trakciu som vôbec nestrácal a valil si ho až hore. Pri následnom zjazde kameňoch som sa už nemusel báť ísť trochu rýchlejšie dolu kopcom, že mi pôjde predok nadoraz. Medzi stromami a po koreňoch je mašinka obratnejšia a aj lepšie padá do zákrut. Celá moto teraz filtruje a krásne pracuje na nerovnostiach až má človek pociť, že jazdí na vlaku po koľajach. Vysmiaty sa vraciame k Farynovi na základňu , dáme ešte trochu pokecu, rozlúčime sa a valím ho domov. Ďalšie prekvapko prichádza aj na samotnom asfalte. Zákruty idú o dosť lepšie a ani pri jazde 150km/h som nemal pocit, že by som mal obuté štuple. Čistokrvný vlak. Teraz si musím opäť zvykať na moto, keďže je zdvihnutá o 70mm a aj rýchlosti v teréne sú teraz vďaka fungujúcemu podvozku vyššie a treba aj skôr brzdiť.

Po skúškach tu po okolí je to super a väčšia skúška príde v septembri v Piliscéve. A aby som nezabudol: skrz zdvihnutie treba ešte doriešiť bočák, centrálny stojan a predĺženie prednej brzdovej hadice. Ak niekto váha alebo má pochybnosti, nemáte prečo. Je to majstro s velkým M. V prípade otázok sa stačí ozvať na majstrovo číslo: +420608713226.

 Marián TEPLÁK Teplanský

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií