www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

INTERCONTINENTAL RALLY 2013 LIVE

autor: Haro007, 24. 1. 2013, Diskusia k článku (počet reakcií: 9) INTERCONTINENTAL RALLY 2013 LIVE

27.01.2013

Včera sme po 3-hodinovej ceste z Malagy konečne dorazili do Almerie (ESP). Dnes sme sa s motorkami zúčastnili technických previerok a zajtra nás čaká štart do 1. etapy.

00-01

28.01.2013

Je 22.30 hod. a práve máme za sebou 1. etapu – v nej prejazdy dvomi colnicami. Dorazili sme už do Afriky, kde bolo cez deň asi 25 °C, ale teraz v noci teplota padá až k nule. Zajtra o 4.00 hod. nás čaká štart do 2. etapy.

29.01.2013

Budíček o 4.00 hod. rannej, štart 2. etapy o 5.00 hod. a pre mňa skončil o 16.00 hod. 11 hodín mi to trvalo aj preto, že som raz zle odbočil a krútil som sa v jednej dedine. Keď som sa zas „našiel“, predbiehal som pomalších jazdcov prášiacich mi do ksichtu, no a pritom som v asi 30 km dlhom riečisku narazil na ťaviu trávu, ktorá vie byť sviňa, a keď na ňu nabehnete, je to akoby ste nabehli na kameň. A tak sa mi aj podarilo jedno salto (aké nečakané), pre tentokrát bez následkov. Rebrá bolia, na konci som šetril benzín.

01-03

30.01.2013

Dnes sme dorazili do Mhamid oázy, všetci v poriadku. Etapa bola samá pláň, kde sa tomu dalo veľmi rýchlo vypáliť. Medzitým ale boli strašné úseky kde sa striedali feš-feš a skaly, kde bolo treba ísť ledva na jednotke. Posledná asi štvrtina etapy bola vypustená zrejme kvôli včerajším zraneniam (dvaja sa dolámali).

31.01.2013

Včera som bol celkovo 10. Napriek nečakanému teplu sme dnes prišli všetci OK. Na začiatku 30km fešu, potom slané jazero Iriky a nakoniec skalné pláne a hory. Motorka išla na malý výkon.

01-02

01.02.2013

Ranný presun pri 0°C meral asi 150 km. Špeciálka mala 290km a po nej opäť presun, trvalo nám to cca. 9 hod. Mne sa 2x pokazilo GPS, a tak som išiel po púšti sám riadiac sa viac-menej intuíciou a slnkom. Jeden checkpoint som minul, zrejme ma čaká penalizácia. Okrem toho sa mi 2x zapchal filter, takže v cieli ma čakalo motorku rozobrať a čistiť, opravovať a skladať. Pretekári, čo majú svoje tímy a svojich mechanikov, majú voľno, my… Počasie je tu otrasné, ráno zima, a v priebehu 2 hod. teplota vyletí nad 30°C. Ale aspoň že neprší. Tak nosím zo sebou hektolitre vody a sem-tam do seba vtlačím nejakú tú cereálnu tyčinku. Včera sme boli ubytovaní v takých hlinených chatkách, kde po mne v noci lozilo asi 500 mravcov. Dnes spíme v stanoch, v úplnej r..i, 50 km naokolo nič. Umyjeme sa vodou z fľaše, dáme pivo, zjeme nejakú tú konzervu a padáme od únavy do „postelí“.

04-01

02.02.2013

Dnešná etapa mala niečo cez 500 km, z toho 450 km dlhá bola brutálne náročná časovka, ktorá viedla cez kaňony, skaly, väčšinou mimo ciest. Nebezpečná v druhej polovici, horizonty často končili 100m zrázmi. Kempujeme na pobreží Atlantiku, fúka a je zima. Mne to trvalo 8 hod.
Po celkových, technických a iných, problémoch z predchádzajúcej etapy som na 12. mieste.

03.02.2013

Dnešná etapa bola v západnej Sahare, tej najčudesnejšej krajine, akú som doteraz videl – čudná, rovná krajina, nikde nič, ako na Mesiaci. Etapa mala 250 km a bola to zatiaľ najrýchlejšia etapa pretekov. Napriek tomu, že sa mi zas zapchal filter, čo ma stálo cenné minúty, poskočil som o jedno miesto vyššie a priebežne som 11. Priemerná rýchlosť bola okolo 100km/h. Úrazy a rôzne črevné záležitosti sa nám doteraz, chvalabohu, vyhýbajú (veď aj riadne dezinfikujeme), len ruky máme otlačené od motoriek.
Zajtra nás čaká spojovačka – prechod hranice do Mauretánie – a dúfame, berieme to ako vytúžený deň „voľna“, lebo už sa potrebujeme dospať a nabrať síl do druhej polovice pretekov.

07-01

04.02.2013

Dnes sme sa presúvali do Mauretánie: ráno, keď sme vyrážali, bolo len pár stupňov nad nulou, na hranici sme sa už varili, lebo bolo 40°C v tieni. Vietor taký, že nás skoro pozhadzovalo z motorky. Viac-menej celá krajina je jedna príšerná rovina – nech sa točím na ktorúkoľvek stranu, nevidieť nič snáď do 100 km vzdialenosti. 500 km presun prebehol v poriadku, aj ubytovanie je „v pohode“ – máme k dispozícii 10 vojakov so samopalmi a 4 autá s guľometmi. :-))

05.02.2013

Je 16.30 hod., všetky kritické úseky mám už za sebou, išlo sa mi fajn, ale teraz stojím v púšti – asi sa mi odtrhla spojka, nejde radiť, a navyše sa mi vybil satelitný telefón, čiže aj uložené telefónne čísla sú v prdeli. Tak volám žene na Slovensko, aby mi zistila telefónne číslo Roba Szásza z KTM a riešim motorku za pochodu. Zisťujem že zhoreli lamely.

09-02

06.02.2013

Je 8 hodín večer a ja stále trčím na tom istom mieste, kde včera, teda uprostred púšte. Žijem, len žena je z tej informácie na prášky. Poslali po mňa servisné auto, točilo sa asi 4 km okolo mňa, ale boli tam také obrovské duny, že to ani za 8 hod. nedokázali prekonať, navyše už mali jedného zúfalca naloženého, tak odišli a ja som bol nútený prespať v púšti sám. Noc som prečkal, ako sa dalo – najprv som sa asi 4 hod. pokúšal opraviť motorku, no bez úspechu. Medzitým, samozrejme, 3x prišiel lejak (veď prečo si to neužiť naplno :-)), a keď nepršalo, tak pomedzi to príšerne fučalo. Spoločnosť mi robili asi tri obrovské čmeliaky či čo, „stádo“ otravných múch a jeden sukulent.
Dnes okolo polnoci by ma malo vyzdvihnúť druhé servisné vozidlo, dúfam, že tí ma už nájdu, lebo mi navyše dochádza šťava aj v civilnom mobile. Chcel by som odjazdiť zvyšné dve etapy, lebo tú dnešnú možno zrušia. Vraj zostalo visieť veľa vozidiel v púšti kvôli dnešnej púštnej búrke a aj kvôli náročnosti etapy – z celkovej trasy 6000 km bola asi tá najnáročnejšia. Uvidíme.

09-01

07.02.2013

Je 7 hodín večer a až teraz som sa dostal k záchranárskemu autu. Keďže sa nedostalo ku mne, musel som ja, po 3 dňoch strávených v púšti osamote, bez stravy a vody, šliapať 6 hodín púšťou k nemu. Motorka musela zostať tam, tú príde vytiahnuť zrejme vojsko. Som úplne grogy, zase som si raz siahol na dno svojich síl. Keby poskytol pri rozprave usporiadateľ viac informácií, nemusel som bojovať o život.

08.02.2013

Už sme v Senegale, som už úplne OK, najedený, rehydratovaný, akurát motorka, čo zostala v dunách, si tam poleží ešte nejaký ten čas. Možno ju vytiahnu o 1-2 dni, možno až o mesiac, organizácia so zachraňovaním plne zlyhala. Moja „záchrana“ trvala 56 hod. a ja som bol posledný, ktorého z púšte vytiahli. No, vytiahli, ako vytiahli, keďže som sa k záchrannému vozidlu musel 6 hod. plaziť sám. Psychicky slabší by mali namále. Bez motorky som s pretekaním, samozrejme, skončil a teraz sa už len budem presúvať s konvojom.

09.02.2012

Dnešná etapa skončila pri jednom jazere v Senegale. Volal mi chlapík, čo zostával v Mauretánii, že aj moju motorku už „zachránili“, a tak mi ju privezie. Jindro Moravec skončil na perfektnom 5. mieste.

11.2.2013

Som konečne doma. Zdravý, mierne dobitý, psychicky v pohode. Odlet z Dakaru bude asi na samostatný článok. Tie začnem písať onedlho, musím získať fotky a podobne. Zároveň stále prebieha boj o vytiahnutie motorky z dún Mauretánie, ono pokiaľ nie je na korbe sprievodného vozidla nedá sa veriť ničomu. V priebehu krátkej doby napíšem sériu ako sme štartovali pri -4°C, ako som sa učil za pochodu a prežil divoký pád. Tiež ako som mal technické problémy s GPS, s palivom, ako som postupne zrýchľoval a mal na postup dosť síl. A ako sa to všetko v okamihu zmenilo na boj o holý život, ktorý sa podarilo vyhrať o kúsok.

14-01

12.2.2013

Je 22:03 a práve som mal hovor od Jirku Kaláta st. z Mauretánie: „Nazdar Háro, tak máme motorku. Nakonec ji přivezli na domluvený místo. Akorát chybí SPOT.“ Super správa, Spot som nechal zapnutý na motorke pre presnú lokalizáciu a stojí zlomok hodnoty motorky. Sláva!!!

18.2.2013

Dodávka aj Hilux s posádkami a motorkami sú už v Európe. Zatiaľ prebieha všetko bez komplikácií.

Haro

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií