Zdakarieva sa – Sherco a Husqvarna
autor: Haro007, 28. 12. 2015, Diskusia k článku (počet reakcií: 0)
Sherco
Je sympatické, že francúzsko-španielska fabrika stavia každoročne na štart Dakaru dve továrenské motorky. Napriek malému rozpočtu sa snažia v rámci možností miešať poradím a upozorňovať na značku. Sherco 450 Rally bolo doteraz iba okapotované enduro s motorom našľahaným na maximum možného výkonu.
Vzhľadom k doterajšej technike ich jazdci vždy neskutočne lietali v prvej polovici Dakaru. Pokiaľ technika vydržala a pretekári boli nezranení. Lebo sú nútení jazdiť stále na limite, ak chcú konkurovať stále sa lepšiacej špičke. Napríklad v ročníku 2014 vyhrali etapu a Duclos bol priebežne 4., potom sa rozflákal!
No časy sa menia a aj relatívne malá fabrika dokázala zmobilizovať prostriedky a vyvinuli novú rally motorku. Síce stále z predlohy endura, no naozaj nový stroj s origo rally koncepciou. Inžinieri zväčšili tuhosť rámu, zlepšili ovládateľnosť a stabilitu a poľudštili ergonómiu. Problém mali s výdržou motora, výkon iba mierne zaostával za konkurenciou. Teraz jednak výkon mierne navýšili, no zrejme párovaním a skenovaním dielov vraj vylepšili aj trvácnosť v náročných podmienkach.
Sherco angažovalo trojicu jazdcov. Jednotkou bude Joan Pedrero, skúsený a uznávaný pretekár (2x celkovo 5. miesto a víťaz etapy, všetko na KTM). Inakší čávo je Alain Duclos. Dosť čierny rodák z Mali ide na svoj 14.(!!!) Dakar, pričom už ukoristil 6. aj 7. miesto celkovo. Dvojicu doplní relatívne neznámy Florent Vayssade, talentovaný mlaďoch idúci 2. krát na Dakar.
Dvojica ostrieľaných matadorov Alain Duclos a hlavne Joan Pedrero môžu ukázať silu Dávida proti Goliášovi. Minimálne oživia štartové pole a, dúfam, ponaháňajú mamutie továrne. Lebo KTM a Honda neznášajú, ak sa im niekto mieša do remesla. Ale pri správnej konštelácii dokážu prekvapiť a riadne podkurovať astatným na horných priečkach. To by bola sranda!
Husqvarna
Po odkúpení značky KTM-kov od BMW všetci čakali, že Husku úplne pohltia. Aj sa tak stalo. Motorky dnes odlišujú iba nálepky na plastoch a iný názov v techničáku. Inak totál KTM. Napriek tomu vytvorili akože továrnu podporu a vytvorili vlastný tím. Nebude problém s logistikou, pretože diely pasujú z KTM všetky.
Dokázali získať pomerne zaujímavé mená, z nich najviac vyčnieva dravý Čiľan Pablo Quintanilla a veľmi skúsený Portugalčan Ruben Faria. Títo dvaja ponesú kožu na trh. Za zmienku stojí aj Ondro Klymčiv, jazdiaci ročník 2016 na Husqvarne.
Quantanilla v predošlom ročníku ako nováčik získal neuveriteľné 4. miesto celkovo, vyhral etapu a nahnal drzou jazdou favoritom strach. Je pasovaný za čierneho koňa súťaže, ktorý môže vyhrať aj úplne prepadnúť.
Ruben Faria štartuje na svojom 10. Dakare, je megaskúsený, pokojný, rýchly a dobre navigujúci. Stále patrí ku špičke a nepovedal posledné slovo.
Pela Renet má dva tituly šampióna v endure a na Dakare má premiéru.
Jediným problémom tímu je ten, že sa jedná o polotovárenské motorky s lepšími palivovými mapami a 52mm WP pružením vpredu. Takže konkurovať síce budú, ale s výrazne menšími technickými možnosťami. KTM nastavila latku tak, aby sa Husqvarna nestratila vo výsledovke, no zároveň aby, podľa možnosti, výrazne neohrozovala ich priamy boj s Hondou. Hoci Faria sa netají najvyššími ambíciami.
Vlastne pokračuje trend, nastavený v normálnych, predajných endurách, kde ponuka Husqvarny tvorí nostalgickú spomienku odetú do iných plastov a farieb, ako je materský modelový rad EXC.
Text: Haro, foto: internet