Zdakarieva sa – Ondrej Klymčiw
autor: Haro007, 20. 12. 2015, Diskusia k článku (počet reakcií: 0)
Širšej verejnosti neznámy jazdec z Čiech sa zjavil na dakarskom nebi ako kométa a zažiaril naplno. 20. miesto na prvý raz bolo pre nezasvätených nečkaným. Samozrejme, výbornému výsledku predchádzala dlhá a ťažká príprava, podporená pretekaním a výsledkami na náročných európskych navigačných rally pretekoch. O Ondrejovi som na stránkach popísal toho už dosť, len krátko pripomeniem jeho účinkovanie na Sardinia Rally, na Serres Rally a aj na Merzouga Rally. Na všetkých spomenutých zápoleniach s prehľadom porážal svetovú špičku a ukázal počas celej sezóny 2015, že výsledok na Dakare nebol náhodou.
Jeho príprava je čisto profesionálna nielen v prístupe, ale aj naozaj. Má možnosť sa jej venovať naplno, čo je zase otázka dostatku financií a dobrého zázemia. Takto vypadá, keď sa stretnú talent, húževnatosť, cieľ a peniaze. Aj človek bez jazdeckej enduro minulosti môže vstúpiť do Dakaru. Zároveň je počin dôkazom špecifickosti tejto výnimočnej rally. Tam, kde často pohoria majstri sveta, tam občas dobre dopadnú vopred odpisovaní rideri.
Ondro pod vedením Karla Schedra stále hľadá jazdecké rezervy a postupuje vpred aj navigačne. Cieľavedomá príprava prináša ovocie a Česi tak majú poriadne želiezko v ohni. Deklasovanie krajanov, dlhoročných účastníkov Dakaru, mu však prinieslo do športového života plno komplikácií. To viete, „majstri“ tak ľahko „outsiderovi“ úspech neodpustia.
Po minuloročnom sľubnom začiatku na KTM zakotvil v stajni Husqvarna. Tá je vlastne paralelnou zábezpekou úspechu a má podporiť celkovú nadvládu oranžovej značky v nasledujúcich ročníkoch. KTM kúpila značku prednedávnom a továrenský špeciál Husqvarny sa odlišuje od KTM iba názvom v technickom preukaze a nálepkami na kapotážach. Motorka je produkčná, ale s fabrickými palivovými mapami. Tiež bolo dodané špeciálne pruženie, vpredu WP 52mm a vzadu Trax.
Napriek tomu, že je oficiálne členom továrenského B tímu, môže štartovať pod vlastnou hlavičkou a so svojimi sponzormi. To mu prinesie dostatočnú voľnosť v rozhodovaní a vo zvolení stratégie v ohni Dakaru. Bude disponovať vlastným 6-členným tímom s továrenským zázemím a celá príprava sa môže zužitkovať v najlepšej možnej konštelácii.
Text: Haro, foto: internet