Trate Albania Rally 2014
autor: Haro007, 24. 5. 2014, Diskusia k článku (počet reakcií: 3)
Filip BEBA Weber je ikonickým českým jazdcom, ktorý pred rokmi otvoril dvere dokorán na medzinárodnej amatérskej rally scéne pre Čechov a Slovákov. Jeho cestovateľské a pretekárske články osobne hodnotím ako jedny z najvydarenejších z „nášho“ prostredia. Vyhral kategóriu nad 600ccm na Tuareg Rally 2011, bol na tom istom preteku 3. v roku 2010. Po najväčšom úspechu siahal v 2012-tom na Intercontinental Rally, ktorú po väčšinu etáp viedol a iba smolný pád na úplnom konci ho pripravil o celkové prvenstvo.
Samozrejme nevynechával ani významné európske rally. Najviac mu učarovala momentálne najťažšia súťaž starého kontinentu, jazdená každoročne v Albánsku. Tam pred ôsmymi rokmi nadviazal kontakt s riaditeľom súťaže Edvinom Kasimatim a priateľstvo trvá dodnes. A pretože Beba navštevuje Albánsko pravidelne už 16 rokov, jazdí odvážne najodľahlejšie kúty hornatej krajiny a ukladá si trate a poznámky, tak vydal uznávaného moto sprievodcu po Albánsku (v českej a anglickej verzii, vyšlo druhé pokračovanie). Ako znalec miestnej divočiny bol Edvinom požiadaný o pomoc pri hľadaní nových prejazdov cez hory.
Dnes dokonca prebieha spolupráca tak, že Edvin pošle mail s vytypovaným problémom a Filip spätne odošle GPS trip a popis odporúčanej trasy. Tým sa stal významným spolutvorcom pretekárskych tratí ročníku 2014. Preto bude štartovať v súťaži mimo poradia na KTM 450. Riaditeľ na základe údajov skompletoval roadbook, vraj pravidelne jeden z najkvalitnejších na podobných súťažiach.
Podľa Bebových slov bola zima v horách Albánie podpriemerná, s malými množstvami snehu. Počas poslednej návštevy na začiatku mája vyčíňali v krajine povodne a dosť poničili horské cesty. Z tohto dôvodu musí Edvin v týchto dňoch ešte raz prejsť celú trasu a skontrolovať, či neprišlo k závalom a zosuvom, prípadne koľko mostov odniesla divoká voda.
Trasy budú vraj navigačne náročné, pričom najviac orientačných schopností musia pretekári ukázať pri prejazde náhorných planín s minimom ciest a kozích chodníkov. (Tu dokonca uvažovali o jazde na azimut.) Povrchy sa nezmenili, kamene tvoria podstatnú porciu vzdialeností. Cesty sú úzke, so zavretými zákrutami, vedúce ponad rokliny a priepasti. Preto bude viac ako inokedy potrebná veľká dávka opatrnosti a skúsenosti pred pádom do hlbočiny.
Etapy sú na striedačku dlhé a krátke, aby štartové pole nepreriedilo na minimum hneď v začiatkoch. Dlhé etapy podelili na niekoľko samostatných časoviek, tie kratšie majú meraný úsek vždy iba jeden.
Jubilejný 10. ročník Albania Rally prebehne v termíne 6.6.-14.6.2014. Na štarte sa stretnú aj slovenskí a českí jazdci. Dokonca 11 Slovákov a 10 Čechov. Veľmi slušná účasť!
Najsilnejším našim želiezkom v ohni medzi 150 pretekármi sú Tono Zboran, Boris Vlha a Čipkovci. Prekvapiť môže aj Martin LANĎAL Landl. Šťastie skúsi v kategórii veteránov palič Igor GAŽKO Gažo.
- 09 Boris Vlha Yamaha WR450F
- 10 Tono Zboran KTM 500EXC
- 50 Ján Ľupták KTM 450EXC
- 51 Jozef Král KTM LC4
- 52 Martin Landl KTM 640R
- 53 Jozef Oprchal KTM 300EXC
- 54 Michal Fraňo BMW 650X
- 55 Vladimír Čavojec BMW 650X
- 57 Igor Gažo KTM 520EXC
- 63 Dušan Čipka KTM 525EXC
- 64 Tomáš Čipka KTM 525EXC
V českej partii je mnoho zvučných mien: Jindro Moravec, Jirko KALIČ Kalát, Honzo Mareš a neskutočne rýchly Ondra Klymčiw (pôjde Dakar 2015). Radek Schneider konečne presedlal z 950-ky na 450-ku, uvidíme ako sa preonačí.
- 14 Jindřich Moravec Yamaha WR 450F
- 15 Jiří Kalát Yamaha WR 450F
- 31 Ondrej Klymčiw Hasqvarna 450TE
- 33 Radek Schneider KTM 450EXC
- 47 Aleš Bělohlávek KTM 690R
- 75 Zbyněk Olmer Jr. KTM 450EXC
- 76 Zbyněk Olmer Sr. KTM 690E
- 98 Tomáš Holman KTM 350EXC
- 135 Jan Mareš KTM 500EXC
- 172 Robert Višek Yamaha WR 450F
Držíme všetkým palce, hlavne nech prebehne všetko bez zranení a porúch!!!