www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Tímy Dakaru 2015 III.

autor: Haro007, 1. 1. 2015, Diskusia k článku (počet reakcií: 0) Tímy Dakaru 2015 III.

SHERCO

Malá španielsko-francúzska továreň na endurá je vo svete motoriek dostatočne známa. Rok dozadu mali pred Dakarom 2014 silné vyhlásenia o stroji novej generácie, o miešaní poradím a podobne. Dovtedy Sherco mohlo iba upozorniť na značku etapovým výsledkom v prvej polovici preteku, potom nasledovala vždy rýchla smrť hnacieho agregátu. Ale minulý rok nastalo prekvapenie a vyhlásenia spred Dakaru sa začali pravdivo napĺňať.

sherco-01

Nezvyčajne agresívne jazdiaci Duclos hnal na svojom 12. Dakare Sherco v pekelnom tempe a neustále bol vidieť vpredu. Motorka držala a až v 9. etape ho vyradila prasknutá pružina na ventilovom rozvode. Bežne jedna z najspoľahlivejších súčiastok motora v hodnote 5 Eur ukončila spanilú jazdu známeho mulata a Duclos bol sklamaný ako nikdy predtým.

sherco-duclos

V ročníku 2015 nemôže značka nič stratiť a veľa získať. Po poslednom neúspechu je tím správne namotivovaný a chce motorku s dobrým umiestnením doviesť do cieľa. Jednotkou zostáva Alain Duclos, 43 ročný pretekár z Francúzska, pochádzajúci z Mali. Je stále vo forme a má dostatok skúseností na vážne umiestnenie. Zároveň vlani dokázal, že mu zostala aj dravosť a dynamika. Kolegom mu bude Fabien Planet, jazdiaci svoj druhý Dakar. V rámci napínavosti bojov si možno iba priať, aby Sherco vydržalo do cieľa na čo najlepšej pozícii.

YAMAHA

Po vynikajúcom a dosť nečakanom treťom mieste Yamahy na Dakare 2014 zásluhou Oliviera Paina vyrazili tri ladičky do vážneho útoku. Postavili zbrusu novú motorku s parametrami zrejme konkurujúcimi KTM a Honde. Doplnili tím o skúseného Botturiho a dlhodobo testovali, trénovali a skúšali. Nič nie je ponechané na náhodu.

Yamaha v posledných rokoch zápasila s personálnymi problémami v jazdeckom poňatí. Továreň v minulosti dlhodobo bojovala na 450-kach proti 690-kam a Fretigne niesol na pleciach ťarchu zápasu Dávida proti Goliášovi. Šľachovitý a nosatý Francúz dokázal v technických y dunových etapách v Afrike podkurovať podstatne silnejším, no aj ťažším strojom. Úspechy dosahoval za cenu divokého štýlu jazdy na prerobenom produkčnom endure. Keď konečne mohol sadnúť po zmene predpisov na plnohodnotný maloobjemový špeciál, ťažko sa zranil a už nedokázal vystúpiť späť na vrchol. Roky proste nejde zastaviť. Po ňom vkladala nádeje fabrika do Auberta, niekoľko násobného majstra sveta v endure, no nakoniec osedlal KTM a pretek mu nesadol. Nakoniec krátke spojenie Yamaha France a Despresa vyvolalo úplné imperiálne šialenstvo v krajine galského kohúta. Výsledok poznáme, nevýrazné výsledky na nedotiahnutej motorke urýchlili odchod Despresa k štyrom kolesám v Peugeote.

alessandro-botturi-yamaha-dakar-2015

Našťastie stabilne jazdiaci a mega skúsený Pain dokázal podržať tím a dať Yamahe potrebnú nádej a vzpruhu. Páni konečne pochopili, že je načase postaviť úplne nový stroj s posunutým ťažiskom, so 6 kvaltmi a s novým dizajnovaním a rámom. Všetko stihli včas, motorka prešla náročnými testami a je plne pripravená na Dakar 2015.

yamara-dakar

Yamaha Factory Racing Rally Team Yamalube má teraz troch plnohodnotných členov, bez jednoznačného delenia na jednotky a nosičov vody. Najväčšie nádeje vkladajú do Oliviera Paina, skúseného Francúza, jazdiaceho vo vlastnej enduro škole tiež na Yamahe. Pomáhať mu bude Michael Metge a nový člen Alessandro Botturi. Potenciálom Paina je vyhrať Dakar za šťastnej konštelácie, veľkú neznámu predstavuje skutočná konkurencie schopnosť novej motorky. Pokiaľ však technika naozaj má vlastnosti podľa vyhlásení, môže to znamenať zaujímavé zdramatizovanie bojov o celkový titul na Dakare 2015.

Text: Haro, foto: internet

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Bratislava Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií