www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

SUZUKI RM 450-R

autor: Haro007, 23. 3. 2015, Diskusia k článku (počet reakcií: 2) SUZUKI RM 450-R

Článok preložil a poskytol Martin Roško.

SUZUKI RM450-R Prototyp od Hessler Rallye Team.

Náš projekt sa stal konečne realitou. Vďaka Rapid Prototyping s 3D tlačiarňou. Formovanie a veľa veľa dolaďovania umožnilo prvýkrát predstaviť verejnosti na výstave Mottorader 2015 v Dortmunde Rallye RM450-R. Vďaka patrí aj www.suzuki-club.eu ktorí nám umožnili tento projekt predstaviť.

IMG_3878

Poriadne sme sa nadreli aby sme tento termín dodržali a pravdu povediac kabeláž stále chýbala 🙂

Pre nás bola tato výstava veľkým úspechom.

K nemalému záujmu širokej verejnosti sa pridali aj novinári. Záujem prejavili aj manažéri od SUZUKI ktorým sa motorka veľmi zapáčila, čo je pre náš Rallyeprojekt dôležité, nakoľko sa snažíme získať ich podporu.

IMG_3881

Stavba prototypu – s 3D návrhu – do terénu

Aj keď samotný návrh motocykla pomocou počítača je rýchly, jazdiť na nej ešte nie je možné.

Stavba prototypu je dneska vďaka moderným frézam, laserovým rezačkám a v neposlednom rade 3D tlačiarňam oveľa jednoduchšia ako bola pred 10-20 rokmi. Tieto technológie ešte žiaľ nie sú cenovo dostupné pre garážových kutilov. Len výroba samotnej prednej časti na 3D tlačiarni stála 3000,- EUR. Zato však firma VMS so sídlom v nemeckom Suhl odviedla perfektnú prácu a to napriek časovej tiesni. Väčšina prototypových dielov bola zhotovených na CNC frézach, ako aj náboj predného kolesa a držiak brzdového strmeňa.

Špeciálne pre nás bolo vyrobené aj zadné koleso so spätným tlmením. Toto tlmenie je nevyhnutné pre ochranu prevodovky, spojky a v konečnom dôsledku aj celého motora pred poškodením v Rally nasadení. Aj vzadu bol použitý BRAKING Battfly brzdový kotúč.

Rozetu sme si bez hanby požičali s KTM regálu 🙂 Lebo jedno je jasné, že KTM roziet je pri offroadových pretekoch ako piesku na Sahare.

IMG_3879 (1)

Predpríprava pre Trakčnú kontrolu :

Špeciálna vidlica vyrobená pre nás firmou Xtrig (ďakujeme), umožňuje rýchlu zmenu nastavenia, jazdec si môže vybrať medzi lepšou ovládateľnosťou a väčšou stabilitou. Samozrejme nesmie chýbať tlmič riadenia od firmy Ohlins.

rmxRallyeHRT3

Dôvodom nízko uloženého výfuku je umiestnenie zadnej benzínovej nádrže, ktorá zabrala miesto pôvodnému úchytu. Výfuk nie je nutné skrývať nakoľko sa jedná o Sebring Phantom v titánovom vyhotovení, ktorý garantuje stabilný výkon pri nízkej váhe.

Ochranu motora zabezpečuje náš ľahký kevlarový chránič :

IMG_3874

Last but not least ! stromček s roadbookom a celá koncepcia prednej časti vychádza s legendárneho dizajnu dakarského stroja rokov minulých.

Suzuki predstavilo ´´zobák´´ na endurách v púšti, kam sa má tento stroj aj vrátiť.

Zdroj : http://suzuki-rm450rallye.blogspot.de

Preklad: Ja a moja pekná sekretárka Laco J

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Bratislava Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií