www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

RALLYE DU MAROC 2021

autor: Haro007, 15. 10. 2021, Diskusia k článku (počet reakcií: 0) RALLYE DU MAROC 2021

Každoročne na jeseň stúpa aktivita továrenských tímov aj súkromných jazdcov. Jednak sa blíži Dakar, no zároveň prebieha posledná veľká rally. A tá je testom pripravenosti pretekárov, techniky aj sprievodu. Október 2021 nebol výnimkou.

Napriek pokračujúcej Covid maškaráde nakoniec súdruhovia blahosklonne povolili a preteky sa mohli konať. Samozrejme, špáranie v nose patrilo k bežnému rituálu zápolenia a bolo dôležitejšie ako všetko ostatné. Napriek tejto buzerácii sa zúčastnili komplet tímy KTM, Yamaha, GasGas, Honda, Sherco a Hero.

Nás môže tešiť prítomnosť Števa Svitka a Maťa Benka (sponzor NORWIT). A nováčik Juro Varga na quade si prišiel vyjazdiť povolenku na Dakar 2022.

Tentoraz bol stabilný bivak pri meste Zagora na juhu Maroka a z neho namotali usporiadatelia pod hlavičkou FIM a ASO slučky po miestnej púšti. Spolu mala rally prológ a 5 etáp, pričom 2. a 4. mierili na sever a východ. Sever predstavuje nekonečné kamenisté údolia s prašnými pistami, východ mix všetkého čo ponúkala kedysi kráľovská etapa afrického Dakaru. Najvýchodnejším bodom bola dunová oblasť Erg Chebbi.

Ostatné etapy smerovali na juh a západ do okolia „brány Sahary“ M´hamidu, s nezameniteľnými tmavými a sypkými dunami Erg Chegaga a panvami občasného mega jazera Iriki. Tí čo tam jazdili, vedia o čom píšem, sú to terény pre skúsených jazdcov.

Od začiatku sa jazdilo naplno a v čele sa striedali všetky slávne mená ako Barreda, Brabec, Quintanilla, Walkner, Sanders, Benavides, Soultrait, Sunderland a samozrejme aj Svitko. Lenže v 2. etape prišla pohroma a Števovi odišiel úplne motor a do bivaku ho musel stiahnuť usporiadateľ. Po generálke mu bolo dovolené pokračovať v rally. Napriek tomu že od tohto okamihu bral účasť ako tréning, dobre ťahal za plyn a naháňal svetovú špičku.

V tej dobe sa na čele usadil Walkner (KTM), ale prakticky to nič neznamenalo, pretože marocká rally býva navigačne prehľadná a rýchla. To značí, že rozostupy medzi jazdcami sú minimálne a každé zaváhanie znamená prepad v súpiske celkového hodnotenia.

Rýchle pisty pravidelne striedali zvláštne, až prachové, duny charakteristické pre miestnu oblasť. Našťastie počasie vydržalo a nezapršalo. Jednak by to bolo v tomto období netypické, no hlavne podklad by sa okamžite zmenil na bezdné bahno a okolie M´hamidu na divokú rieku.

Na konci súťaže  najlepšie gazoval Pablo Quintanilla (Honda) a predstihol  o 1:59 Walknera (KTM) a Dana Sandersa (GasGas). Ak vám nesedia v texte jazdci a motorky, máte pravdu. Rok 2021 bol rokom veľkých rošád a prestupov, tomu sa povenujeme pred Dakarom 2022.

Števo zostal po reštarte na konci tabuľky RallyGP, no ukázal dobrú formu a snáď si svoj diel smoly už vybral. Maťo Benko štartoval s skupine Rally2 a po nedoliečenom zranení dokázal obhájiť 27. miesto. Štvorkolkár Juro Varga skončil za ním a potvrdil tak účasť na Dakare 2022.

Rally potvrdila fakt, že na moto scéne máme momentálne 4 plnohodnotné motorky originálnych konštrukcií a ich klony: KTM (+ Husqvarna + GasGas), Honda (+ Hero), Yamaha a Sherco. Je potešujúci fakt, že všetky značky sú konkurencie schopné. Tým pádom môže vyhrať Dakar ktokoľvek z dobrých jazdcov na akomkoľvek stroji. Hoci, ak máme byť spravodlivý, by mohla opäť zažiariť Yamaha a o rok Sherco. Nech je sranda.

Text: Haro, foto: internet

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií