www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Pozvánka na XXL Sand Rally 2010

autor: Haro007, 18. 1. 2012, Diskusia k článku (počet reakcií: 0) Pozvánka na XXL Sand Rally 2010

Na jeseň 2009 pri pive na MotoRaj Rally v Česku sme s Awiom zistili, že sa zaoberáme rovnakou myšlienkou. Usporiadať Country Cross Rally pre ťažké endurá, najlepšie na piesku. Samozrejme na Záhorí, ktoré je celé o piesku a o „kyseuom“ víne.
Naše predstavy spĺňa ochotne Vlado Ružička, neúnavný organizátor pretekov z EnduroKlubu Malacky. Preto druhý októbrový víkend vyrážame s Adamom na test okruhu, Awia ide oproti z Moravy z KTM dňa.
So synom prichádzame ešte za svetla, vybaľujeme stroje a stíhame niekoľko výživných okruhov. V noci po príchode Awiu dávame nočnú hororovú jazdu, Awia na počudovanie po celodennom jazdení vládze. Pri ohni, opekačke a víne dolaďujeme predstavu.
Ráno po výdatnom nočnom daždi je trať iba vlhká a na mnohých miestach sa práši. Jazdíme od rána, pridáva sa Hofík a onedlho nám tečie pot po chrbtoch. Nepadá iba Adam, ostatní sa pravidelne váľame v piesku, dvíhame mašiny, fotíme, filmujeme a špekulujeme. Výsledkom je približná predstava trate a obraz organizácie preteku.

Trať CC Malacky

Okruh v CC Malacky je namotaný na 6 hektárovom pozemku, prevažne v lese. Pieskový podklad miestami striedajú hlinité úseky, ale je ich pomenej. Rozjazdený piesčitý povrch, korene stromov, úzke úseky s vyjazdenou drážkou nás prinútili zrevidovať smelé plány. Okruh dlhý asi 3,5 km dá zabrať už pri prvom opakovaní. Vedia po rovine, ale jarky, jamy, umelé kopy a zabudované brvná robia z neho zaujímavé bojisko pre mastodonty. Miesta na predbiehanie sú v hlavne v pasážach bez stromov, ale aj inde sa nájde priestor na obiehanie širokobokých mašín. Okruh sme dokázali zajazdiť za cca 7 minút bez pádu v oboch smeroch. Realita v závode, počas obiehania, padania a stresu bude pre dobrých jazdcov pod 10 minút.
Druhá lokalita, bývalá baňa na piesok je miestom špeciálneho testu. Vzala dych aj mne. Nielen veľkosťou, hlavne skladbou piesku. Ja hlboký, borí sa za mokra aj sucha a výborne sa doň padá. Horšia vstáva a ešte horšie rozbieha. Ale aj Awia po zapadnutí a vysvetlení metodiky vykopania hrocha z piesku (vedomosti zo Sahary) pochopil a záverečný výjazd zvládol perfektne.
Podklad mierne uprednostňuje kategóriu ľahších strojov. Ťažké mašiny prejdú všetky, určité úseky sadnú viac LC8, iné GS-om. Treba rátať, že trojku asi zaradíte skôr omylom ako plánovane.  A dobré obutie určite pomôže, s cestovným vzorom veľmi neuspejete.

CC pretek

Tréning ako nevyhnutný predpoklad úspechu je nutný aj pre pretekárov na 6-dňovej, preto sa tu pripravovali a rozryli trať ako divé svine. Aspoň bude väčšia zábava. To sa prejavuje hlavne v nesúdržných pieskových koľajach a na nepríjemných bubnoch.
Deň pred pretekom (piatok 16.4. 2010) bude vyhradený na krúženie po okruhu v oboch smeroch. Tréning je dobrovoľný, nie je podmienkou k preteku ale odporúčame ho… Jazdci bez skúseností so sypkým pieskom sa budú čudovať. Pre očakávané tunenie mašín sú merané úseky povolené jazdiť bez späťákov a blinkrov. Treba klaksóny na upozorňovanie pri predchádzaní.
Štart bude priamo v areáli v sobotu 17.4. o 9:30 v minútových intervaloch. Jazdec vyfasuje lístok, zaznačí sa čas štartu a kilometre. Odjazdí 3 okruhy a so zaznačeným časom a kilometrážou v cieli vyrazí do nemeraného presunu. Ten sa pôjde podľa itíku, na GPS súradnice, prípadne podľa prehľadnej mapy obdržanej pred štartom.
Po 23 km sa ocitne v pieskovni so špeciálnym testom. Tam znovu písanie času a km a štart k výrazne označenému bodu, viditeľnému z miesta štartu. Vzdialenosť cca 1 km.  Po zdolaní nástrah na kontrolnom bode jazdec predpísaným spôsobom označí lístok a vyrazí späť. Zaujímavosťou testu je vyhradenie koridoru výjazdu a zjazdu pri štarte, inak je na pretekárovi kadiaľ sa ku kontrolnému bodu dostane. Musí trať zvládnuť na motorke a nie po spevnených úsekoch. Iba po bezodnom piesku. Kto zvládne záverečný výjazd, môže po zaznačení prkotín v cieli špeciálu pokračovať naspäť na CC trať do Malaciek.
V Mauackách znovu absolvuje 3 okruhy v opačnom smere ako ráno, odovzdá lístok s poslednými údajmi a hotovo.  Na celý pretek s meranými úsekmi a presunom bude určený celkový časový limit 3,5 hodiny. Po jeho prekročení nasleduje diskvalifikácia.

Šprint

Silné nátury a jedinci, ktorí sa deň pred pretekom nezoťali na šrot môžu poobede dokázať svoje umenie a silu v šprinte bez kategórií. Podmienkou je úspešné dokončenie ranného preteku.
Štartuje sa priamo v areáli na krátky úsek s najhlbším pieskom a najväčšími bubnami. Dĺžka 1.000m, trať celá viditeľná z jedného miesta. Proste veselá bodka za pretekmi. Dvojice pôjdu vylučovacím spôsobom, pričom sa zohľadní umiestnenie na prvej časti preteku. To aby sa nestretli v prvom kole dvaja najlepší a podobne.
Večer absolvujeme vyhlásenie výsledkov, nejaké sprievodné akcie a mulatovanie. V nedeľu doobeda ukončenie a odchod.

Ostatné oné

Ubytko bude vo vlastných stanoch a dodávkach na lúke s piesčitým podkladom. Preto blato nebude ani za dažďa. Usporiadateľ prisľúbil veľký vojenský stan na záverečné mecheche a druženie sa. V prípade zúrivej nepohody sa dá spať v ňom. Na posilnenie poslúži stánok s klobáskami a podobne, tekuté halucinogény zabezpečí tiež. Wc chemické, umývanie vo vlastnej réžii (možno voda v cisterne).
Chalani s ľadvinkami sú vítaní, treba zapisovačky času a okrasu pretekov. Nábor uskutočníme priamo v depe, ale prípadné oznámenie ochoty pomôcť mailom poteší. Samozrejme pomocníčky nemusia platiť poplatok za stan a majú guláš zadarmo. Inak klasika, malé dobrodružstvo pre veľkých chlapcov.
Štartovné za preteky a stanovanie je jednotné 15€, doprovod zaplatí symbolických 5€. Platba priamo na mieste pri registrácii. Motorky prejdú technickou prebierkou, musia mať platnú STK, jazdec príslušný vodičák a plnohodnotnú krosovú výstroj – pádov bude veľa.
Toť všetko, uvidíme sa v Malackách!!!

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií