Piliscsev Maraton – výsledky
autor: Haro007, 15. 9. 2014, Diskusia k článku (počet reakcií: 5)
Areál v Piliscseve som pravidelne počas leta navštevoval a pomaly skladal v hlave trať. Po poslednej dvojdňovke všetko kompletujem a kecám s prevádzkovateľom Attilom Kulkeyom o možnosti mierneho vyrovnania motokrosovej trate. Samozrejme iba v prípade dostatku účastníkov, aby sme mohli zaplatiť techniku. Pretože jeho praveký pásak nerabótajet, je nutné objednať stroj z blízkeho kameňolomu. Iniciatívny a preochotný Atti nakoniec trať upraviť dal, až skončila v dokonalej podobe. Pršať začalo niekoľko hodín po dokončení prác aby po šiestich dňoch neutíchajúceho vodného prívalu trať kompletne zničilo.
Všeobecne predpoveď počasia neveštila nič dobrého a všetko sa prejavilo na minimálnom počte bankových úhrad v rámci registrácie. Aby nebolo všetkého dosť, najsilnejšia nádielka zrážok tohto roku mala doraziť v čase preteku.
Vo štvrtok ráno jachám smer Maďarsko a liať začína v okamihu príjazdu. Za stálej prietrže mračien, komplet mokrý na mini štvorkolke mením a upravujem trať tak, aby mala aspoň čiastočne zjazdný profil počas prípadného dažďa. Našťastie večer prichádza Bača s pomocníkmi a mám s kým večer pokecať. Neustále leje.
A leje aj ráno, až predpoludním prestáva. Začínam mať vážne pochybnosti o reálnosti preteku. Enduro okruh úplne premočilo, vypúšťam krásnu pasáž v zadnej časti, nízko položené miesta motokrosu totálne zatopilo. Bodaj by nie, ráno ma zobudilo zurčanie prúdov vody, stekajúcej po svahoch pahorku. Doznačujem trať a skúšam všetko na motorke. Našťastie to ide. Popoludní podklad mierne obsychá a prichádzajúci odvážlivci môžu trénovať. Michalovi, nášmu známemu pomocníkovi na quade zlyhala technika a preto musím jazdiť zavádzajúce kolá do nemoty. Počasie pobiede drží. Nie nadlho, v noci zúri regulérna búrka a trvá do rána. Preto posúvam štart o viac ako hodinu a počas kontrolného okruhu zisťujem šmykľavosť hlavne vo vzdialenejšej časti okruhu. A prestáva fungovať motor, ledva sa do bivaku doplazím. Našťastie s pomocou Maťa Benka a Seša nachádzame problém. Týmto sa ospravedlňujem pretekárom za 10 minútové zdržanie štartu a môjmu žalúdku za to, že musel vydržať prázdny.
9:25 vyráža kategória Race na štvorhodinový očistec, Turisti na polovičnú nádielku o dve hodiny neskôr. Podklad postupne vykazuje lepšie a lepšie vlastnosti, ku koncu mierne poprší aby v noci opäť lialo. Na počudovanie väčšina pretekárov dokázala odjazdiť celý vyhradený čas po značne náročnej trati. Tá merala po korekciách niečo pod 7 kilometrov a bola prehľadne značená šípkami na kolíkoch. Po dokončení vidím samé unavené, no vyškerené ksichty a som šťastný. Lebo viem, že všetkým sa páčilo a akciu o rok zopakujeme. Pokiaľ nebude vojna, prípadne ebola v našich končinách, vidíme sa 30.4.-1.5.2015 na klasickom pieskovom preteku a 11.9-13.9.2015 na maratóne na rovnakom mieste. V 2015-tom otvorím aj kategóriu do 600ccm, tak budú môcť štartovať oficiálne aj malé motorky s klasickým vyhodnotením.
Záleží aj na tom, či sa Attilovi podarí udržať ekonomiku a trať zostane funkčná. Ak nie, máme podobnú alternatívu v Maďarsku. Pokiaľ sa chcete voziť počas zimy, stačí 5° nad nulou a pár dní bez dažďa a trať je zjazdná. Práve v zime tu trénujú húfy motorkárov.
Ale naspäť k preteku. Nakoniec všetko dobre dopadlo, bez úrazov a komplikácií. Pády mali mnohí, defekty niektorí. K tomu zopár banálnych porúch. Bufet napriek slabšej účasti perfektne zvládal povinnosti a podujatie bolo okrem preteku aj spoločenskou udalosťou. A tak to má byť, družnosť a súnáležitosť k motorkám patria.
Pretek by nebol ničím bez pomocníkov ako Bača, Juro, Keďa a chalan na veľkej štvorkolke. A veľký diel vďaky patrí aj sponzorom. Boli nimi Motul (Radek Bohuslav), KTM Bratislava (Robo Szász), Mitas, zastúpený slovenským dodávateľom HM Pneu (Miroslav Hlavatý) a Faryn Suspensions (Pavel Fárek). Vďaka nim víťazi obržali množstvo praktických cien. Cenu Faryna vo forme repasu a nastavenia pruženia získal Aleš Kubec.
Text: Haro, foto: Peto Keke
Výsledky RACE 1V:
- Aleš Černý 27 okruhov
- Jiří Vepřek 24
- Edo Drobný 23
- Marián Birvoň 23
- Peter Haršáni 22
- Jozef Král 21
- Petr Juríček 20
- Richard Babčan 19
- Michal Šimora 17
- Vlado Oboňa 15
- Martin Landl 3 (musel skôr odísť)
Výsledky RACE 2V:
- Peter Rolinec 24
- Vladislav Říha 23
- Radovan Čech 22
- Aleš Kubec 21
- Miloš Golka 20
- Peter Rečičár 20
- Marián Teplanský 16
Výsledky TURIST 1V:
- Richard Špánik 14
- Roman Kraupa 13
- Jozef Hanzalík 12
- Pavel Kaňok 11
- Peter Kečkéš 7
Výsledky TURIST 2V:
- Richard Jankovič 14
- Ondrej Gašica 11
- Marek Ferančík 11
- Lukáš Tehlár 10
- Peter Hočko 6
Výsledky MIMO (pod 600ccm):
- Martin Benko 24
- Radovan Láni 21
- Jan Groh 19
- Róbert Szász 19
- Radek Bohuslav 16 (za 2 hodiny)
Výsledky RACE DEDO:
- Aleš Černý 27
- Peter Haršáni 22
Výsledky TURIS HROCH:
- Marek Ferančík 11
- Peter Hočko 6