www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Piliscsev Maraton – výsledky

autor: Haro007, 15. 9. 2014, Diskusia k článku (počet reakcií: 5) Piliscsev Maraton – výsledky

Areál v Piliscseve som pravidelne počas leta navštevoval a pomaly skladal v hlave trať. Po poslednej dvojdňovke všetko kompletujem a kecám s prevádzkovateľom Attilom Kulkeyom o možnosti mierneho vyrovnania motokrosovej trate. Samozrejme iba v prípade dostatku účastníkov, aby sme mohli zaplatiť techniku. Pretože jeho praveký pásak nerabótajet, je nutné objednať stroj z blízkeho kameňolomu. Iniciatívny a preochotný Atti nakoniec trať upraviť dal, až skončila v dokonalej podobe. Pršať začalo niekoľko hodín po dokončení prác aby po šiestich dňoch neutíchajúceho vodného prívalu trať kompletne zničilo.

Všeobecne predpoveď počasia neveštila nič dobrého a všetko sa prejavilo na minimálnom počte bankových úhrad v rámci registrácie. Aby nebolo všetkého dosť, najsilnejšia nádielka zrážok tohto roku mala doraziť v čase preteku.

Vo štvrtok ráno jachám smer Maďarsko a liať začína v okamihu príjazdu. Za stálej prietrže mračien, komplet mokrý na mini štvorkolke mením a upravujem trať tak, aby mala aspoň čiastočne zjazdný profil počas prípadného dažďa. Našťastie večer prichádza Bača s pomocníkmi a mám s kým večer pokecať. Neustále leje.

foto 016x

A leje aj ráno, až predpoludním prestáva. Začínam mať vážne pochybnosti o reálnosti preteku. Enduro okruh úplne premočilo, vypúšťam krásnu pasáž v zadnej časti, nízko položené miesta motokrosu totálne zatopilo. Bodaj by nie, ráno ma zobudilo zurčanie prúdov vody, stekajúcej po svahoch pahorku. Doznačujem trať a skúšam všetko na motorke. Našťastie to ide. Popoludní podklad mierne obsychá a prichádzajúci odvážlivci môžu trénovať. Michalovi, nášmu známemu pomocníkovi na quade zlyhala technika a preto musím jazdiť zavádzajúce kolá do nemoty. Počasie pobiede drží. Nie nadlho, v noci zúri regulérna búrka a trvá do rána. Preto posúvam štart o viac ako hodinu a počas kontrolného okruhu zisťujem šmykľavosť hlavne vo vzdialenejšej časti okruhu. A prestáva fungovať motor, ledva sa do bivaku doplazím. Našťastie s pomocou Maťa Benka a Seša nachádzame problém. Týmto sa ospravedlňujem pretekárom za 10 minútové zdržanie štartu a môjmu žalúdku za to, že musel vydržať prázdny.

mar-02

9:25 vyráža kategória Race na štvorhodinový očistec, Turisti na polovičnú nádielku o dve hodiny neskôr. Podklad postupne vykazuje lepšie a lepšie vlastnosti, ku koncu mierne poprší aby v noci opäť lialo. Na počudovanie väčšina pretekárov dokázala odjazdiť celý vyhradený čas po značne náročnej trati. Tá merala po korekciách niečo pod 7 kilometrov a bola prehľadne značená šípkami na kolíkoch. Po dokončení vidím samé unavené, no vyškerené ksichty a som šťastný. Lebo viem, že všetkým sa páčilo a akciu o rok zopakujeme. Pokiaľ nebude vojna, prípadne ebola v našich končinách, vidíme sa 30.4.-1.5.2015 na klasickom pieskovom preteku a 11.9-13.9.2015 na maratóne na rovnakom mieste. V 2015-tom otvorím aj kategóriu do 600ccm, tak budú môcť štartovať oficiálne aj malé motorky s klasickým vyhodnotením.

mar-03

Záleží aj na tom, či sa Attilovi podarí udržať ekonomiku a trať zostane funkčná. Ak nie, máme podobnú alternatívu v Maďarsku. Pokiaľ sa chcete voziť počas zimy, stačí 5° nad nulou a pár dní bez dažďa a trať je zjazdná. Práve v zime tu trénujú húfy motorkárov.

Ale naspäť k preteku. Nakoniec všetko dobre dopadlo, bez úrazov a komplikácií. Pády mali mnohí, defekty niektorí. K tomu zopár banálnych porúch. Bufet napriek slabšej účasti perfektne zvládal povinnosti a podujatie bolo okrem preteku aj spoločenskou udalosťou. A tak to má byť, družnosť a súnáležitosť k motorkám patria.

Pretek by nebol ničím bez pomocníkov ako Bača, Juro, Keďa a chalan na veľkej štvorkolke. A veľký diel vďaky patrí aj sponzorom. Boli nimi Motul (Radek Bohuslav), KTM Bratislava (Robo Szász), Mitas, zastúpený slovenským dodávateľom HM Pneu (Miroslav Hlavatý) a Faryn Suspensions (Pavel Fárek). Vďaka nim víťazi obržali množstvo praktických cien. Cenu Faryna vo forme repasu a nastavenia pruženia získal Aleš Kubec.

Text: Haro, foto: Peto Keke

mar-07

Výsledky RACE 1V:

  1. Aleš Černý 27 okruhov
  2. Jiří Vepřek 24
  3. Edo Drobný 23
  4. Marián Birvoň 23
  5. Peter Haršáni 22
  6. Jozef Král 21
  7. Petr Juríček 20
  8. Richard Babčan 19
  9. Michal Šimora 17
  10. Vlado Oboňa 15
  11. Martin Landl 3 (musel skôr odísť)

Výsledky RACE 2V:

  1. Peter Rolinec 24
  2. Vladislav Říha 23
  3. Radovan Čech 22
  4. Aleš Kubec 21
  5. Miloš Golka 20
  6. Peter Rečičár 20
  7. Marián Teplanský 16

 sponzori

Výsledky TURIST 1V:

  1. Richard Špánik 14
  2. Roman Kraupa 13
  3. Jozef Hanzalík 12
  4. Pavel Kaňok 11
  5. Peter Kečkéš 7

Výsledky TURIST 2V:

  1. Richard Jankovič 14
  2. Ondrej Gašica 11
  3. Marek Ferančík 11
  4. Lukáš Tehlár 10
  5. Peter Hočko 6

Výsledky MIMO (pod 600ccm):

  1. Martin Benko 24
  2. Radovan Láni 21
  3. Jan Groh 19
  4. Róbert Szász 19
  5. Radek Bohuslav 16 (za 2 hodiny)

Výsledky RACE DEDO:

  1. Aleš Černý 27
  2. Peter Haršáni 22

Výsledky TURIS HROCH:

  1. Marek Ferančík 11
  2. Peter Hočko 6

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií