www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Mitas EF-07 a C-27

autor: Haro007, 18. 7. 2015, Diskusia k článku (počet reakcií: 0) Mitas EF-07 a C-27

Než sme so Slavom vyrazili v júli do Rumunska potrénovať na ľahkých motorkách, pribalil mi šéf športového oddelenia Mitasu Karel Špaňhel dve pneumatiky. Nech ich na 525-ke otestujem.

Zadnú EF-07 poznám, skúšali sme ju na Rally Replice a nestála za veľa. Ťažký stroj ju okamžite opotreboval, stále nekontrolovane preklzovala a neposkytovala dostatok opory, ani záberu. Preto mierne ohŕňam nos. No ideme jazdiť technické záležitosti, tak ma teší aspoň nové zelená „lepivá“ zmes.

Prednú C-27 som doteraz ani nevidel, nieto ešte jazdil. Páni zo Zlína ju upiekli z červenej, stredne tvrdej zmesi. Má prednostne držať na kameňoch a tvrdých povrchoch.

EF07+C27 007

No neviem neviem, na pohľad dezénovo a materiálovo nesúrodá dvojica. Aby bolo s čím porovnávať, jazdím dva dni na Michelinoch S12 vpredu aj vzadu a dva na Mitasoch.

Pri hľadaní spojenia z dedinky Chiuzbaia na planinu Izvoare pátrame po správnom výjazde. Prvý nepúšťa, druhý pôjde. Celkovo 600 výškových metrov, z toho 300 na hranici našich možností. Podklad: kamene v blate, kamene v hline, vlhké vyleštené kamene, kamene na kameňoch a takmer 2 kilometrový úsek potoka s mokrými kameňmi. Občas horské blato, raz prietrž mračien. Nech sa páči.

EF-07

EF07+C27 002

Pneumatika je určená na enduro, aj na extrémne súťaže. Videl som sadu s dvomi zelenými pruhmi, určenú pre Romaniacs. Super lepivá zmes zrejme výrazne pomáha pretekárom prežiť peklo v kopcoch. Konštrukcia pneumatiky je tenká a ohybná, určená na technické jazdenie a nie na výdrž. Mius odpálite dosť rýchlo. Vzhľadom k hrúbke a mäkkosti je obúvanie hračkou.

Hneď v prvom dni ma v strmej mokrej úžľabine obstala svorka pastierskych psov. Musím zastať. Po pár minútach ma S12-ky nevedia potiahnuť hore. Podklad prehrabujú, neposkytujú oporu a reálny záber. Na spojke, pod plynom veľkým, či malým. Na balvanoch tiež Michelin šmýka a dáva nám zabrať.

Po prezutí opatrne začínam. Usporiadanie štupľov nebudí na pohľad príliš dôveru, preto ten rešpekt. Ako prvé postávam schválne na mieste stretnutia so psami. Rozbeh na prvý raz prebehne bez problémov. Podobne na všetkých nasledujúcich povrchoch. Pneumatika ochotne zaberá, stále kontrolovane driftuje a nestráca v extrémnych úsekoch skokovo priľnavosť. Na rýchle vypaľováky nie je prednostne určená, no dá sa. Ale vyžaduje mierne inú techniku jazdy oproti S12.

EF07+C27 008

Bonbónikom je jazda potokom za hustého dažďa. Skvelá aj tam. Po dvoch intenzívnych dňoch vidieť opotrebenie, no v tejto miere bolo očakávané. Guma má dobré samočistiace vlastnosti, ani v blate nenechá jazdca v štichu.

Takže nakoniec: to čo neplatí pre ťažšie enduro, môže naopak vyhovovať pre ľahké a naopak. EF-07 je dôkazom. Pre ľahké enduro v ťažkých terénoch neočakávane výborná. Drží naozaj na všetkom, od blata po čisté kamene. Zelená zmes veľa rieši tam, kde už dezén vyčerpal možnosti. Považujem Mitas EF-07 za optimálnu voľbu do technických úsekov endura na všetkých povrchoch pre ľahké motorky.

C-27

EF07+C27 004

Predná pneumatika ja zo stredne tvrdej zmesi, no tenká konštrukcia zabezpečuje dostatočnú elasticitu celku. Tým ľahko kopíruje všetky nerovnosti. Štuple umiestnené dosť nahusto vzbudzujú otázky, čo v mäkkom podklade. Relatívne nedávno vyvinutá pre motokros, no špekuluje sa s využitím aj pre enduro.

Ale zázrak pokračuje. Predná pneumatika je na polotvrdých a tvrdých terénoch optimálnym doplnkom k EF-07. Dezén poskytuje fakt výbornú oporu a istotu. Na kameňoch drží ako prilepená, bez ohľadu na ich suchosť či mokrosť. V zmesi blata a kameňov uhne iba toľko, koľko povolí podklad. S blatom sa už tak nekamaráti, ale ide nečakane dobre aj v ňom. Popravde som predpokladal, že v blate bude zlá, našťastie nie je.

EF07+C27 005

Všetci vieme, ako dôležitá je predná pneumatika v pekelných zjazdoch. Kým zadné koleso držíme často zablokované, predné musí bezpečne vodiť, brzdiť a neodskakovať počas záťaže. Aj tieto nároky pneumatika zvláda na jednotku. Snáď väčšie problémy činila nepripravená psychika, pretože zrazu si jazdec môže dovoliť o level viacej než doposiaľ.

Zároveň sa pneumatika málo derie. Nepodarilo sa mi preraziť bok, no vzhľadom k mäkkosti konštrukcie to reálne hrozí. Pokiaľ jazdíte na vzduchu, treba ja v technických úsekoch fuknúť 1,2 – 1,3 atmostéry.

EF-07 + C27

Skúsim pneumatiky opísať ako celok. Napriek výrazne odlišným dezénom a príliš hustému vzoru vpredu sa Mitasky spolu výborne osvedčili. Na všetkých povrchoch dávali jazdcovi správne pretáčavú istotu. Zadok driftoval, zaberal a brzdil, predok vodil, lepil a brzdil tiež. Takže nečakane výborná dvojica do hôr a na ťažké pasáže.

Zaujímali by ma ešte dve veci: názor profíka a vlastnosti v lepivom dolňáckom blate.

Haro, amatér

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Bratislava Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií