www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Maroko 2012 live

autor: spravca, 10. 3. 2012, Diskusia k článku (počet reakcií: 6)

Konečne sme sa vybrali. Po hektickom období a ešte hektickejšom odchode sme nabrali kurz Janov – Tanger – Merzouga.

Podľa možností Vás budeme v krátkosti informovať o radostiach, ale ako to chodí, zrejme aj o trampotách na našej púti. Držte partii v zložení Karči, Tóno a Haro palce.

11. marec 2012 – odjazd

Haro a ostatní v Barcelone

Tak sme teda odštartovali. Našťastie v trojici: Karči, Haro a pribudol nový parťák Tóno. Ako vždy odchod bol v znamení nekonečného zmätku a všetci sme sa dostali na dostrel infarktu. To sa prejavilo v hodine odjazdu. Totiž v čase, keď mal Karči nakladať u mňa v Mojmírovciach skladal motorku v Krompachoch. On nikdy nesklame. Vyrážame o 6 hodín neskôr oproti plánu a trajekt stíhame dosť natesno. Ale nestíhame prebrať satelitný telefón v Blave.

Na lodi konečne doháňame deficit spánku a čumíme z paluby na akési veľryby na pravoboku a na Barcelónu v pozadí. V Maroku pristaneme zajtra večer.  Karči bol večer podrobený krutému výsluchu že prečo tak meškal. Ako sérum pravdy sme použili víno, dnes ho potrápime abstinenciou.

Príjazd na Erg Chebbi (aktualizované 14. marca)

V pondelok v noci nejako pobiede opúšťame colnicu po smiešnych troch hodinách čakania. Odbavenie lenivými úradníkmi trvalo minútu. Potom nasledoval nočný presun Marokom na juh a predpoludním sa duny objavujú na obzore. No sú úplne zmenené po silnej púštnej búrke.

Vyberáme izbu s priamym vstupom z chodby a aj od dún. Z postele rovno na motorku, to som si vždy prial. Duny sú neskutočne strmé, sypké a dajú sa jazdiť iba v dvoch smeroch. Tento ročník Tuareg Rally bude mimoriadne náročný.

Stav po dnešnom dni: Karčimu sa pokazila spojka a hodinu sme ho ťahali z dún. Tóno preletel cez riadítka, motorka pokračovala saltom na jeho chrbát. Haro neodhadol hranu duny a skočil na držku. Inak šecko v porádku.

 

Duny 01 (aktualizované 15. marca)

 Piesok sa ráno ukazoval ako pevný, ale Karol furt volačo opravuje a vyrazili sme za vysokej teploty. Presun dunami do Merzougy bol očistec. Sypké, sypké a sypké. Internet bol objavený a budeme podľa možnosti posielať foto a krátke reporty.

Naobed znova dolaďovanie Karčiho motorky, ten miluje opravovanie. Ale už funguje. Poobede sa uskutočnila jazda snov po dosť pevných dunách, hlavne nekonečný výjazd a zjazd. Skoro som sa dosral, čistý morál. Sklony bezkonkurenčné, akurát aj pri hrozných zjazdoch sa ešte v lavíne stavajú motorky na nos. Ale megaduna neodolala nájazdu a potom ešte hodinu krúžime po jej menších sestrách. Pred turistami fotiacimi západ slnka hádžem držku so saltom. Sú spokojní a fotia o dušu.

Zajtra niečo pofilmujeme a pojazdíme a popijeme.

Duny 02 (aktualizované 17. marca)

Vo štvrtok dávame deň na dvakrát. Najprv okruh okolo Erg Chebbi. Nedávna púštna búrka zafúkala vjazd na severný prístup do riečiska a preto postupujem podľa kompasu. Krásne malé duny vystriedala ťavia tráva a feš-feš a všetci si odpadáme. 30km pozdĺžnych hlbokých koľají je bomba. Vyschli všetky okolité jazerá a piesok je hlboký. Tlmič riadenia fakt pomáha.

Popoludní riešime duny a znova dávame brutál výjazd na 200 m dunu. Ako vždy dávam na 1x. Sklon výjazdu jak hovado, ale zjazd bol morál. Po 40° svahu v lavíne piesku jačíme o 150 výškových metrov dolu a pokračujeme. Ale vietor začal previevať piesok v opačnom smere, pričom jeden nezanikol a druhý už cítiť. Popadáme a ideme domov. Večer sa s stretávame s partiou Španielov a je veselo.

V piatok znova okolo Ergu (3x strácame Karčiho a ja žeriem piesok)a ďalej trial slaným riečiskom. Dávame trip po plató k tabuľovej hore a ideme iba podľa kompasu späť. Striedajú sa trialy, vypaľováky a enduro vložky. Maximálka na šotoline 160km/h. Čudujem sa že stíha aj Tónova 350-ka. Má malinkatú spotrebu, je ľahká a jede. Akurát je nestabilná v rýchlosti a pláne ide pomalšie. Ja som z mojej nadšený, no strááááášne narobený. V týchto teplotách nie je div, ako u nás vo vrcholnom lete. Za deň spolu dobre cez 200 km. Máme dosť.

Cez púšť a z púšte (aktualizované 21. marca)

Nastal okamih pravdy. Ideme dať dlhý trip z Taouzu cez M´hamid do Chegagy. Bývalá dakarská etapa a do dnes najcenenejšia trasa v Maroku. Samozrejme Karči ešte ráno niečo opravuje (a to sme deň pred tým 4 hodiny hotovali) preto ideme až o deviatej. Včera sme totiž pojazdili duny a sever nad Ergom a potom popoludní chystali.

Na moju mašinu beriem aj spacáky a kraviny. Hneď za Taouzom je slaný feš-feš  a ledva sa udržím na KTM. Bagáž nepriaznivo zmenila ťažisko a to ma zbytočne vyčerpáva. Samozrejme jazdíme športovo. Občas sa čakáme.

Začiatok slaným riečiskom, potom malé duny, potom kamene, potom kombinácia. Zastávka v Porte de Sahara, slaným jazerom 160-kou do Hi Remilia. Tam odbočka na hrozné pole slaného feš-feš, miestami za jedna a na plný. Strieda sa všetko možné, proste rely extáza. Kvalty od 1 po 6. Samozrejme v najväčšom nič ešte Karči opravuje tečúci olej. Po prvej vojenskej kontrole musíme ísť strednou trasou s dvomi prechodmi hôr cez skalné prahy a po blúdení v datlových hájoch sa vynárame v M´hamide. Pokračujeme nebezpečným fešom do Chegagy a tam otáčame späť, lebo je to úplná riť. Po 420km máme dosť, 10km pred cieľom v hlbokom prachu motorka spod mňa odletí a hnusne padám. Ľavé zápästie narovnávam pravou rukou a na motorku ma musia odteraz vykladať. Prespávame v hašišovom brlohu.

Napriek tomu asi môj najkrajší moto deň života.

 Z PÚŠTE

V noci nespím, ruke je ráno opuchnutá a nepoužiteľná. Preto nedávame návrat po teréne ale 450km po kostitrasovom asfalte. Celú trasu idem s jednou rukou, šaltujem bez spojky a zastávam opretím o prekážku. Poobede presadám do dodávky (Berberi ma museli zložiť, vyzliecť a posadiť do auta) a ako jednoruký šoférujem do noci pre Karčiho s rozbitým sekundárom. Po polnoci sme všetci späť. Ďalší deň jazdia chalani bezo mňa, ja si nedokážem ani utrieť prdel.

Ale Afrika je krásna a sme šeccá happy.

Hárd Dej (aktualizované 22. marca)

Totok neprajem nikomu. Ráno márne skúšam stlačiť spojku, tak dávam mašinu Karčimu a s Tónom jazdia. Vracajú sa až večer a dávajú reči o Tuareg Rally. Asi sa na budúci rok vyberieme na niečo v Afrike v plnej zostave. Večer som stlačil 3x spojku za sebou, zajtra pojazdíme. Ale osobný ťažký deň po návrate sa dostaví tým, že si hlopi užili jazdu a ja trt.

Návrat (aktualizované 27. marca)

Takže posledná aktualizácia. Chlapi prišli štastne domov. Výprava sa v dôsledky nepredvídaných okolností skrátila o štyri dni. Ako je vidieť z fotiek aj posledné dni boli nabité zaujímavými činnosťami.

Menší Harov pád v dôsledku znamenal 5 prasknutých kostí v zápästí, niekoľko natiahnutých šliach a teda sadru.

Najbližšie články o Maroku 2012 už bude vkladať priamo Haro.

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií