Laia Sanz v KTM
autor: Haro007, 9. 4. 2015, Diskusia k článku (počet reakcií: 1)
Tak a je to tu. Výsledky Dakaru 2015 nenechali dlho čakať na dôsledky a Laia Sanz už oblieka oranžový dres. Možno čudné, ale pri bližšom pohľade až tak nie.
Honda HRC išla posledné tri sezóny Dakaru s bubnom na zajace a tvrdo vytiahla do boja o titul. KTM rok čo rok získava vavrínový veniec na najťažšej súťaži sveta a to sa Honde nepáči.
Súdruhovia z krajiny vychádzajúceho slnka sú zvyknutí na nasledujúci scenár: Dozorná rada určí stratégiu kde chcú preraziť a získať titul, potom manažment určí ako by to malo prebehnúť, potom inžinieri načrtnú vývoj techniky a potom šéf konkrétneho športového oddelenia zorganizuje jazdcov vhodných na konkrétnu technickú špecifikáciu. Prvý rok sa oťukávajú, ten druhý miešajú karty vpredu a v tretej sezóne spravidla získajú čo chcú. Až na Dakar. Evidentne najrýchlejší muž planéty na rally Barreda už dvakrát pokazil sľubne prebiehajúci pretek pretekov a aj motorka sa neukazuje tak fantastická, ako býva Japoncami opisovaná. Situáciu zachraňoval takticky vyzretejší Goncalves, no Honďáci boli evidentne nasraní. Viceprezident okrídlenej značky Shuhei Nakamoto síce gratuloval Laie k fantastickému 9. miestu na Dakare 2015, ale zároveň neskrýval rozčarovanie nad mužským osadenstvom tímu. A nastala čistka. Systém padajúceho lajna zmietol tých čo mal a v tíme pre rally zostali dve prioritné mená: Barreda a Goncalves. Prvý má príliš rýchle začiatky rally a rozbije čo môže, druhý fantastické finiše po nevýraznom štarte.
Katalánčanka Laia, celým menom Eulália Sanz i Pla-Giribert, je 5-násobnou víťazkou ženskej kategórie Dakaru, 13-násobnou majsterkou sveta v babskom triale a 3-násobnou svetovou šampiónkou v kotkodákovom endure. Jednoznačná kráľovná ženského moto športu vo vesmíre. Z tejto pozície jednala s Hondou ihneď po ukončení Dakaru, pretože potrebovala zastrešiť technicky a tímovo aj na jar začínajúci enduro šampionát. No roztrpčená Honda odsunula riešenie nežnej hviezdy na neskôr, čo využila v pozadí stojaca KTM. Prvý návrh sa objavil už vo februári a teraz, v čase vrcholiacej stalinskej čistky v Honde, Laia elegantne preplávala do rakúskej stajne.
Získala tak nielen podporu na dva roky pre enduro a miesto na dva roky v továrenskom rally tíme, zároveň bude pod patronátom samotného Majstra Comu. Ostatné podrobnosti obe strany zahmlievajú mlčaním. Hlavne na Dakare 2016 sa ukáže skutočná reakcia Hondy. V ročníku 2015 totiž silne aj zákulisne lobovali, aby po všetkých stránkach zabezpečili túžobne očakávané víťazstvo. Je verejným tajomstvom, že Laia mala určité „výhody a úľavy“, čo samozrejme neznižuje jej majstrovstvo a skutočnosť, že nakopala výsledkovo väčšinu mužov s prehľadom do rozkroku. Nekompromisným lobingom je známa aj KTM a uvidíme, čo pre novú posilu v tíme dokáže vybaviť. Lebo Japonci sa tvária vždy korektne, ale nikdy nezabúdajú na staré hriechy.
Držme Laie palce, KTM určite vie čo robí. Baba s postavením bohyne na Pyrenejskom polostrove určite zlepší predajnosť značky a možno posunie ženské maximum v Dakare vyššie. Po prestupe od Gas-Gas k Honde a potom ku KTM už nie je kam postúpiť. Je v najšpičkovejšom tíme sveta, odtiaľ sa dá iba spadnúť. Ale minimálne na dva roky vopred je o zábavu postarané.
Text: Haro, fotoa video: internet