KTM 450 Rally Replica – produkčná verzia
autor: Haro007, 21. 11. 2013, Diskusia k článku (počet reakcií: 0)Netrvalo dlho od predstavenia továrenskej KTM rally 450-ky a už je tu aj produkčná verzia, určená na predaj privátnym jazdcom a tímom po Dakare 2014. Každý továrenský špeciál má viac či menej utajované parametre, no motorky určené širšiemu okruhu zákazníkov určité technické údaje zverejnené majú. Samozrejme treba brať na zreteľ nižší výkon, vyššiu váhu a zopár iných údajov v neprospech predajnej verzie oproti špeciálu.
450-ka je samozrejme jednovalcový štvortakt, s objemom 449,3ccm. Podštvorcový motor s vŕtaním 95mm a zdvihom 63,4mm nemá až taký nepomer týchto dvoch veličín, ako sa predpokladalo. Pri kompresii 12,6:1 sa zrejme ešte myslelo aj na točivý moment, hoci výkon je evidentne na prvom mieste. Pri danom objeme sa inak nedá. Štvorventilový OHC agregát sa zobúdza k životu elektrickým štartérom, je mazaný dvomi čerpadlami olejom so špecifikáciou 10W-60. Má 6 rýchlostí, vstrek a vodné chladenie.
Rám klasika z chróm-molybdénových rúrok, nádrže polyetylénové s objemom 35 litrov. Predné pruženie WP s priemerom klzákov 48mm, so zdvihom 300mm a s úplne novými črevami. Zrejme sa zopakuje príbeh zo 690-ky RR, kde tiež v 2007-om začali montovať dvojkomory vpredu a plne nastaviteľné zadky v predstihu o 3 roky pred ostatnými modelmi. Zadný zdvih má 310mm. Kotúč s priemerom 300mm vpredu krotí dvojpiest, zadný 240mm hryzie jednopiestik. Ráfy vpredu 1,60×21″, vzadu 2,50×18″, čiže klasika. Pneumatiky 90/90-21″ a 130/80-18 možno tiež považovať za očakávané. V sérii je aj titánový Akrapovič. Plne vystrojená motorka s navigáciou, pripravená na pretek bez paliva a vody váži 145kg. Ak prirátame 26kg paliva a 4kg vody, celý stroj váži okolo 175kg. A to je o 30kg menej ako plná 690-ka RR. Cenu zatiaľ neviem.
V galérii uverejňujem aj 3 obrázky, kde ešte s úsmevom pózuje dnes nebohý Kurt Caselli. Už sa na stránke objavili, no tieto sú v lepšom rozlíšení.
Text: Haro, foto: KTM