www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Ivan Jakeš a Dakar 2015

autor: Haro007, 17. 12. 2014, Diskusia k článku (počet reakcií: 0) Ivan Jakeš a Dakar 2015

Haro: Si už pravidelným účastníkom Dakaru. Ktorý ročník sa chystáš absolvovať?

Ivan: Nuž toto bude môj 8. Dakar.

Haro: Predpokladám že fyzická príprava prebiehala v klasickom duchu.

Ivan: Samozrejme, overené veci netreba meniť. Celoročne bikrosový bicykel. Niekoľko mesiacov pred Dakarom intenzívne aeróbne posilňovanie, plávanie na dlhé trate a samozrejme jazdenie na motorke v piesku Záhoria.
Dakar je aj o výdrži, preto prevažujú v príprave prvky silové a vytrvalostné v správnom pomere.

Haro: Viac ma zaujíma príprava techniky. Mal si dostať motorku so striekačkou, v polo továrenskej špecifikácii. Dodali ju včas, alebo opäť ako vždy na poslednú chvíľu?

Ivan: Motorka so vstrekom naozaj dorazila, aj keď neskôr ako by bolo optimálne.

Haro: Čo na ňu hovoríš? Myslím po všetkých stránkach, no najviac z pohľadu ovládateľnosti?

Ivan: Nová KTM je naozaj podstatne ľahšia, má úplne iný priebeh motorickej charakteristiky, ľahšie a lepšie sa ovláda. No hlavne je konečne 6 kvalt. V konečnom dôsledku je v kombinácii podvozku, charakteristiky motora a novej prevodovky zaručený účinnejší a kvalitnejší prenos výkonu na podklad. To považujem za najväčšiu devízu nového modelu.

Haro: Motor máš rovnaký ako ostatní súkromníci, alebo sa podarili s továrňou vyjednať nejaké úpravy?

Ivan: Motorka je v klasickom produkčnom prevedení. Ale stihli sme porobiť mnoho úprav, výraznú pozornosť bola venovaná motoru. Takže máme vlastnú „tajnú“ špecifikáciu, niekde medzi továrenským a produkčným strojom.
Náhradný motor sa podarilo zohnať tiež, je síce striekačkový ale bez úprav. Jednak nebol čas, a zároveň pokiaľ treba motor meniť, už jazdec stráca a tam maximá nemajú taký význam.

Haro: Podarilo sa Ti zohnať 52mm WP-čka?

Ivan: Budem jazdiť na 48mm predku. Mám síce zabezpečené aj 52mm pruženie, no odkladám ho na budúcu sezónu, už sme nestihli potrebné úpravy. 48-ky WP-čka mám odladené podľa potreby.

Haro: Každoročne sa opakujú pre Dakarom problémy s dodávkou miusov špecifikácie Dakar. Ako to bolo teraz? Budeš jazdiť pneu a výplne Michelin?

Ivan: Tak to je kapitola sama o sebe. Zadné miusy so špecifikáciou Dakar nie sú nikdy dostať, pritom ich nikto nechce objednávať v lete aby do Dakaru nezmäkli. Chýbalo mi 11 zadných miusov, podarilo sa ich zohnať až po odoslaní techniky loďou do Južnej Ameriky. Preto si 8 miusov berieme do lietadla, zabalených ako batožina!!! Takto vypadá obchodná politika výrobcu.
Jazdiť budem pneumatiky Michelin Desert vpredu aj vzadu. Mám s nimi najlepšie skúsenosti, nový typ dozadu je veľmi dobrý.

jakes-01
Haro: Ako si na tom s tímom? Idete v rovnakom trojčlennom zložení Jakeš – Smyčka – Beran?

Ivan: Áno, sprievodný tím nemením. Naše zloženie funguje ako hodinky, nie je dôvod na akúkoľvek zmenu.

Haro: Došlo k zmene hlavného sponzora. Ideš pod sponzoringom Bolívijčana Arreronda?

Ivan: Situácia vypadá trochu inak. Po odpadnutí majoritného sponzora reprezentujem viacej dielčich sponzorov, zastrešených pod názvom Jakeš Dakar Team. Nik z nich nebol schopný zaplatiť za názov tímu.
Ullevalseter nejde Dakar ale Africa Eko Race a berie so sebou svojho mechanika Vlada Kušniera. Ten servisoval vždy aj Arrerondovu motorku. Ale termíny kolidujú a tak robíme Bolívijčanovi servis my. Nie je členom tímu, iba berieme pre neho mechanika a zabezpečujeme mu plný servis, ktorý zase on v plnej miere platí.

Haro: Predpokladáš nejaké výrazné zmeny v zložení jazdeckej špičky, teda Tvojich hlavných súperov? Pribudli Boturri, Price a Walkman…

Ivan: Botturi má tuším 4. účasť na Dakare, jazdil bez väčších úspechov aj za Husqvarnu. Teraz zakotvil v továrenskej Yamahe, takže je to stará tvár v novom šate. Prica a Walkman budú v KTM, ale týchto príchodov a odchodov býva veľa. Dakar je špecifikum a sám dobre vieš že takýto maratón nie je iba o okamžitej rýchlosti. Pohoreli mnohí šampióni, napríklad Aupert, Knight a tak ďalej…

Ivan-Jakes.1
Haro: Každoročne usporiadateľ prehlasuje, že nastávajúci ročník je podstatne ťažší ako predchádzajúci. Minule si prehlásil, že už obtiažnosť nie je kam šponovať a jedná sa skôr viac o nové varianty a kombinácie tratí…

Ivan: Ono usporiadatelia musia nejako udržiavať verejnosť a fanúšikov v napätí. Ale v skutočnosti musia trate chystať tak, aby prešli všetky druhy pretekárskych vozidiel. Kadiaľ prejde štvorkolka so zadným náhonom, tadiaľ motorke preletí určite. Hlavne navýšili počet kilometrov viac presunmi ako meranými kilometrami. Proste trať nemožno sťažovať za vopred vykalkulovanú hranu, to by nedokončil takmer nikto.

Haro: Niečo nakoniec?

Ivan: Nuž čo povedať? Cítim sa fyzicky veľmi dobre. Skôr psychiku deptá večný boj s financiami, ktorý je v tomto ročníku zvlášť ťažký. Ale na samotný pretek sa neskutočne teším a budem bojovať zo všetkých síl.

Haro: Tak Ti prejem v mene fanúšikov Dakar bez zranenia, porúch a bez blúdenia. Dotiahni to čo najvyššie!

Ivan: Ďakujem všetkým!

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Bratislava Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií