www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Ivan Jakeš #23

autor: Haro007, 24. 12. 2020, Diskusia k článku (počet reakcií: 0) Ivan Jakeš #23

Ivan patrí medzi motorkárske stálice. Ako odchovanec motokrosu aj na rally jazdil vždy dravým štýlom s pretiahnutými driftami, čo často prinieslo zničené pneumatiky. Napriek tomu, že vyrastal na ľahkých motorkách, za vrchol dakarskej techniky považuje dodnes relatívna ťažkú KTM 690 Rally Replica. Ako jeden z mála na svete mal možnosť okúsiť Dakar v Afrike, v Južnej Amerike aj v Ázii na Arabskom polostrove.

Debutoval na poslednom africkom Dakare 2007, bohužiaľ dostal veľkú penalizáciu za prekročenie rýchlostného limitu a bolo po výsledku. Nepríjemným bol rok 2008, kedy Dakar odvolali a navždy v Afrike zrušili. Večná škoda, pretože Jaro Katriňák a Ivan Jakeš (opäť mali štartovať obaja) sa kamarátili a sedeli si. Okrem toho, obaja boli na totálnom vrchole jazdeckých a kondičných možností, so zabezpečeným sponzorovaním. Vynútená neúčasť pretrhla nastúpenú cestu a okolnosti sa už nikdy nedostali do tak priaznivej konštelácie. Napriek tomu Ivan absolvoval spolu 12 Dakarov s množstvom smoly aj šťastia. Najlepšie umiestnenie- 4. miesto celkovo – dosiahol v roku 2013, kedy v 7. etape poblúdili na mieste povodňou strhnutej pisty takmer všetci a tí čo našli správny smer veľa získali. Medzi nich patril aj Ivan. No napríklad zase v ročníku 2017 doňho udrel na tejto rally blesk!

Ivan: „Tento rok bol asi pre všetkých športovcov čudný s ešte čudnejšou prípravou. Každý z dakarských jazdcov sa síce pripravoval, no nie na súťažiach ale súkromne. Okrem toho už v polovici roku začali presakovať informácie o zrušení ročníku 2021. Ešte na jeseň nás usporiadateľ nevyzval na zaplatenie plných poplatkov a všetko sa prakticky zomlelo na poslednú chvíľu. Tak sa všetci tešíme a nevieme dočkať vozenia na motorke.

Našťastie som sa napriek nepriaznivým správam udržiaval počas sezóny kondične aj jazdecky. Oproti minulým rokom som viacej času strávil na motorke. Vo fitku ma čakali väčšinou cviky s vlastnou váhou a balančné dolaďovanie formy. Najviac mi pomohlo decembrové sústredenie v Dubaji (pridal sa Erik Vlčák). Počas týždňa som denne vyjazdil 3 plné nádrže benzínu po cc  trati v dunách, posledný deň sme strihli do veľkých dún. Tento tréning ma uspokojil, nabil energiou a sebadôverou.

Motorku mám z minulého roku. Bohužiaľ, fungovala iba 3 etapy a potom odišla vidlička na prevodovke počas presunu na ostrý štart. Najprv nešla 6-ka a 5-ka, potom aj 4-ka. Išlo radiť iba 1-2-3, čo na pretekanie nestačilo a presun by som asi v limite nestihol. No to sa ukázalo ako chyba. Hoci mi KTM okamžite v bivaku poskytla nový motor, do 5. etapy ma nepustili ani s maximálnou penalizáciou. Podarilo by sa to vybaviť, ak by som aspoň odštartoval do 4. etapy.

Preto sme na prakticky novej motorke dali zrepasovať motor a pruženie, všetko sme skontrolovali a nastavili. Káblovanie nebolo potrebné meniť, ani iné komponenty. S náhradnými dielmi na Dakare nie je problém, toto má KTM logisticky dobre ošetrené. Tím je podobný ako majú ostatní netovárenskí jazdci. Beriem veľkú dodávku Mercedes a k tomu dvoch členov posádky. Jožko Riegl mi robí mechanika a Tomáš Kabaňa vodiča.

Teraz, po turbulentných rokoch, sa ustálila otázka sponzorovania vďaka partii profesionálov z MEDIA JET. Pomohli aj ďalší: Barok Hotel, Motard design, Ambio, Etipos, Fokus… teraz vypadá všetko fajn a môžem sa plne sústrediť na preteky.

Našťastie, nie som zranený ani chorý. Mierne ma trápilo rameno, ale aj to je už v úplnom poriadku. Konečne by som po 4 nezdaroch chcel Dakar Rally dokončiť bez poruchy techniky, bez zranenia a blúdenia.“

Pre Ivana je 13-ka šťastným číslom, tak dúfajme, že ho nesklame a odoženie smolu. Aj vo veku 47 rokov dokáže riadne ťahať za plyn. No predné miesta atakuje mladá generácia agresívnych jazdcov s továrenským zázemím a zaslúžilí matadori to majú čoraz ťažšie. Budeme držať palce!

Text: Haro, foto: internet

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Bratislava Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií