www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Intercontinental Rally 2017 naživo

autor: Haro007, 18. 1. 2017, Diskusia k článku (počet reakcií: 4) Intercontinental Rally 2017 naživo

Opäť raz balím malý modrý batôžtek, ktorý bol so mnou v Afrike už 7-krát. Techniku a batožinu sme s Bačom odviezli ku Černochovi do Liberca cez víkend, počas šialenej metelice. Ešte že má Bača taký dobrý džíp a Slavo zaplachtovaný vlek. Nákladné auto s mechanikmi už vyrazilo smer Španielsko a pretekári letíme za nimi v piatok. Všetci máme stretko v kempe La Garofa pri Almerii, kde v pondelok 23.1. štartuje Intercontinental Rally 2017. Mám tú česť sa znovu zúčastniť.

Všetko vypadalo ešte zopár dní pred uzávierkou prihlášok inak. Neboli peniaze a ani sponzori. No v hodine dvanástej, úplne na konci novembra 2016 začali prichádzať ponuky a mohol som potvrdiť prihlášku a zaplatiť štartovné. Dokonca aj manželka Gabika súhlasila a nemusel som z domu bohapusto utiecť.

bure-07

Pokúsim sa zúročiť vagóny nadvíhaného železa, bicyklovanie pri +35 aj pri -15°C, či behanie na Zobor. Motorku Faryn naladil špičkovo, v tíme všetkých poznám a rozumieme si. Tak zostáva iba sadnúť do sedla a naštartovať. Cieľ je jednoduchý: CIEĽ v Dakare. Po dvoch spackaných predchádzajúcich účastiach chcem dojazdiť nezranený až k Ružovému jazeru.

Denne formou malých reportov dám o sebe a o kamošoch vedieť, nech môžete aspoň sprostredkovane prežívať krásne dobrodružstvo s menom SAHARA. Ak si kliknete na stránku Intercontinental Rally, pri každom jazdcovi je ikonka malej zemegule. Pomocou nej môžete sledovať aktuálny pohyb dotyčného cez satelitné zariadenie SPOT.

23. január 2017

Tak Haro + tím dnes mali presun od 10:00 (dosť krátky). Od 14:00 sa postupne presúvajú na trajekte do Maroka, nakládka ale napreduje veľmi pomaly, takže cestovanie loďou bude dosť dlhé. Asi po príchode budú spať len veľmi málo. Zajtrajšia etapa ide cez duny, ktoré sú momentálne úplne zasnežené (uvidia, že ako zajtra). Z problémov sa vyskytla výmena batérie u Erika a chybné GPS u Hara, všetko však je už úspešne vyriešené.

24. január 2017

Večer trajekt meškal 2,5 hod. Následná cesta trvala 3 hod., nasledoval brífing. Spať sa išlo okolo 3:00. Ráno sa pri nepríjemnom mraze štartovalo. Trasa viedla postupne stúpaniami na náhornú planinu (2000 m. n. morom), kde samozrejme bolo ešte chladnejšie. Trasa šmykľavá, sneh (sic!), snehové záveje (sic!).

Harovi sa pokazil držiak na GPS, začala mu zle ukazovať. Opravil to, ale stratil čas. Po príchode do cieľa časovky  zistil, že o pár minút prešvihol štvorhodinový limit, ktorý bol na to určený. O čom však, rovnako ako mnohí iní pretekári, nevedel. Takže v druhej časty etapy už neštartoval a schytal penalizáciu.
Trať veľmi ťažká, silný protivietor, zmrznutá zem, časté snehové jazyky.
Dnes bivakujú pri dunách, veľmi chladno.

25. január 2017

Včerajšok veľmi ťažký, takže tá dnešná mala nezvykne neskorý štart: 11:00. Dĺžka etapy 250 km, z toho časovka 170 km; čiže o niečo kratšie ako býva zvykom. Trať časovky veľmi náročná a rozmanitá: duny, slané jazerá, wádí, prach, cesta na azimut po pláni a a aj vypaľováky.
Celý tím je v poriadku. Ďalej nasledujú dve veľmi náročné etapy.
Haro zrušil vypínač na svetlá, takže sa to chystajú opraviť.
Počas celej etapy sa trochu unormálnilo počasie, takže jazdci nemrzli.

26. január 2017

Etapu už Haro jazdil. Ale tento rok ju usporiadateľ veľmi zmenil, takže mu to veľmi nepomohlo. Na programe boli dve časovky. Prvá polovica prvej bola extrémne technický náročna. Jazdilo sa na voľné check-pointy v dunách, kríkoch, feš-feš + vyjazdené koľaje v ňom.
Nasledoval dlhý presun.
Druhá časovka bol krátka – 80 km, ale veľmi rýchla. Rýchlosť bolo treba menit od 130 km/h až po takmer nulu počas 50 m. Tiež bolo treba hľadať body.
Večer brífing, Haro ešte mení koleso.
Pokračovanie vedie na hranicu Západnej Sahary, čiže už vyslovene mimo obývané oblasti, bude aj sprievod armády.

27. január 2017

Veľmi náročná etapa, extrémne dlhá časovka – 450 km. Trať veľmi kamenistá, posledných 30 km v nedávnej vode vode úplne vymyla, takže to vyzerá úplne inak než predtým. Obchádzali to cez slané jazerá a údolie s rozmermi asi 5 x 20 km, zle zjazdné – množstvo pretekárov sa tu zranilo a aj technika dopadla neslávne.

Počas celej etapy problematická orientácia.

Haro so značnými navigačnými problémami dorazil do cieľa, dotálne vyšťavený. Z tímu, bohužiaľ, Erik je v nemocnici. Lukáš má dosť závažnú poruchu na prevodovke, je možné, že bude musieť ukončiť tento ročník.

29. január 2017

Dnes na programe skoro 700 km etapa, z toho 100 časovka. Haro nanešťastie padol, je riadne dobytý, takže jeho účasť na rally končí – odstúpil.

31. január 2017

Konečne som doma. S čierno-červenou riťou, s rozrazeným nosom a s domláteným celým telom. Čerešničkou je ľavá napuchnutá žltá ruka. Jej palec mi vykĺbil a zlomil zároveň  úder riadítok, keď som po preskočení horizontu trafil skalný prah. Takéto nič o týždeň zoperujú a ideme ďalej. Ďakujem za sledovanie.

Poďakovania:

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Bratislava Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií