www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Intercontinental Rally 2015 live

autor: Haro007, 22. 1. 2015, Diskusia k článku (počet reakcií: 21) Intercontinental Rally 2015 live

22. január 2015

Je štvrtok večer. Konečne kontrolujem doklady a chystám malý batôžok na cestu. Preťažená dodávka s Jožkom a Danom na palube práve šťastne dorazila do španielskeho Alicante, kam zajtra za nimi odlietame aj my ostatní. Odtiaľ spolu poputujeme do Almerie na prebierky a štart. Príprava priniesla zopár novôt: napríklad nás takmer všetkých navštívili zákerné bacily, mňa po dlhých 28 rokoch zdravia (ak nerátam úrazy). Tak som preventívne zjedol 3  tabletky a to považujem na ďalšie štvrťstoročie dosť. A zajtra pocestujem do Popradu vlakom, v tomto oceľovom povoze ma tiež nebolo vidieť desaťročia.

Ešte dnes večer priniesla súkromná „kuriérka“ zopár súčiastok z KTM BA, chystám zabudnuté montérky, drobné evri bankovky a fiše – vopred vypísané tlačivá na prechod vojenských kontrol v púšti. Bude ich neúrekom. Čo sme zabudli dokúpime v Španielsku a ostatné nesmieme proste potrebovať. Dúfajme.

route

Denné reporty nejako dostaneme na stránku odkazmi, telefonátmi a inými kanálmi. Trasy v priebehu rally a pretekárov samotných možno sledovať v priamom prenose na mape pomocou zariadenia SPOT, ktoré povinne nesie každý motorizovaný účastník na riadítkach. Stačí kliknúť na odkaz http://www.intercontinentalrally.com/index.php?jazyk=en&odkaz=teams , tam nájsť konkrétne štartové číslo a vedľa neho kliknúť na ikonu zemegule. Zobrazí sa mapa a tam sa vysomárite sami. Aktuálne etapy sľubujú poriadnu nádielku dún aj skál. V Maroku vždy preveruje jazdcov hneď 2. etapa so štartom do presunu o 4:00 ráno, obvykle v tuhom mraze, končiaca v dunách Erch Chebbi pri Merzouge. Veľmi obtiažna bude druhá polovica 3. etapy a 4. a 5. etapa celé.

V zradnom piesku Mauretánie sa potrápime celých 5 dní, pričom bivaky v púšti a mäkké duny asi poriadne preosejú štartové pole. 9. a 10. etapa zrejme o mnohom rozhodnú. Senegal nás privíta iba na dva dni, no jeho rýchle savany a akáciové porasty s oceľovými pichliačmi tiež neradno podceniť. K tomu totálne nezodpovedné černošské obyvateľstvo nie je pre akúkoľvek dopravu prínosom, nieto ešte pre pretek! Ale napriek nástrahám chceme doraziť k Ružovému jazeru po vlastnej osi, v plnom zdraví vrátane sprievodu.

Tak prajem príjemné sledovanie a snáď aj radostné.

Haro osobne

 

24. január

Haro (+ostatní) na obed prišli do východiskového mesta Almería. Vyložili veci, skontrolovali motorky, vyskúšali ako funguje tím (varenie a podobne). Dnes (nedeľa) ich čakajú technické previerky (kontrola GPS atď.). Všetci v tíme sú zdraví a pripravení.

25. január

Motorky a sprievodné vozidlo prešli technickou kontrolou, takže tím môže vyraziť na prvú etapu, ktorá štartuje zajtra a vedie po trase Almeria – Nador – Taouirirt. Je to úvodné etapa, takže ide o zahrievacie kolo pred ostrými podmienkami Afriky.

26. január

SMS od Hara (prišla 22:44):

Dorazili sme do bivaku, zima dosť silná. 4:30 vstávame, zajtra 510 km do Merzogui. Všetci v poriadku.

27. január

SMS od Hara (prišla 15:08):

Nepríjemný pád v 1. časovke, potom ku koncu blúdenie. Čakáme na štart 2. časovky. Narazené rebrá, silne udretý chrbát a stehno. Skúsim pokračovať.

SMS od Hara (prišla 21:29):

Ja po ťažkom páde, Peťo zlomený členok. Do cieľa som prišiel o 20:00 krížom cez duny, Zajtra ma vysadia na moto a skúsim pokračovať. Strašná rozbíjačka dnes.

28. január

Dnes 650 km, časovky spolu 385 km, z presunov 100 km v teréne. S Maťom sme v poriadku, 12 hodín na moto, včera ja 15 hodín.

30. január

SMS od Hara (prišla 30.1. 00:50)

Dneska strašná rozbíjačka, 100 km trial 1-2 spolu 665 km, jedno údolie komplet zaplavila voda. Ja problémy s GPS + popraskané rebrá.

SMS od Hara (prišla 30.1. 23:48)

Dneska iba vyše 400 km, lebo druhú polovicu časovky zaplavila voda. Maťo jazdí výborne. Poblúdil som, potom OK. Chrbát ma stále bolí, nemôžem ani poriadne dýchať.

31. január

Z telefonátu s Harom:

Dnes skončila 6. etapa v Maroku (bývalá Západná Sahara). Časovka merala 200 km, dokopy asi 400 km. Ráno prehánky a celkom zima. Málo zranených (1 dolámaný, ale nie ťažko). Rýchlostný priemer tesne pod 100 km/h, najrýchlejšie úseky na jazere okolo 160 km/h.

Zajtra pretekárov čaká presun do Mauretánie. Hranica medzi Marokom a Mauretániou je zamínovaná, takže sa prechádza cez úzky koridor. Vybočenie znamená vysoké riziko úmrtia. V Mauretánii účastníkov čaká 5 ťažkých dunovo-pieskových etáp.

Harov zdravotný stav: pravá noha má čiernu modrinu od bedra až po členok (z vnútornej strany), ľavé rebrá bolia, ale po rozhýbaní to už ide (ráno na motorku mu však musia pomôcť). Ostatní sú v poriadku. Snažia sa jazdiť rýchlo, ale minimalizovať riziko.

3. február

Včera som volal s Harom (už používal satelitný telefón). Bohužiaľ, spojenie takmer okamžite vypadlo, takže stihol len povedať, že je (sú) v Mauretánii.

5. február, I

Dačo zo včerajšieho telefonátu s Harom:
Prekročili hranicu, kempovali za ňou. Pôvodne veľké teplo, potom zima. Tábor pod ochranou 20 samopalov a 4 guľometov (armádnych).

Dobrý štart, obaja zajazdili dobre. Obišli bod, ktorý sa ukázal ako povinný. Obaja sa museli k nemu vrátiť, čo znamenalo okolo 150 km navyše. Celkovo ten deň 650 km.

Ďalšia etapa: polovica dobre, druhá polovica veľmi ťažká. Komplikované kaňony, trať stavaná na malé stroje (nie 690 cm). Haro zničil olejový chladič. Dokázal však etapu dokončiť. V noci to opravili.
Nejaké komplikácie s motorom (to už v satelitnom telefóne nebolo rozumieť), ďalej však pokračuje. Všetci sú už riadne unavení.

Momentálne sa nachádzajú na južnej hranici Mauritánie, v blízkosti čiernych hôr (pozn. neviem či som opis hôr rozumel správne).

5. február, II

Z dnešného telefonátu s Harom (14:50)
Etapa skončila na brehu oceánu pri meste Nouakchott (hlavné mesto Mauritánie). Veľmi rýchla, Haro zajazdil o niečo dlhšiu trasu. Teraz sa kúpu v Atlantickom oceáne. Zajtra Senegal.

6. február

SMS od Hara

Dnes iba presun. Sme v Senegale, po prechode divokých hraníc. Po ceste neskutočný bordel, v Zebrabare úplný. Všetci OK. Akurát sa nám niekde stratilo sprievodné auto.

7. február

Dnes kratšia etapa, ktorá sa skladala z presunu, potom prvá časovka po pláži asi 150 km, 2. časovka (veľmi rýchla), ktorá šla viac po vodnej triešti než piesku. Všetko v poriadku, zajtra už len symbolická etapa (30 km) okolo Ružového jazera.

8. február

SMS od Hara:

Sme v cieli, hurá.

9. február

SMS od Hara, z cesty domov:

V tímovej súťaži sme spolu s Čechmi získali 2. miesto za tímom Aventura a pred Merino. Blížime sa s autom k mauretánskej hranici, s Jožkom nás čaká dlhá cesta späť.

13. február

Sme doma, po 7.00km za volantom a po prekročení najrôznejších afrických hraníc. Idem sa po takmer mesiaci normálne osprchovať v teplej vode a vyspať. Onedlho začnem písať články. Všetkých Vás pozdravujem.

Haro

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Bratislava Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií