www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Hellas Rally 2016 – ohlasy

autor: Haro007, 21. 5. 2016, Diskusia k článku (počet reakcií: 2) Hellas Rally 2016 – ohlasy

#170  Maťo Benko  SK  17. miesto celkovo, 2. miesto v M3

Hellas Rally považujem za vstupnú bránu do sveta vážnych navigačných súťaží. Preto je síce roadbook s nekonečným množstvom políčok, no po odbočke často nasleduje ďalší, potvrdzujúci údaj pre zjednodušenie orientácia. Našťastie mám už konštrukčne nový roadbook a dokázal som celú rolku papiera na celý deň namotať naraz. Ostatní museli v priebehu etapy vymieňať papier.

12

Rally mala aj duch Dakaru. Lebo každú etapu skracovali, menili a prípadne upravovali výsledky. Pre mňa bol pretek o hrdinoch.

Prvým bol Peťo Rečičár. Mal pokazený roadbook a celých 5 dní prevíjal rukou. Napriek tomu dokázal prísť vždy do cieľa. Blízko bivaku sú najstaršie termálne kúpele v Grécku. Voda preteká cez prírodné vane do mora, tak sme do nich každý večer šupli niekoľko vedier slanej vody, lebo mala príliš vysokú teplotu. A nastal relax. Peťo po každej etape bežal na „procedúru“, aby aj na druhý deň mohol ľavačkou do nemoty prevíjať itík. Len pre informáciu, doma zistil vadnú čínsku poistku, zariadenie znovu funguje.

Dalšími hrdinami boli dvaja jazdci na nových Afrikách. Dirk Von Zitzewitz je bývalým dakarským moto jazdcom a dnes robí navigátora najväčším hviezdam na autách na Dakare v Južnej Amerike. Jazdil za Touratech na úplne prekopanej CRF1000 a lietal na nej ako pán. Na ťažkej krave sa bežne umiestňoval úplne vpredu. Druhým bol Ugo Filosa, ten pre zmenu sedlal bežný stroj CRF. Motorku vôbec neupravoval, ešte nechal pre srandu na nej padacie rámy a aj držiaky kufrov!

03

Pôvodne ma usporiadateľ zaradil do kategórie Elite, no radšej som jazdil v normálnej kategórii. Jano Zaťko tam zostal. Na jednom z hrebeňov neodolal, postál a urobil zopár nádherných panoramatických záberov. Odmenou mu bolo večerné oznámenie, že je zrejme jediným jazdcom Elite na svete, ktorý v priebehu meranej časovku v pohode postojí a kochá sa okolím.

Trate boli naozaj super, závodenie tiež a Janovi sa ani nečudujem. Lenže tak veľmi som sa venoval navigácii, že o nádhernom okolí sa dozviem až z fotiek.

#175  Vlado Oboňa  SK  76. miesto celkovo, 15. miesto v M3

Na Hellas som sa veľmi tešil. Hlavne pre zmenu motorky na ľahkú KTM EXC500. Myslím, že najvhodnejšia možná strojovňa na tento typ pretekov. A jazdilo sa mi na nej fantasticky. Až do tretej etapy.

14

Asi v polovici sa mi pretrhol drôt v korde zadnej pneumatiky, mius ju vytlačil von a koleso nešlo ani pretočiť. Tak som vyše dve hodiny musel čakať na asistenciu s novým kolesom. Našťastie dorazili a večer som s oneskorením došiel do bivaku. Samozrejme som nestihol rozpravu, tak mi Kalič (Jirko Kalát) objasnil, že kde pribudli rýchlostné limity. Z neznámeho dôvodu sme si do roadbooku nič neznačili. Hneď na druhý deň som prefičal v mieste s predpísanou 60-kou rovných 107 km/h a pribudlo ďalších 47 minút penále.

16

Napriek tomu som bojoval a prebíjal sa výsledovkou hore. V ten deň sa mi jazdilo blbo, ale posledný som si opäť užíval. Aj preto, že zase zaradili krásny úsek po pláži na začiatku. To ma vždy baví a povzbudí.

Napriek všetkým peripetiám ma jazdenie mimoriadne bavilo a určite posunulo dopredu. Nabudúce určite všetko potrebné zaznačím do roadbooku niekoľkými farbami, nech nedostávam zbytočné a hlúpe penalizácie.

#196 Jirko Vašátko  CZ  30. celkovo, 2. miesto v M4

Pre mňa je Hellas vždy sviatkom. Pretože na rally stretnem množstvo kamarátov a známych. Okrem toho grécke počasie zase nesklamalo, bolo skvelé počas celých pretekov. Podobne aj bivak pri  mori.

01

Zaujal ma nový región, v ktorom usporiadatelia namotali trať. Severná časť ostrova Evia je ako stvorená na náročnú rally, pretekalo sa po všetkých povrchoch od hladiny mora až po pásmo snehu. Tiež som si vyskúšal novú motorku. V predošlých ročníkoch som štartoval na Honde 600LM, potom na ľahkej Husqvarne 310R a teraz pre zmenu opäť na ťažkej KTM 690. Mašina nemala žiadne úpravy, dokonca aj kokpit bol riešený bez typickej nadstavby. To sa osvedčilo hlavne počas pádov, inak jazdu na KTM hodnotím ako skvelú. Okrem zopár menších pádov nebol s ničím problém.

Osobne mi vyhovujú trate viac do rýchla, no tu sme mali každých 100 – 200 metrov odbočku. No s ohľadom na terén musím konštatovať, že inak to nešlo. Preto mali preteky výrazne viac navigačný a orientačný, ako rýchlostný a jazdecký charakter. Pretože autá jazdili iba mimo súťaž, mohli prednostne namotať trate s prevahou charakteru enduro.

09

Vyše 130 motoriek predstavovalo veľmi slušnú konkurenciu a zápolenie malo grády. Zároveň smutne konštatujem, že na poriadnu rally nám zostal v Európe Balkán a v Afrike severozápad. Škoda, ale nič bližšie k Česku a Slovensku nenájdeme. A mám obavu, že bude ešte horšie. Našťastie, Grécko poskytuje nekonečné množstvo možností na usporadúvanie podobných super rally!

#112  Jirko Kalát CZ  22. miesto celkovo, 7. miesto v M2

Sever Evie ma uchvátil a dávam organizátorom palec hore. Napriek tomu, že sme jazdili na Balkáne, nebola trať iba o kameňoch, ako napríklad na Albanii. Povrchy tvorili zaujímavý mix: štrky, šotoliny, hlina, blato aj šutre. Proste všetko. Aj krajinne sme absolvovali všetko od horských ciest a lesov po lúky a hrebene s nádhernými výhľadmi do krajiny. Pokiaľ si dobre spomínam, v jednej etape sa trať vyšplhala od hladiny mora do výšky 2.100 mnm a potom späť.

06

Samotná rally bola viac o navigácii a nemalo zmysel ťahať bezhlavo za plyn. Orientácia bola zložitá a roadbooky merali šialené metre na dĺžku. Ani nešli na jeden krát namotať. Odbočky nasekali často po 100 metroch, niekedy dokonca hustejšie. Celé preteky sme do zblbnutia odbočovali doprava, doľava, hore, dolu… V rodbooku neboli zaznamenané speed limity, tie nám objasňovali až večer na rozprave a bolo nutné si ich značiť do itineráru. Z nedodržania vyplývali výrazné penalizácie. Aj som nejaké vyfasoval.

Inak bivak nič moc, ale Slováci obsadili najkrajší flek a tak sme bývali pri nich. Pretože som zobral aj rodinu, beriem všetko ako pekný výlet. Slováci pochybili iba v odhadnutí pitného režimu a piva bolo tým pádom sakra málo.

04

Rally som absolvoval opäť na KTM 350 bez porúch, s niekoľkými drobnými pádmi. Aj pre opatrnú jazdu ma neobťažovali žiadne poruchy, okrem prasknutej hadičky na benzín. Cez prasklinu mi striekal do čižmy a noha v nej ma ukrutne od neho pálila. Musel som postáť a pre zmiernenie si polievať čižmu vodou z kamelbaku. Ale nakoniec som po 30 km dorazil do cieľa a závadu opravil.

Takže rally hodnotím vysoko kladne a teším sa o rok na nové trate.

Text: Haro, foto: Hellas Rally

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií