www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

GREECE RALLY 2020 – rozhovory

autor: Haro007, 4. 9. 2020, Diskusia k článku (počet reakcií: 0) GREECE RALLY 2020 – rozhovory

#315 Vlado Preis, KTM EXC 450, 5. miesto celkovo, 4. miesto M3

„Cestu do Grécka som absolvoval po vlastnej osi. Bolo nutné mať vybavený QR kód kvôli Covidu, ale nakoniec všetko dobre dopadlo. Bivak mal vysokú úroveň v meste Veria, no prísne opatrenia pre vírus sa podpísali pod zvláštnu atmosféru. Aj jazdcov bolo niečo pod 50, no konkurenciu to nezmenšilo.

Po sobotných prebierkach bol v nedeľu prológ, ktorého časovka merala 33km. Bol dosť prašný a kamenistý, ale aj značne rýchly.  Našťastie prach v nasledujúcich dňoch ubúdal úmerne tomu, ako pribúdali nadmorské výšky. Okrem toho v tretí deň zapršalo a vlhkosť vydržala v tienistých miestach až do konca pretekov, čo napomohlo jazdeckému komfortu.

Navigácia predstavovala prvé tri dni pre mňa trápenie, predsa som nejazdil podľa roadbooku rok, tak som si postupne zvykal. Samozrejme o tom vypovedala aj výsledovka, proste nič moc. Terény mali všetko čo na rally patrí a oproti Serres mali jednu obrovskú výhodu. V pôvodnej lokalite bol podklad mäkší, počas sucha veľmi prašný. Okrem toho sa rokmi určité úseky rozjazdili a po Šesťdňovej to bola katastrofa.

Problémom sa ukázali úseky bez cestičiek, s vysokou trávou a voľnými kameňmi, často skrytými v poraste. V tretí deň ma postihol aj menší pád, našťastie bez následkov na technike a zdraví, samozrejme po trafení voľného šutra predným kolesom.

Od polovice rally už všetko išlo ako po masle, najlepšie sa darilo vo štvrtý, šiesty a siedmy deň pretekov. Postupne som vo výsledovke stúpal hore až na konečné 5. miesto.

Prakticky sa mi na novom mieste veľmi páčilo, jazdili sme v lesoch aj obrovských otvorených horských priestoroch s výhľadmi. Akurát vyvstala nutnosť dávať pozor na kamene v tráve, občas na pasúce sa zvieratá. Iba raz som stretol džíp na trase, inak bolo všade pusto. Proste nádherné terény na jazdenie.

Poblúdil som iba raz, inak išlo skôr o prebrzdené zákruty a odbočky. Jazdecky mi nevadilo nič, aj kondícia a technika držala, ale bolo problematické sa psychicky naladiť na nekonečnú časovku, dlhú napríklad 290km. Mne by stačila aj polovica. Tým že bolo množstvo odbočiek aj itinenrár bol hrubý a neprešiel kilometer, aby sa nemenil smer.

Konkurencia mala vysokú úroveň, Števo Svitko nad všetkými vyčnieval, pretože výborne jazdí a má zmáknutú aj navigáciu. Škoda toho pádu, stačil okamih pohľadu do roadbooku a kamene sa postarali o ostatné. Ale jazdecký odpad bol veľký a Števo mal smolu.

Vzhľadom k veľkej nádrži a prístrojom mala moja motorka upravené pruženie od Kaňu, inak by sa nedalo riadne pretekať. Terény vyžadovali dobrý podvozok, ostatné záležalo na jazdcovi.

Ak môžem všetko zhrnúť, rally sa mi páčila po všetkých stránkach. Organizácia, roadbooky, terény aj počasie vyšlo na jednotku, takže o rok pôjdem znova.“

#41 Martin Landl, KTM EXC 500, 13. miesto celkovo, 2. miesto M4

„Greece Rally je nástupcom Serres, a tá mala veľmi dobré referencie. Tak som neváhal s účasťou, keď sa naskytla príležitosť. Vzhľadom k pandémii som sa spojil s Janom Zaťkom. Ten na dodávke absolvoval cestu do Benátok a odtiaľ trajektom do Grécka. My sme prileteli, no bolo potrebné mať QR kódy, aby nenastali problémy na letisku a v prístave.

Covid šialenstvo spôsobilo, že atmosféra bola komornejšia a jazdci zomknutejší. K tomu možno prirátať fantastické trate a rôznorodé, dobre namixované terény.

Usporiadatelia výborne zvládli aj dizajnovanie jednotlivých etáp. Ráno nás čakal kratučký presun, spravidla do 10km, potom dlhá iba jedna časovka v kuse a nakoniec 5km späť do bivaku. Tým odpadli čakacie prestoje pred štartmi do rozkúskovaných časoviek, ako napríklad v Albánii. Jazdcom to šetrilo čas a sily, stratené čakaním kdesi na slnku. Preto sa stalo, že aj v najdlhšom dni som v pohode zvládol údržbu a už o 17:00 som sa vyvaľoval pri bazéne. Paráda!

Namiešanie tratí mi pripadá ako dokonalé. Striedanie technických úsekov, kameňov, vypaľovacích šotolín, výjazdov a zjazdov malo fakt grády. Taká jazda vpravo, vľavo, brzda, plyn a tak dokola ma bavila. Dosť často sme jazdili na azimut, napríklad cez kamenné pláne, alebo krížom cez hrebene. Tu bolo objektívne nebezpečenstvo kameňov v tráve. No buď pretekár nastavil v hlave príslušný mód, alebo prijal riziko a valil odušu.

Najnebezpečnejšie boli divoké zjazdy, v ktorých predošlé dažde vymyli hlboké a krivoľaké korytá. Tu sa udialo najviacej pádov a zranení. Ono aj jazdecký odpad bol obrovský, viac ako tretina nedokončila. Väčšinou pre zranenie, nie pre rozbitú techniku. Na Albánii mal roadbook najčastejšie výstrahy pred zletením jazdca do priepasti, na Greece pred pádom počas zjazdov v hlbokých koľajach.

Navigácia bola, až na malé chyby, presná a taká svojská. Museli sme sa s rukopisom tvorcu zžiť a potom išlo všetko ako po masle. Vážnejšie som zablúdil iba raz, inak sa skôr jednalo o prebehnuté odbočky a podobne.

Napriek technickému charakteru tratí boli rýchlostné priemery dosť vysoké a musím povedať, že sa riadne ťahalo za plyn. Proste pretekanie na vysokej úrovni. Akákoľvek navigačná chyba sa preto ťažko doháňala, blúdenie nebolo možné zmazať. Navigácia a plynulosť mali prvoradý význam. Niektorí rýchli pretekári ma za deň obehli aj 5-krát a nakoniec skončili za mnou. Napríklad v piatej etape ma trápili problémy s rukou a tempo som tomuto prispôsobil. Hneď sa to prejavilo na výsledku v kategórii aj v celkovom poradí.

Na motorke sa nevyskytol jediný technický problém, akurát som 2-krát prezúval pneumatiky, čiže štandard. Po malom páde v strede rally motorka prežila bez ujmy. Pruženie WP dostalo silné struny a nové športové naladenie, čo pomáhalo šetriť sily. Ku koncu trochu chýbali, ale to asi každému. Aj tak som postupne stúpal v poradí s výsledkom som výsostne spokojný.

Rally ma strašne bavila, výjazdy, kozie chodníky, potoky a vypaľováky predstavovali výborný mix. K tomu bezchybná organizácia a počasie iba pridali. No a minimum presunov, to bola čerešnička na torte. Takže hodnotenie na jednotku s hviezdičkou.“

Text: Haro, foto: Alessio Corradini

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Bratislava Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií