www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Dakar 2017 a Husqvarna

autor: Haro007, 30. 12. 2016, Diskusia k článku (počet reakcií: 0) Dakar 2017 a Husqvarna

Po kúpe švédskej značky investormi z Indie a po jej zaradení pod krídla KTM všetci predpokladali, že modro-žltá značka má dni zrátané. Veď najlepšia cesta ako zatočiť s konkurenciou je kúpiť ju a následne zničiť. Však, súdruhovia vychcaní kapitalisti! No opak sa stal pravdou. Najprv začali KTM-áci Husku predávať čoby endurá s inými plastami a nálepkami. Neskôr urobili z nej niečo ako nadštandardnú oranžádu. Proste ak chcete vylepšenú KTM-ku s prepákovaním a s inými vychytávkami, je potrebné siahnuť po Husqvarne.

V prípade rally strojov sa ale táto procedúra nekonala. Vývoj nového stroja je pre dcérsku firmu somarina a rovnaká vylepšenie hotového  rally stroja KTM. Preto je továrenský špeciál na Dakar v podaní Husqvarny skutočne opäť iba prefarbená KTM. Ale nevadí, súpiska je o ďalší tím pestrejšia a KTM má v zálohe „svojich“.

quintanilla-prologo-dakar-800x415

Najprv boli snahy upratať továrenský tím ako B-éčko toho jediného pravého od KTM. No získanie silného sponzora a jeho záujmy začali prevažovať. Rockstar Energy majú nevyrovnané účty s Red Bull-om a preto čoraz masívnejšie požívali moc peňazí a vplyvu. Okrem lepšej techniky pre satelitov (napr. Ondro Klymčiw mal origo továrenské mapy a pruženie) podporili poriadny základný tím a ulovili Quintanillu. A presadili používanie továrenskej špecifikácie motoriek, nie produkčnej. Mladý dravec chytil druhý dych, hoci aj ten prvý stál za zmienku. V sezóne 2016 získal titul majstra sveta diaľkových rally a naposledy skončil na Dakare na 3. mieste, hneď za Števom Svitkom.

Na štart Dakaru 2017 sa postavia iba dvaja plnohodnotní členovia továrenského tímu.

pablo_quintanilla

Pablo Quintanilla (CHL) má iba 30 rokov a patrí k mladej generácii, ktorá nasadla na vlnu 450-tok a bez rešpektu poslala „starcov“ do dôchodku. Formát moderného Dakaru dovoľuje víťaziť aj mlaďasom, ktorí by zrejme za starých čias v Afrike neprežili ani jeho polovicu. Na ľahkých motorkách využívajú štýl, získaný na motokrosových okruhoch (berte s rezervou) a dokonalé zabezpečenie umožňuje riskovať až za hranicu únosnosti. Predtým nemysliteľné. A tak Čiľan môže ťahať za plyn a využívať to, čo natrénoval na Atacame. Vzhľadom k veku je už dnes spoľahlivým jazdcom, čo spolu s rýchlosťou predstavuje nebezpečný arzenál pre súperov. Čiže môže celkovo vyhrať, ale aj pohorieť.

husqvarna-factory-rally-team-09

Pela Renet (FRA) bol zo dva-tri roky dozadu s veľkými nádejami vrhnutý na Dakar, no nedarilo sa mu. Až tak, že to vypadalo rovno aj na ukončenie kariéry rally pretekára. Lenže niekoľko násobný majster sveta v endure dostal ešte šancu sa chytiť a bude robiť Quintanillovi nosiča vody. Hoci prehlasuje, že jeho métou je prísť do cieľa, nehovorí úplne pravdu. Hlavnú úlohu predstavuje držať sa čo najbližšie špičke v čo najväčšom možnom počte etáp. Aby mohol v prípade núdze poskytnúť tímovej jednotke pomoc, myslené hlavne v podobe kolies.

Vedenie Husqvarny neženie jazdcov vpred nezmyselnými požiadavkami. Menej tlaku často znamená viac výsledkov, čo môže pri tejto dvojici zafungovať. Pablo a Pela sú síce mini tím, ale práve v tom je ich výhoda. Svitko a Jakeš sú žiarivým príkladom malej a uzavretej, no efektívne fungujúcej „rodiny“, kde kamarátstvo a bojový duch dokážu divy. Pri plnej podpore, ktorú majú, budú určite podkurovať Honde a KTM ako to pôjde.

Text: Haro, foto: internet

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Bratislava Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií