www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

DAKAR 2022 – KTM

autor: Haro007, 27. 12. 2021, Diskusia k článku (počet reakcií: 0) DAKAR 2022 – KTM

Oranžová značka je synonymom dakarského špeciálu. LC4 660, LC8 950, RR690 a tri verzie RR450 – toľko špeciálov v rade žiadna továreň nevyprodukovala. A okrem toho, každý z nich sa podieľal na celkovom víťazstve na Dakare. Po prirátaní 18 víťazstiev v rade máme dostaneme neuveriteľnú periódu úspechov rakúskej KTM.

Patrí sa povedať, že zopár krát mali súperi smolu, prípadne jazdci KTM šťastie, no tak či onak sumár je to grandiózny. Posledné 2 roky im však tvrdo šliapla na otlak Honda a vyhrala v celkovom poradí. Z tohto dôvodu sa pozornosť športového oddelenia opäť upriamila na enduro a rally sekciu. Problém spočíva v boji KTM na mnohých frontoch, pričom najviac síl a peňazí odčerpáva účasť oranžády v Moto GP. Totiž jeden jediný pretekársky víkend Moto GP stojí KTM toľko, ako komplet rok rally pretekania.

KTM ponechala ešte tento rok stávajúci model 450 Rally Replica (4. sezóna), poslednými výraznými zlepšeniami bola zmena odstupňovania prevodovky, malé úpravy na konzole, nový roadbook…  – to platí pre produkčnú verziu. Továrenskí jazdci majú k dispozícii nový model, o ktorom vieme málo. Je výsledkom 2 ročného vývoja materskej fabriky a s externými spolupracovníkmi a zrejme nebude v tejto podobe (hlavne pod kapotami) k dispozícii bežným kupcom.

Takisto vážne sa v Mattighofene povenovali jazdeckej súpiske. Všeobecne povedané, jazdecké rošády sú pred Dakarom 2022 nevídané a tak divoké, že prekvapili aj zasvätených.

Na nej zostal Toby Price, samozrejme domáci Matthias Walkner, prekvapivo pribudol Kevin Benavides a ešte prekvapivejšie Danilo Petrucci.

Toby Price (AUS) je jazdecký fenomén, vyrástol na extra rýchlych austrálskych púštnych enduro pretekoch. Vyhral Dakar v rokoch 2016 a 2019 a jeho jazdecký štýl natrvalo určil spôsob jazdenia novej generácie pretekárov. Lenže na Dakare 2021 sa hnusne rozsekal a takmer celý rok nesedel na motorke. Napriek jeho výške 1,88m a primeranej váhe dokáže v rýchlosti predikovať nástrahy trate a byť šialene rýchly. už 2x ušiel hrobárovi z lopaty, po fatálnych zraneniach vždy povstal ako Fénix z popola a budí rešpekt naďalej.

Matthias Walkner (AUT) má za sebou víťazstvo v roku Dakaru 2018, 2 tituly FIM Cross-Contry Rally a tiež v tomto roku bral pódiá v Kazachstane, na Silk Way a v Maroku. Bývalý majster sveta v (dnes už zaniknutej) triede MX3 ťaží z jazdeckých návykov skorších rokov, pretože rally motorky sú ľahšia a ľahšie a motory zase točivejšie. Zrejme je v životnej forme a tú chce pretaviť do najvyššej možnej méty.

Kevin Benavides (ARG) po vlaňajšom triumfe na Honde prekvapivo zakotvil u KTM. Nečakané a dokonca ani nepredpokladané, napriek tomu reálne. Zatiaľ nemám zákulisné info o prestupe, Honda všetko tají a KTM nič nekomentuje. Mladý Argentínec je v Južnej Amerika hviezda prvej veľkosti a milióny latino fanúšikov ho vopred pasuje za víťaza. Celú sezónu sa držal v úzadí a ladil formu na jediný cieľ – Dakar. Tiež takmer pol roka doliečoval nepríjemné zranenie ramena, teraz je úplne fit telesne aj mentálne.

Danilo Petrucci (ITA) strávil 10 úspešných sezón v Moto GP. Nekonečný dobrák a obľúbenec fanúšikov po odchode z kolotoča majstrovstiev sveta cesťákov si podal ruky s KTM a bol prijatý do tímu nie pre jazdecké schopnosti v teréne, ale zrejme ako voľné pokračovanie účinkovania v tíme TECH3. Všetko upiekli počas posledného ročníka Moto GP, ktorý strávil u KTM. Viladoms komentoval Danila ako „talentovaného na jazdu na rally“, čo zrejme nebol iba prázdny kompliment. Tak či onak, prerod pilota Moto GP na rally drsňáka je v dejinách motorizmu nevídaný.

KTM veľmi túži po návrate na trón Dakaru v kategórii moto. Lenže tam sa tlačia minimálne aj Honda, Yamaha, Husqvarna a Gas-Gas. Veľa závisí od tratí, počasia, šťastia a spoľahlivosti techniky. Samozrejme, všetko je v rukách pretekárov. Jazda na hrane je dnes bežnou normou, to za ňou žiadna výnimka. Z toho vyplýva mnoho zranení, hoci pri pohľade na razantnosť nás napadne, že tých pádov nakoniec nie je veľa. Čaká nás veľké finále od Nového roku 2022!!! Nech vyhrá najlepší!

Niečo z histórie nájdete tu a tu, ale videá už nie vždy fungujú.

Text: Haro, foto a video: internet

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Bratislava Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií