DAKAR 2022 – Honda
autor: Haro007, 28. 12. 2021, Diskusia k článku (počet reakcií: 0)Japonci milujú tajomno vo všetkých podobách. Jedna z nich je minimum informácií no tom, čo robili, robia a robiť budú. Preto poznatky o motorke a tíme sú do istej miery špekuláciami a dohadmi. Vždy to tok bolo a asi aj bude.
V prvom rade nie je možné vysledovať, koľký model v poradí okrídlená značka používa. Na dizajne znať minimálne zmeny, ostatné zostáva skryté pod kapotážami a nádržami. Už dávno vieme o dieloch vyrábaných zo zliatiny titánu, o neprebernom množstve čidiel, snímajúcich všetko možné (aj vôle ložísk) a o minimálne 5 čipoch na stroji. Tiež fakt o nepredajnosti rally modelu mimo továrenský tím a o jeho cene cca 120.000-150.000,-€. Čiže na rozdiel od KTM tu neexistuje spätosť (aspoň symbolická) s reálnymi modelmi, tiež absentuje výroba repliky v limitovaných sériách.
Honda odjakživa používa „nervóznejší“ model, vyžadujúci skôr štýl Barredu. Výsledkom sú umiestnenia oscilujúce medzi jasnou výhrou a totálnym prepadnutím v súpiske. Napriek tomu posledné dva ročníky vyhrali Hondy a radi by dosiahnuť hetrik.
Po odchode Kevina Benavidesa ku KTM nastali búrlivé posuny v tíme. Jednalo sa o hľadanie vhodného kandidáta, ktorému by sadla špecifická motorka a zároveň by dokázal akceptovať odstup vedenia od jazdcov. To je typický jav v „orientálnych“ tímoch, kde pevná hierarchia predstavuje absolútny a nedotknuteľný zákon. Pablo Quintanilla spĺňa kritériá do bodky.
Ricky Brabec (USA) je momentálne nedotknuťeľnou ikonou. Práve on prelomil nekonečnú víťaznú sériu KTM a vrátil Hondu na piedestál Dakaru v roku 2020. Vlani došiel tesne druhý a netají sa na zopakovanie absolútneho výsledku. Amík jazdí veľmi konzistentne, nechybuje v navigácii a Honda mu sedí, hoci jeho štýl nevypadá tak divoko, ako u ostatných členov tímu. Je veľkým kandidátom na titul kráľa Dakaru.
Joan Barreda (ESP) sa v súpiske udržal pre nehynúce zásluhy v počiatkoch znovuzrodenia Hondy ako dakarskej legendy. Šialený štýl jazdy mu priniesol titul najrýchlejšieho rally jazdca sveta a spolu neuveriteľných 27 vyhratých etáp. K tomu rovnakým dielom totálne zlyhania v kritických chvíľach v navigácii, v prepísknutí tempa a následných pádoch. Niekoľko krát siahal po najvyššej méte, ale márne. Situáciu po ňom vždy zachraňoval nebohý Goncalves. Teraz jeho hviezda pomaly bledne a Joan sa snaží využiť posledné možnosti na dosiahnutie vytúženého cieľa.
Pablo Quintanilla (CHL) posledné sezóny úspešne pretekal za Husqvarnu. Ako jej jednotka viedol do poslednej etapy na Dakare 2019, no nezvládol tlak a hlúpo skočil v rýchlosti z duny. Daroval tak isté víťazstvo Tobymu. O rok neskôr dojachal 2. a rád by minimálne toto umiestnenie zopakoval. Panuje všeobecný názor o vhodnosti spojenia Hondy a Pabla v zmysle motorka a jazdec.
José Ignacio Cornejo (CHL) je ďalším z radu juhoamerických dravcov, ktorých vyniesol na svetlo sveta Dakar. Nízky a ľahký jazdec dobre zvláda divú Hondu a patrí k nenápadným, no dôležitým ťahúňom tímu. V roku pána 2020 skončil tesne pod pódium a vyhral 2 etapy.
Niečo z histórie Hondy nádjete tu a tu a tu aj tu. A ešte tuto. Bohužiaľ, videá v starých článkoch už nefungujú, tak len prerolujte prázdne plochy nadol.
Text: Haro, foto + video: internet