www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Dakar 2020 – štartové čísla pre Svitka a Jakeša

autor: Haro007, 5. 12. 2019, Diskusia k článku (počet reakcií: 0) Dakar 2020 – štartové čísla pre Svitka a Jakeša

Nová epocha Dakaru sa nezadržateľne blíži a udalosti naberajú na spáde. Objasňovanie trás, upravené pravidlá, prideľovanie štartových čísiel či odovzdávanie techniky sú momentálne na pretrase v rally komunite. Našťastie máme želiezka v ohni aj my, a riadne horúce.

Števo Svitko a Ivan Jakeš v posledných dňoch finišovali s prípravou na odovzdanie techniky v prístave Marseille vo Francúzsku. Zmena miesta nalodenia súvisí v novou destináciou Dakaru. Loď popláva na východ cez Stredozemné a Červené more do mesta Džidda, ležiaceho v Saudskej Arábii. Vylodenie 1.1.2020 nerobí arabom problém, tí na náš nový rok zvysoka prdia, prípadne po pití čaju na Silvestra netrpia na druhý deň opicou. Aspoň k niečom je islam dobrý.

Viac ako týždeň dozadu pridelili usporiadatelia jazdcom štartové čísla podľa kľúča, známeho iba im. Števo vyfasoval číslo 19 a Ivan 23. Obaja nesú oficiálne označenie „Legend“, prislúchajúce pretekárom s pravidelnou účasťou počas mnohých rokov.

Štefan Svitko #19 je našou jazdeckou enduro a rally jednotkou už viacej ako dekádu. 37-ročný pretekár je známy dôslednou a poctivou prípravou v posilňovni aj na motorke, čaká ho 11. Dakar v neprerušenej sérii. Po dvoch posledných smolných ročníkoch chce vystúpať v poradí tam, kam patrí: do TOP10. Hlavnými sponzormi sú osvedčení SLOVNAFT NORWIT.

Števova účasť na Dakare:

2019: Ab. Stage 8
2018: Ab. Stage 10
2017: 25th
2016: 2nd (1 stage win)
2015: 5th
2014: 9th
2013: Ab. Stage 12
2012: 5th
2011: Ab. Stage 8
2010: 13th

Na súťaži osedlá najnovší typ KTM 450 Rally Replica, model 2020. Motorka je takmer identická s vlaňajším typom. Malé vylepšenia sú na kokpite s navigáciou a motor je vyladený viac na trvanlivosť a výdrž. Továreň zahrala mediálne do autu sériu porúch, kedy vlani viacerým motorkárom zmizla z chladiaceho okruhu bez stopy kvapalina a motory tým skončili pozemskú púť. Snáď je skrytá porucha identifikovaná a nájdená.

Motorka a obe sprievodné vozidlá sú po základných prebierkach nalodené a nič nebráni v ostrom štarte. Števo miluje piesok a v Saudskej Arábii ho bude požehnane, tak sa teší on aj fanúšikovia.

K pretekárovi patrí neodmysliteľne aj sprievodný tím, na ročník 2020 pozmenený v zložení: Zlatko Novosád, Erik Vlčák, Dominik Guláš a Marián Jacina.

Dominik GulášMarián Jacina už na Dakare boli a budú mať na starosti asistenčné auto. Povezú aj tretieho pasažiera, českého fotografa Radeka Lavičku.

Zlatoš Novosád bude na pozícii mechanika. Ako bývalý aktívny pretekár, úspešný reprezentant Slovenska a víťaz mnohých enduro podujatí je najpovolanejším možným človekom. Iba riadni strelci vedia doladiť motorku ako celok a počas rally odsledovať všetky poruchy. Veď aj v továrenskom tíme KTM vlani na Dakare nespokojný šéf športového oddelenia sprdol vlastných mechanikov s tým, že ich všetkých vyhodí a nahradí jediným človekom, ktorý všetko sám stihne všetko lepšie, ako oni dohromady. Jeho meno bolo Zlatko Novosád. Čo dodať?

Podľa jeho slov motorku dostali konečne načas (minule na poslednú chvíľu), všetko prekontrolovali a nastavili. Predné tlmiče WP48 nahradili fabrickými špeciálmi WP52 a zadný centrál je v sérii výborný Trax. Tečúce nádrže sú už minulosťou, podobne ako zopár iných detských nemocí nového modelu. Sériové kotúče vymenili za pevnejšie, pretože mali tendenciu k deformáciám po intenzívnom brzdení. Okrem toho Števo používa mierne zošliapnutú zadnú brzdu na stabilizáciu rozvlnenej motorky počas veľmi rýchlej jazdy. Vtedy stačí jedna mláka a rozžeravený kotúč po styku s vodou roztrhne (ako 2 roky dozadu).

Erik Vlčák je novým manažérom Števa Svitka. Preteká rally a hard enduro a je (asi jediný na Slovensku) špecialistom na extrémne preteky. Jeho na pohľad  nenápadná a plynulá jazda dostáva zmysel na šialených úsekoch pretekov Romaniacs, alebo Sea to Sky. Má na starosti vybavovanie, komunikáciu a všetku administratívu okolo svojho zverenca. (Kvalita komunikácie sa výrazne zlepšila, môžem potvrdiť.)

Ivan Jakeš #23 si tento rok odpustil silácke vyhlásenia v médiách a pripravuje sa na svoj 12. Dakar. 46-ročný pretekár stihol aj posledný Dakar 2007 v Afrike a takmer všetky v Južnej Amerike (okrem 2018). Sponzori sú OMV a BIG SHOCK.

Ivanova účasť na Dakare:

2019: Ab. Stage 8
2017: Ab. Stage 5
2016: Ab. Stage 6
2015: 8th (1 stage win)
2014: 11th
2013: 4th
2012: Ab. Stage 5
2011: Ab. Stage 10
2010: Ab. Stage 7
2009: 43rd
2007: Ab. Stage 6

Ivan je mega skúsený jazdec a svedčia mu rýchle trate a agresívna jazda. Čiže na Arabskom polostrove by sa mohol uplatniť. Tiež bude sedlať najnovší model KTM 450 Rally Replica. Bližšie zloženie tímu nie je známe, tiež nemám informácie, či odovzdanie techniky prebehlo v poriadku.

Teraz nasleduje mesiac čakania pre fanúšikov, rovnaký čas poslednej driny pre našich pretekárov a posledného chystania pre členov tímov.

Text: Haro, foto: internet

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií