www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

CCM GP450

autor: Haro007, 9. 12. 2014, Diskusia k článku (počet reakcií: 11) CCM GP450

V posledných rokoch prudko narastajúci segment ADVENTURE endúr priniesol nemálo prekvapení. Žiaľ vždy iba v negatívnom zmysle slova. Dnes pod pojmom cestovné enduro si predstavíme pohodlnú moto loď s 19 a 17 palcovými kolesami, prepchatú elektronikou a nepotrebnými somarinami. Nik neupiera cestovateľom a vozičom ich túžby po aspoň virtuálnom dobrodružstve. No neustále sa zvyšujúce objemy, výkony a čoraz komplikovanejšie konštrukcie do divočiny nepatria. Preto davy nespokojných dobrodruhov čakajú na poslednú a jedinú možnosť: na novú Afriku Twin. Medzitým ale vo forme konceptu prebehla v motoristických médiách správa a pripravovanej Adventure motorke s objemom do 450ccm. Informácia síce mierne upadla do zabudnutia, ale dnes model jazdí a je dokonca pripravený do predaja!

009

Originalita motorky je nielen koncepčná, no aj technická vďaka unikátnemu hliníkovému rámu. Dielce z kovaného a následne na CNC opracovaného alumínia sú skrutkované a lepené podobne, ako v leteckom priemysle. Okrem zjavnej pevnosti a ľahkosti môžu inžinieri ľahko meniť rám vo výrobe vložením iného kusu do skladačky a tak zmeniť model vzhľadom k novému určeniu. Ono vlastne rám je limitujúcim prvkom úpravy bežného ľahkého endura na podobný adventure stroj. Hladne podsedlová časť nie je určite stavaná na podobnú záťaž.

010

Aj zadná kyvka má hliníkový základ. S rámom je prepojená polymerickými bezúdržbovými puzdrami s dvojnásobnou životnosťou oproti klasike. Vpredu odvádza prácu Marzocchi so zdvihmi 270mm. Celé pruženie je plne nastaviteľné, čo s 21 a 18 palcovými kolesami konečne predstavuje normálny podvozok. Sedlo vysoké 890mm je možné na požiadanie znížiť na 790mm za cenu zmenšených zdvihov pruženia.

Srdcom motorky je upravený jednovalec BMW s objemom 450ccm. Vzhľadom k spoľahlivosti, k spotrebe a k servisným intervalom bol výkon znížený na 40 koní a krútiak dosahuje 43Nm. Na agilnejších jazdcov čaká kit s úpravou na 50 koní. Na pohľad smiešne údaje až tak smiešne nie sú, pretože suchá váha stroja je iba 125kg!!! Ak zmení majiteľ Eurokanón za laďák, určite ušetrí ďalších 5kg hmotnosti. Trojdielna nádrž pojme vyše 20 litrov paliva.

005

Na pohľad je predimenzovaný plávajúci kotúč vpredu (320mm) a pevný vzadu (220mm). No motorka je určená aj na cestovanie vo dvojici (!!!) a s batožinou a brzdy sú tým adekvátne. Maximálka stanovená na 145km/h neohúri, v divočine postačí aj zlomok z nej.

Doplnkov ponúkaných za príplatok je neúrekom. Od cestovateľských tašiek po drevenú debnu na prepravu motorky loďou.

008

Anglická motorka CCM GP450 je naozaj adventure. Na cestovanie po terénne náročnej divočine konečne niekto vyrobil vhodný stroj. Štíhly, ľahký, ovládateľný a s veľkou nádržou. A s homologizáciou do premávky. Aj sedlo je niečo medzi ostrým endurom a cestnými endurami. Čiže prdel jazdcovi zostane celá aj po dlhom presune, no nezavadzia v teréne.

Všetko niečo stojí. Túto nezvyklú mašinu si môžu záujemcovia kúpiť za cca 10.000€. Vzhľadom na ponúknuté možnosti nie až tak veľa.

Text: Haro, foto: www.moto.it

 

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Bratislava Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií