www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

AJP PR7 660 Rally

autor: Haro007, 21. 12. 2014, Diskusia k článku (počet reakcií: 5) AJP PR7 660 Rally

AJP v našich končinách je nie veľmi známy výrobca endúr. Firmu založili v Portugalsku bratia Antonio a Jorge Pintovci (odtiaľ názov) a treba povedať, že sa im darí. Veď v slušne nabitom domácom enduro seriály získali do roku 2000 spolu 5 národných titulov. Zo začiatku produkovali iba dvojtaktné žihadlá s objemom do 125ccm, no v novom miléniu stvorili aj prvý štvortakt 125. Po ňom nasledoval 4T 200ccm a s ním aj expanzia mimo materskej krajiny.

Firma momentálne vcelku úspešne konkuruje moto gigantom, no v objemoch maximálne do 250ccm. Hoci aj s týmto objemom začala miešať vodu v enduro maratónoch, vedenie jednoznačne hľadalo medzeru na trhu. Aj keď ju všetci poznáme, nikto z výrobcov nie je ochotný zariskovať. Totiž ľahké endurá končia niekde pri objeme 500ccm, ťažké začínajú od 750ccm hore. Pri potrebe stroje v štýle rally je jedinou cestou prestavať KTM 690, no za nemalé peniaze a nervy k tomu ako bonus.

AJP_PR7_660_9356_1080

Tak vznikla myšlienka stvoriť originál rally stroj, určený pre amatérov a pre cestovateľov v problematických terénoch. Vzrastajúca obľuba segmentu veľkých endúr viedla k sprofanovaniu tohto názvu tak, že viac to snáď ani nejde. Ale ortodoxná komunita mastodontov stále márne očakáva oživenie zapadlej slávy adventure endúr v pôvodnom duchu.

Preto padne dobre informácia, že AJP predstavila nový prototyp, pasujúci do predstáv spomenutých motorkárov. Prišli s nápadom vytvorenia rally motorky už v základe v produkčnej verzii, s dostatočným objemom, s prijateľným výkonom a dobrým krútiakom a so spoľahlivosťou. Tak vznikol koncept PR7 660.

Podľa tvorcov „Má motorka spájať to najlepšie z dvoch svetov. Jednak bude rally endurom s potrebnými parametrami a s priechodnosťou, no zároveň poskytne cestovateľom potrebný komfort a pohodlie.“

Srdcom motorky bude štvorventilový jednovalec Minarelli 660 so skutočným objemom 659,7ccm. Motor má vstrekovanie paliva, škrtiacu klapku Mikuni 44mm a samozrejme vodné chladenie. Maximálny výkon 48 koní dáva už pri 6.000ot/min a krútiak 58Nm pri 5.500ot/min. Týmto pomerom je daná výborná akcelerácia v nízkych a stredných otáčkach, zároveň motor má vzhľadom k objemu a výkonu predpoklady na veľmi dlhú životnosť. S laďákom a inými palivovými mapami určite pôjdu parametre smerom nahor.

AJP_PR7_660_9405_2-1080

Hybridný rám z kombinácie hliníku a ocele sľubuje pevnosť a tuhosť zároveň, pričom jeho duté časti slúžia ako olejová nádrž pre motor.

Aj podvozok má zaujímavé parametre a komponenty. Rázvor 1.532mm, svetlosť 300mm, vpredu plne nastaviteľná obrátená 48mm vidla Marzocchi so zdvihom 300mm, vzadu odlievaná Al vidla a centrál Ohlins a zdvih 280mm. A vpredu jeden 300mm kotúč s dvojpiestikom, vzadu stačí 240mm a jednopiestik.

Celkové rozmery sú kompaktné a motorka vyvážená. Nádrž umiestnená po sedlom pojme 17 litrov paliva, čo nie je až tak veľa (spotreba nie je známa). Viečko umiestnili pod sedlo. Odhadovaná suchá hmotnosť 155kg je príjemnou správou, tiež obutie vpredu 90/90-21 a vzadu 140/80-18.

Prototyp je plne funkčný a fyzicky predstavený. Motorka by mala byť pripravená do predaja v priebehu roku 2015, teda skôr jeho koncom. Cenu zatiaľ výrobca neuverejnil, musíme počkať. Ako vždy.

Text: Haro, foto: internet, tip poskytol Marián Masár

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Bratislava Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií