www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Od Adventure R po Adventure RR – alebo postavil som si rally špeciál

autor: Haro007, 30. 6. 2012, Diskusia k článku (počet reakcií: 1) Od Adventure R po Adventure RR – alebo postavil som si rally špeciál

Tak ako som písal v predošlom článku (kráľovná adventure) Katarínu som kúpil v nejakej tej úprave. Laminátová kapotáž, elektrický roadbook a pod. Niektoré veci síce nefunkčné (ako ovládanie RB a tripu) ale bolo. Pár týždňov po kúpe som sa vydal na svoju prvú amatérsku rally. Bola to XL Rally v Čechách na ktorú ma pozvali kamaráti.

Takto začalo moje amatérske závodenie a tu som prvýkrát pričuchol k navigácii cez RB. Bola to ozaj sranda.. Tlačidlá na ovládaní nefungovali a ja som krásne blúdil. Ale nakoniec som do cieľa došiel a nebol som posledný.

Navigačných akcií pribúdalo a podmienky sa pritvrdzovali. Postupne som spojazdnil všetko čo tam bolo a naučil som sa to používať. Zvyšovaním náročnosti závodov, ale aj zvyšovaním tempa som postupne prerábal Katarínu na svoje potreby. Posledný závod Motoride XL Baja Romania ma presvedčil o tom, že najschodnejšia cesta bude nešpekulovať, ale postaviť si plnohodnotný rally bike. Tak som si začal plniť jeden zo svojich detských snov. Veď základ na stavbu som mal dobrý.

 Teraz je vlastne Katarína už v 90% stave. Chýba len širšia lyža, tlmič riadenia a záložný tripmaster ICO. Lyža je už vo výrobe v Jašterica adventure komponenty a to ostatné  . . .  Treba peňáze, peneži, peníze alebo aspoň zopár evri.

Takže – otvorené sanie, ladená koncovka Leo Vince X3 a k tomu naladený Del orto. V tejto kombinácii má motor nástup a pokles otáčok po vrknutí plynu ako dvojtakt. Šteká ako zúrivý pes. Z koncovky idú salvy zvuku a energie.

Kokpit doznal tiež prudkú zmenu. Keďže za tie roky jazdenia som trocha zrýchlil, vyvstala potreba jazdiť 90% v stupačkách. V tejto pozícii bol kokpit mimo dohľad a ja som musel dosadať, aby som mohol sledovať kilometre na tripe a itinerár v RB.

Vyrobil som novú kapotáž  identického dizajnu ale s podstatne menším sklonom..

Do  toho bolo napasované predsunuté lešenie , takže budíky sú teraz v zornom poli.

 

Elektrika bola zbavená všetkých plastových konektorov. Tie boli nahradené nožovými káblovými spojkami, ktoré sú samostatne izolované zmršťovačkou. Združený prepínač svetiel a smeroviek po vyhorení (plný blata) bol nahradený robustnými páčkovými prepínačmi so šróbovacou gumovou krytkou. Prepínače sú umiestnené v kokpite. Na riadítkach zaujalo miesto 5 tlačidlo ovládanie RB a tripu. Nenahraditeľná to vec pri závodoch. Riadítka boli zdvihnuté o 8,5 cm a spravená hliníková výstuž. Zvýšenie dojazdu som riešil prídavnými podsedlovými nádržami Acerbis. Tu musím povedať, že som mal nesmierne šťastie. Na LC4 sú 3 druhy nádrží, ktoré sa dajú namontovať. Dve z nich sú, ale spustené veľmi nízko, čo mne nevyhovovalo. Ventily týchto nádrží sú v členitom teréne moc na rane a nedajú sa namontovať zadné stúpačky. Motorka je tak nepoužiteľná na cestovanie vo dvojici. Jeden jediný model nádrží, ktorý mi vyhovoval sa objavil v inzerátoch a ja som sa po nich vrhol. Nakoniec som si ich natešený niesol domov. Boli v podstate funglovky a bola to kompletná sada s pomocným rámom, čerpadlom a sadou skrutiek.

Zadný blatník je tiež nahradený krátkym enduro a doplnený o dvojicu  koncových svetiel Acerbis.

Výsledok mojej stavby tu dávam v pár fotkách. Farbu som zatiaľ neriešil, lebo padám rád a často, ale celkové farebné prevedenie je v hlave a raz keď sa z nej stane vešiak na župan a palicu bude realizované.

Je to motorka mojich snov, vedľa ktorej by som ešte raz rád videl stáť KTM 660 Relly Repliku. No a už ostáva len splniť si s ňou najväčší jazdecký sen. Interkontinental Relly 2014. Možno,  snáď, uvidíme  .  .  .

jašterica

Sponzori

Faryn Suspension Mitas KTM Bratislava FOX RACING

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií