www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Honda CRF 1000L predstavená

autor: Haro007, 24. 7. 2015, Diskusia k článku (počet reakcií: 3) Honda CRF 1000L predstavená

Toť nedávno som púšťal oheň a síru na nekonečné nepredstavovanie novej Afriky Twin a hľa – súdruhovia Japonci model naozaj oficiálne prestavili. Konečne.

Už o tom stihli napísať všetkých serveroch, samozrejme všade úúúplne to isté. Takže kto chce čítať skopírované údaje, má veľa možností. Ja sa skôr povenujem súvislostiam a možnostiam z pohľadu motorkára.

Honda naozaj dodržala slovo a vypľula na trh enduro. Nie motorku s týmto názvom, ale naozajstnú terénnu motorku, umožňujúcu zrejme všetko, čo si pod týmto názvom predstavujeme. Zastavím sa pri detailoch, ktoré zásadne určujú predpokladané vlastnosti.

2016 Honda Africa Twin

Zásadnou požiadavkou do terénu je podvozok. Rám s pružením a s kolesami. Brzdí každá motorka, takže na to kašlime. Geometria podvozku, na rozdiel od názvu a nálepiek na kapotáži, určuje správanie motorky počas jazdy. Rám novej Hondy je z ocele, kolískový, viac menej klasický. Fabrika na endurá nikdy inú koncepciu nepoužila, preto ide v osvedčených koľajach. Určite má oproti XRV zosilnenie, rámy tej generácie mali tendencie ku krúteniu a k vlnenie. Sklon prednej vidly, a hlavne zadná kyvka sú skutočne dakarské. Hlavne zadné rameno disponuje dostatočnou dĺžkou a zaručuje stabilitu v teréne v rýchlosti. Kompaktný a vpredu umiestnený motor túto konštrukciu umožňuje. Pruženie Showa ja našťastie nastaviteľné, nevieme ako kvalitnými komponentmi disponuje. Zdvihy vpredu aj vzadu 250mm sú rozumným kompromisom pre pohodlnú jazdu terénom.

2016 Honda Africa Twin DCT

Vypletané kolesá 21 palcov vpredu a 18 vzadu svedčia o úprimnosti konštruktérov vrátiť Afrike zašlú povesť všestrannej motorky s rally koreňmi. Dúfam, že sériové ráfy majú legendárnu pevnosť tých z 80-tych a 90-tych rokov. Šírka ráfov 2,15 a 4,00 neumožňuje obuť miusy, preto prípadní pretekári musia siahnuť po nových Exceloch.

Poďme k motoru. Paralelný dvojvalec s pootočenou kľukou odpaľuje ako vidlicový. Podobne ako Peterhanselova Superteneté. Tým okrem prijateľných nákladov dosiahli konštruktéri výbornú charakteristiku výkonu a krútiaku. Pomer 95 koní a 98Nm je optimom, prevodovka klasicky 6 kvaltov. V dobe nahánky za výkonom chválihodná a účelová výkonnostná striedmosť. Litrový motor nie je prekoňovaný a to sa prejaví na spoľahlivosti. Voliteľný poloautomat, elektroniku a podobné metrosexuálne sprostosti nebudem komentovať, nepatria do terénu. Našťastie možno objednať motor s klasickým radením a brzdy bez ABS. Aj trakcia ide jednoducho vypnúť. Iba 18,8 litrová nádrž nie je nijakým ternom. Snáď motor so vstrekovaním nie je príliš smädný. Motorka koncipovaná na cestovanie do nehostinných častí sveta potrebuje paliva viac, hoci iba zlomok kupcov splní tento adrenalínový predpoklad.

2016 Honda Africa Twin

Nastaviteľné sedlo vo výške 870 a 850mm je normálne pre jazdca s výškou okolo 1,80 m. Kto si dá Farynovi zvýšiť pruženie na 300mm, bude mať akurátnych rally 920mm. A kto vymení idiotský výfuk za ľahký laďák, zrazí suchú váhu niekde na 200kg. Znesiteľný údaj. Vzhľadom k parametrom objem – výkon – váha dedukujem snahu tvorcov o vytvorenie, v prvom rade, spoľahlivého stroja a výraznými off vlastnosťami. Práve nekazivosťou bola stará XRV povestná, tiež jej priechodnosťou terénom a cestovateľskými génmi.

Čo kvitujem, je estetika. Konečne niekto vyrobil model, vychádzajúcich z klasických princípoch krásy ako takej, bez snahy odlíšiť sa za cenu dizajnovej hovadiny. Možno pridať nejaké plastíky aj na podsedlovku, ale dobre aj tak. Zároveň dizajnéri vytvorili čitateľný odkaz na predošlý model a vyvarovali sa zobákoidných variácií. Dokázali, že bez špicatej nepraktickej kraviny vpredu možno vytvoriť skutočný skvost.

africa1

Teraz už iba počkať na prvé skúsenosti od užívateľov. Nie najnižšia cena oscilujúca okolo 12.000€ je daňou za medzeru na trhu. Davy nadržaných užívateľov XRV čakajú na nový model a ich trpezlivosť skúšali v Honde dosť dlho. Tých budú tisíce, vopred vidím diskusie leštičov a ničiteľov na fórach. Všetko vypadá tak, že nová CRF 1000L bude naozaj tým, čím ju trh chcel mať. V dnešnej dobe nevídané! Asi prebehol pôrod novej legendy, menej ortodoxnej ako LC8 a viac ako všetky ostatné „ťažké endurá“. Hurá!!!

Text: Haro, foto: Honda

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Bratislava Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií