www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Honda Africa Twin Rally

autor: Haro007, 14. 3. 2017, Diskusia k článku (počet reakcií: 1) Honda Africa Twin Rally

Po uvedení novej Afriky na trh sa spustila lavína divokých diskusií. Vášne, vybičované nekonečným čakaním na pokračovateľku kultovej predlohy, dostali voľný priebeh. Najviac názorov a otázok smerovalo k spoľahlivosti a k určeniu stroja. Mnohí potencionálni kupci a aj užívatelia pochybovali o vhodnosti Hondy do terénu, prípadne na rally. Továreň diskusiu sledovala a tentoraz zareagovala rýchlo.

Asi 4 mesiace pred začiatkom Africa Eco Race 2017 padlo konečné rozhodnutie o spropagovaní Twinky na tejto slávnej rally. Pokusným králikom sa nemal stať nikto iný, ako slávny a uznávaný Paolo Cecci. Počas bohatej jazdeckej kariéry zastupoval mnoho tímov na Dakare a iných rally, aj na fabrickej úrovni.

05

Paolo vybudoval vlastný tím a na prípravu motorky mal iba 3 mesiace. Vypadá čudné, že Honda nechala prestavbu motorky na pretekára. Lenže kto dokáže lepšie nachystať stroj na africkú rally, ak nie skúsený púštny vlk? Tak sa s kamošmi pustil do práce.

Najprv očesali všetko nepotrebné z motorky a nahradili plasty len v nevyhnutnej miere. Dopredu namontovali vysoký blatník, no nie ten z CRF Rally. Má blbý tvar a bordel zaserie motorku a jazdca dokonale. Siahli po klasickom a účinnom tvare. Z CRF však prebrali zopár iných častí kapotáží. Samozrejme, kokpit dostal komplet „dakarské“ vybavenie, motor poriadnu ochranu a podobne.

Africa_Twin_rally-2017__7_

Podmienkou úspechu na saharskej rally je účinný podvozok. V tom sa nešetrilo a pruženie vpredu aj vzadu prešlo zásadnou prestavbou. Pre minimalizovanie neodpružených hmôt poputoval na predné koleso jeden kotúč. Pokiaľ viem, bol zosilnený krk riadenia a iné namáhané časti. Výsledok fungoval výborne.

K motoru sa prakticky v časovej tiesni ani nedostali. Postačila zmena výfukového systému, kvalitnejší olejový a vzduchový filter a nové palivové mapy. Toť všetko, ale výsledok to prinieslo. Achillovou pätou zostala spojka, v podstate cestnej konštrukcie. Má slabý prítlak, blbý kôš a je málo ponorená v oleji. Z tohto dôvodu sa v dunách Mauretánie rýchlo porúčala do večných lovísk. Nebyť tejto poruchy, Paolo na Honde by bojoval o pódium.

Podľa účastníkov Eco Race jazdil neuveriteľne rýchlo aj v prachových dunách a na vypaľovákoch nemal konkurenciu. Dôkaz o tom, že ťažké motorky by aj dnes dokázali miešať poradím na „Dakare“.

honda.crf1000_Eicma-2016_0066_1200

Materská továreň po pretekoch podľa prototypu postavila stroj s homologizáciou do cestnej premávky, ktorý sa v limitovanej sérii objaví v predaji. Oproti špeciálu má zopár nevyhnutností potrebných na schválenie, ale inak sa dosť inšpirovali. Neznámou je konštrukcia spojky, pretože ohlasovali jej zmenu, no ponúkajú klasické aj dvojspojkové radenie. Tak teraz neviem. Ostatné klasické záležitosti ako pancierové hadice, poriadne ráfiky, či karbónové diely nemusím spomínať. Tunený výfukový systém spĺňa Euro 4.

Do akej miery bude výhodné model kúpiť, alebo sa vybrať cestou individuálnej prestavby neviem. Isté je, že Honda urobila sympatický krok k športovo zameraným zákazníkom a zrejme nezostane iba pri najväčšom modeli.

Text: Haro, foto: Eco Rce, internet

Sponzori

Faryn Suspension Mitas KTM Bratislava FOX RACING

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií