www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Dakar 2019 – Sherco

autor: Haro007, 1. 1. 2019, Diskusia k článku (počet reakcií: 0) Dakar 2019 – Sherco

Malá španielsko-francúzska továreň má za sebou turbulentné obdobie. Jej finančné problémy riešili cez predaj akcií, čo vraj po záujme KTM vyvolalo búrlivé reakcie medzi zamestnancami. Po vstupe indických investorov do hry sa situácia ukľudnila a továreň pokračuje vo výrobe, no budúcnosť ohľadne produktovej skladby je otázna. Výrobca TVS z Indie sa snaží o prelínanie produktov so Shercom a tak ich aj prezentuje.

Ja sympatické, že Sherco už roky (teraz 5. krát) vysiela na Dakar tím s motorkami vlastnej produkcie ale iba v prvej polovici rally miešajú kartami v popredí výsledovky. Dôvodom je nižší výkon motora a nestability v rýchlosti, čo musia jazdci nahrádzať nasadením a jazdou na hrane možností. Na Dakar 2019 vyšle Sherco až štyroch jazdcov.

Po prvý raz budú v jednom tíme štartovať bratia Michael a Adrian Metge (FRA). Obaja už okúsili továrenskú podporu iných značiek, teraz ich osud dal dohromady. Majú z Dakarom bohaté skúsenosti (6 a 4 účasti) a budú ťahúňmi tímu. Indovia od nich očakávajú v prípade dorazenia do cieľa konečné umiestnenie v TOP 10.

Lorenzo Santolino (ESP), dvojnásobný enduro šampión Španielska, skúsi Dakar po prvý raz. Preto bude mať jednoznačnú pozíciu nosiča vody. Nabudený sám očakáva, ako mu Dakar sadne a či dokáže konkurovať ostatným nováčkom v štartovom poli.

Aravind KP (IND) je povinnou jazdeckou persónou, ako v prípade továrne Hero, aby za indické lóve pretekal aj Ind. Na jeseň sa zranil na PanAfrica Rally a jeho účasť visela na vlásku. No je zdravotne v poriadku a bude 4. členom tímu Sherco TVS Rally Factory.

Sherco RTR 450 Rally je overený stroj, vychádzajúci z endura. Dávno sú preč časy, keď používali motor iných výrobcov, dnes je všetko vo vlastnej réžii. Motorka má vzhľadom k pôvodu skôr enduro jazdné vlastnosti, no v nadchádzajúcom ročníku by jej trate mohli vyhovovať. Potrebuje agresívnu jazdu, pevnú ruku a určitú mieru risku, aby jazdec mohol získať dobré umiestnenie. Prípadne viacej šťastia ako tri roky dozadu, keď Duclosovi praskla pružina v hodnote 2,-€ na ventilovom rozvode v čase perfektných výsledkov.

Text: Haro, foto: internet

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Bratislava Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií