www.advRiders.sk – dobrodružstvo v jednej stope

Registrácia

Prihlásenie:

Dakar 2019 – Honda

autor: Haro007, 28. 12. 2018, Diskusia k článku (počet reakcií: 1) Dakar 2019 – Honda

V posledných rokoch sa zúžil konečný boj o víťazstvo na Dakare medzi KTM (a jej satelity) a Hondu, hoci aj Yamaha už vystrčila rožky. Jazdci okrídlenej značky mali niekoľkokrát víťazstvo na lopate, no smola či jazdecké chyby ich vždy odsunuli mimo najvyššej priečky. Honda nominovala na Dakar 2019 piatich jazdcov. Joan Barreda, Paulo Gonçalves, Ricky Brabec, Kevin Benavides a Nacho Cornejo sú vyvolenými zabojovať o titul kráľa rally, pokiaľ ešte Hondu baví stále tesne prehrávať.

Na vytváraní súpisky jazdcov sa podpisuje model premýšľania majiteľov z Ďalekého východu. Do nemoty preferujú Barredu s Goncalvesom, pričom prvý je príliš rýchly a druhý príliš spoľahlivý. Mnoho talentov im ušlo pomedzi prsty ku konkurencii, aj Števo Svitko odmietol nomináciu do továrenského tímu pred ročníkom 2016. Honda sa totiž nerozpakuje pozvať k sebe pretekára z krajiny s minimálnym predajom, ak má predpoklad na dobrý výsledok. Preto aj Papuánec môže vyhrať Dakar, ale iba v sedle červeného špeciálu.

Joan Barreda Bort (ESP) je najrýchlejším rally jazdcom Dakaru, hoci Toby Price jazdí podobne. Joanove rozhodnutia sú občas rýchlejšie ako rozmýšľanie, preto pravidelne vyhráva etapy, no pre pády, zranenia a blúdenie nikdy celkovo nevyhral. Vo veku 35 rokov možno nastal čas zmúdrieť a zužitkovať skúsenosti.

Paolo Goncalves (PRT), malý a húževnatý uzol, je večným záchrancom. Pokiaľ niečo (ako vždy) pohnojí Barreda, je v zálohe a zachraňuje situáciu. Tesne pred 40-kou ešte stále jazdí skvelo a patrí do širšej skupiny adeptov na triumf.

O 10 rokov mladší Kevin Benavides (ARG) skončil vlani na 2. mieste a je predstaviteľom novej školy Dakaru. Jeho jazda je zmes rýchlosti, primeranej agresivity, dobrej navigácie a kondície. Ja odchovaný na ľahkých špeciáloch a vie z nich dostať maximum.

Ricky Brabec (USA) je rýchlym nosičom vody a odvádza pre Hondu spoľahlivú prácu. Minulý rok mu zhorela motorka (Hondy často a ochotne horia), no mlaďas tento fakt rýchlo hodil za hlavu a je dobre pripravený.

Neznámy José Ignacio Cornejo (CHL) je mladý a mrňavý, ale bojovný a odhodlaný. Vlani na poslednú chvíľu zaskakoval za zraneného Goncalvesa a skončil 10. Je druhým nosičom vody a nádejou do budúcnosti. Miluje piesok a môže v Peru prekvapiť.

Rally špeciál Honda CRF 450 Rally je roky vizuálne stále identický a továreň iba v náznakoch komentuje jej technické údaje a vylepšenia. Preto vlastne ani nevedno, koľký model jazdci sedlajú a čím sa odlišuje od predošlých dakariek. O Honde som popísal v minulosti dosť: je ľahká, jazdnými vlastnosťami niekde medzi endurom a rally špeciálom, s točivým motorom a je prepchatá elektronikou a čidlami.

HRC Honda postavila tím Monster Energy Honda v dostatočnej sile na víťazstvo. Veľa bude záležať na šťastí a na profile tratí. Tie sú doteraz veľkou neznámou a môžu v reáli úplne prehodiť papierové predpoklady na hlavu. Možno bude ročník 2019 tým zasľúbeným pre HRC, a možno ďalším smolným v rade. Uvidíme onedlho.

Text: haro, foto: internet

Sponzori

Mitas FOX RACING KTM Bratislava Faryn Suspension motoline

Partneri

Bighusky

Posledné príspevky v diskusií